Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf BulletEyeDk » 28. jul 2015 13:58

SteffenPoulsen skrev:Jeg syns faktisk det er lidt ærgerligt at de begynder at hive mus og tastatur ind som mulig controller enhed, for det vil da give ret uretfærdige forhold i diverse fps spil mod gamere der vælger den klassiske controller.


Til gengæld bifalder jeg det, da mange af de PC titler som man ellers ikke ville se til en konsol måske kunne komme på tale... spil som bla. Civilization 5, Cities Skylines, Football Manager osv. i den genre... jeg har for længst droppet at have en PC der kan trække spil, men det er ikke ensbetydende med at jeg ikke gerne vil spille disse titler.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 28. jul 2015 14:40

Ja helt klart, jeg savner også lidt spil i stil med de gamle red alert/dune og warcaft, de fungerer nu altså bedst med mus :-)
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf x8BiTw0LFx » 28. jul 2015 15:29

Et sjovt billede fra 2001 :) Hentet fra Reddit

Billede

Den første Xbox var meget vildere end PS2 og Game Cube, men spilkataloget kunne ikke følge med PS2.

Dengang sagde PSfanboys at grafikken var den samme på PS2, men langt de fleste multiplatform spil havde bedre opløsning og framerate på Xbox.

Formfaktoren har ikke ændret sig meget på begge mærker, men der er alligevel sket en ændring i holdningen fra Xboxfanboys og PSfanboys. Bordet er måske vendt en smule :)
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 28. jul 2015 15:49

Dengang var der til gengæld ret stor forskel på maskinerne, så der var mere hold i argumenterne. Idag er der minimal forskel på ps4 og Xbox One's performance, især nu hvor Microsoft er blevet så gode til at presse mere og mere ud af boxen.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Lord Alla » 28. jul 2015 16:54

x8BiTw0LFx skrev:Bordet er måske vendt en smule :)


The tables have turned!

That's a good vending - maybe we can use that in another afsnit - tak for bjørnetjenesten :D
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace

+4

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf x8BiTw0LFx » 29. jul 2015 06:04

Lord Alla skrev:
x8BiTw0LFx skrev:Bordet er måske vendt en smule :)


The tables have turned!

That's a good vending - maybe we can use that in another afsnit - tak for bjørnetjenesten :D

Hahaha! :D
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 30. jul 2015 07:45

Sony har her til morgen fremlagt et regnskab med et nettoresultat på 82,44 mia. yen mod ventet 40,3 mia. yen. Årsagen ligger i den "nye" strategi, hvor man vil profitere på netværksservices indenfor videospil (og andet elektronisk tilbehør) frem for telefoner og forbrugerelektronik.

Så lad os nu endegyldigt bare begrave frasalgssnakken for hvad angår PlayStation 4 og Xbox One. Der er simpelthen bare for mange penge i det, tilsyneladende.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 3. aug 2015 10:59

Ser ud til at der kom en udgivelsesdato på Quantum Break i morgen :-)

https://mobile.twitter.com/XboxP3/statu ... 2038518784
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf x8BiTw0LFx » 4. aug 2015 09:48

hackNICE1112@ skrev:Ser ud til at der kom en udgivelsesdato på Quantum Break i morgen :-)

https://mobile.twitter.com/XboxP3/statu ... 2038518784

Glæder mig til at se noget mere fra det spil!
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 0
 
Indlæg: 43

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 4. aug 2015 11:21

Vi er nok ikke så heldige at få release date på Scalebound og Crackdown, men der skulle i det mindste komme de første gameplay trailers
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 5. aug 2015 14:39

:shock: De er fa'me ikke kede af det hos MS.

Damen i GC traileren sagde godt nok 20 x regnekraften af en XBO, og nu sætter udviklerne bag Crackdown det på skift. Enten er MS ved at begår årtiets PR brøler (ja større end Mattricks), eller også har de fået helt styr på at benytte skyen til ren rå regnekraft (måske Outatime?) ... og det er en gamechanger af de helt store, da det vil flytte barren for spil opad.

For decades, walls have existed in games – and they’ve remained largely unchanged over time. [...] You shoot them with an assault rifle and a game designer tells the game to stick a “bullet hole” decal at the point of impact.

Why can’t you shoot a hole in the wall?
Why can’t you blast an opening and step through it?
Why can’t you make the wall collapse, crushing the enemy that was hiding behind it?

The answer is simple, and it’s the same answer that has historically held back how rich and detailed game developers can make their worlds: Compute power and memory.

The walls in Crackdown 3 Multiplayer are not inhibited by such things. Our walls are connected to the Microsoft Cloud, which provides compute power and memory on demand.

Every bullet you fire at a wall in Crackdown 3 Multiplayer removes a piece of it.


Billede

Det vil sige, at alle eksplosioner i dette lille klip, er beregnet enkeltvis i skyen, og at hver lille eksplosion ændrer en del af miljøet på en fuldstændig uforudsigelig og unik måde.
Hold nu op hvor jeg glæder mig til, at se det her i hænderne på en million slutbrugere. Så kan vi gøre status.

Kilde: http://www.crackdown.com/2015/08/04/tea ... -the-past/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf x8BiTw0LFx » 6. aug 2015 10:35

Jeg er spændt på at se hvordan det vil køre hos en med en 10/2 forbindelse :D

Vi må jo formode at det er i real-time, for det kan ikke loades ind i spillet inden, så det helt store spørgsmål bliver; Hvilken forbindelse kræver det? 100/100?

Tænker også at ping spiller ind her, så hvis clouden er i USA og man sidder i DK, kan det godt blive problematisk at loade eksplosionerne instant. Ville være rimelig surt hvis det hele blev en stor lag-fest for alle andre end dem der var tæt på skyen.

Som jeg ser det, er der størst mulighed for at det ikke kommer til at køre godt for størstedelen af brugerne.
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 6. aug 2015 10:46

Jeg håber ikke den downloader for meget i baggrunden, da jeg har limit cap på mit internet. Godt nok et par TB's, men stadig :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 6. aug 2015 16:49

x8BiTw0LFx skrev:Jeg er spændt på at se hvordan det vil køre hos en med en 10/2 forbindelse :D

Vi må jo formode at det er i real-time, for det kan ikke loades ind i spillet inden, så det helt store spørgsmål bliver; Hvilken forbindelse kræver det? 100/100?

PS Now kræver omkring 5mbit til at streame spil, dvs. gennemsnitsforbindelsen i Guatemala

x8BiTw0LFx skrev:Tænker også at ping spiller ind her, så hvis clouden er i USA og man sidder i DK, kan det godt blive problematisk at loade eksplosionerne instant. Ville være rimelig surt hvis det hele blev en stor lag-fest for alle andre end dem der var tæt på skyen.

Kan du spille andre online multiplayerspil uden lag, burde du ikke opleve problemer.
I øvrigt er de tætteste Azure datacentre placeret i hhv Nord Irland og Tyskland (mener jeg det er), men det er ikke dem du forbinder til alligevel, der er relay stationer overalt, der kan håndtere båndbredden.

x8BiTw0LFx skrev:Som jeg ser det, er der størst mulighed for at det ikke kommer til at køre godt for størstedelen af brugerne.

Nu lyder du ligesom de folk, der heller ikke troede online spil havde en fremtid for ti år siden, eller at mobiltelefoner ville være nyttige for andet end et fåtal af indbyggere i de største byer.
Der vil selvfølgelig altid være nogen, der bliver ramt, men som nævnt ovenfor så kan du benytte gaming streaming tjenester som PS Now på en 5 mbit linie, dvs alle dine input skal forbi en server og retur til din skærm samtidig med at billede og lyd streames og skal agere på brugerinput. Så ingen grund til at være sortseer alerede nu, vent til det kommer på gaden.


*edit*
You'd think this would require an immense internet connection to keep it rolling, not least when four players (this is the current maximum size for a multiplayer party, although it could increase) are doing the same thing in four separate corners of the city, but the relative ease of swapping information between Xbox and server means the strain is fairly small. Jones says that his team are optimising the game for a 2-4mbps connection.


Kilde:
http://www.gamesradar.com/crackdown-3-e ... ever-made/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 7. aug 2015 06:29

Bare vent til når du finder ud af, at det bliver et flop gameplaymæssigt, i crackdown 2-format, Nico :)

Nej spøg til side, det ser godt nok helt absurd flot ud. Jeg er spændt på at se, hvordan det, at millioner af spillere slippes løs samtidigt vil påvirke skyen, som selvfølgelig ikke er dedikeret til crackdown alene.

Men Microsoft har nok rimeligt godt styr på den del, så mon ikke vi slipper for en release fiasko for hvad angår serverstabilitet.

Elsker tankegangen med, at der er 100 procent reel destruktion, om end jeg forholder mig en bitte smule skeptisk. Den sang har man hørt før, men det ser unægteligt ud til, at det bliver tilfældet og det er guf!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 96 gæster

cron