Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 26. jan 2015 18:52

Hvilke Kinect spil virker ikke, Slimjay?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 26. jan 2015 19:10

Slimjay DK skrev:Jeg postede ikke video'en for at nedgøre kinect (jeg har selv købt en til min One, og havde den også til min X360) men mere for at vise at der nok er skruet lidt op for lækkerheden på Hololens, Ligesom der var med Kinect.

Ja der var langt mellem concept-videoen af kinect og den faktiske formåen, og concept-videoen af HoloLens ligner da også standard amerikansk microsoft-marketing, men jeg har lidt større forhåbninger til, at resultatet stemmer mere overens end det gjorde ved kinect.

Artikler fra nogle af de få, der har prøvet hololens beskriver meget det samme som concept-videoen. Som altid er en virkelig demonstration meget bedre end det der marketing-lort. Hvis man kun har set de officielle videoer for hololens kan det anbefales at man også ser den her bid fra live streamen hvor de demo'er på scenen. Her kan de selvfølgelig også lave halløjsa, men det ser trods alt langt mere ægte ud, men stadig awesome.

https://www.youtube.com/watch?v=R8LYzWxpfI8&t=142m30s
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 26. jan 2015 19:17

CaptainKicker skrev:Hvilke Kinect spil virker ikke, Slimjay?


De virker vel allesammen, hvis man er ligeglad med om den udfører de ting man gerne vil have den til.

Alle spillene har en "elastik" effekt eller lag hvis det er et bedre ord, hvilket gør at det er mere held end forstand om man får gjort det rigtige.

Her har vi et godt eksempel på hvordan det gameplay vi ser slet ikke hænger sammen med det personerne gør..





Det virker, ja ... men ikke særlig overbevisende ...
Senest rettet af Slimjay DK 26. jan 2015 19:27, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 26. jan 2015 19:23

Slimjay DK skrev:
CaptainKicker skrev:Hvilke Kinect spil virker ikke, Slimjay?


De virker vel allesammen, hvis man er ligeglad med om den udfører de ting man gerne vil have den til.

Alle spillene har en "elastik" effekt eller lag hvis det er et bedre ord, hvilket gør at det er mere held end forstand om man får gjort det rigtige.

Her har vi et godt eksempel på hvordan det gameplay vi ser slet ikke hænger sammen med det personerne gør..



Jeg må også indrømme, at der ser (lidt for) fantastisk ud, når hun især sidder og kører ræs, og den kan så nøjagtigt se "rattet", og at hun skifter gear. :P

Er jeg den eneste der får kvalme af deres overfladiske og totalt iscenesatte grin? :lol:
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 26. jan 2015 19:31

Okay, kender ikke Kinect Disneyland.

Men Kinect Sports 1, 2 og 3 har virket fint for mig, og genkender slet ikke det med at den ikke gør hvad man vil have det til. Samme med Dance Central.

Kinect Adventures var fint, Kinectimals var pissegodt, Gunstringer er uden tvivl det bedste Kinect spil, Fable-spillet fungerede også rigtig godt, Your Shape havde jeg ikke problemer med, og Haunt var underholdende.

Der går bare generelt for meget hate i det, hvad angår Kinect, og til tider er det indstillinger, rum størrelse eller personer som ikke har spillet spillene, der ser sig sure på Kinect.

Jeg bruger ikke Kinect meget, udover de få oplevelser der falder i min smag, men Kinect er i den grad et vigtig aspekt hvad angår Xbox. Men marketing, kontra virkelighed - det er lidt misvisende for nysgerrige, at Kinect bliver stemplet som næsten uspilbar udfra jeres indlæg.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 26. jan 2015 19:48



Jeg vil mene det IKKE er teknologien som er problemet. Efter sigende skulle Ms have en ret stor ting på vej fra ham sjoverensom som præsenterede kinect 1. Ham med solbrillerne, kan ikke rigtigt huske navnet.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 26. jan 2015 19:56

Jeg var Beta tester på kinect, så jeg har spillet rigtig meget kinect. De spil der for mig har fungeret bedst har været Dance Central & Kinect Adventures, men stadig med en "elastik" effekt .. når man hopper i Kinect adventures sker hoppet på skærmen først når man selv har ramt gulvet. Dance central kan man lave moves der ikke matcher det move man skulle lave og så stadig får "cool" for det ... ''Alle de spil jeg har prøvet på den gamle kinect har forsinkelse .. Det kan man så lærer at leve med og øve sig på så man gør tingene lidt før de skal ske, eller man kan miste tålmodigheden som jeg har gjort med mange af spillene.

Jeg har ikke rigitg fået prøvet Kinecten på One endnu, selvom jeg har Dance Central, Kinect Rivals samt D4. Men det kunne være jeg skulle give det en chance .. Kinect 2.0 skulle jo være MEGET bedre end Kinect 1.0.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 26. jan 2015 20:04

Fair nok :-)

Jeg synes personligt Rivals er rigtig godt. Jeg er ikke stor fan af disciplinerne, men fodbold, og skydning var rigtig sjovt. Havde stort set ingen problemer med det spil.

BY THE WAY.

Det her spil var indbegrebet af dårlig kamera, og tonsvis af fejl.

Billede

Men for helvede hvor var det sjovt. Det spillede undertegnet, og mine venner i timevis.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 26. jan 2015 20:09

cigi silk skrev:

Jeg vil mene det IKKE er teknologien som er problemet. Efter sigende skulle Ms have en ret stor ting på vej fra ham sjoverensom som præsenterede kinect 1. Ham med solbrillerne, kan ikke rigtigt huske navnet.


Ja, det ser godt ud. Men spørgsmålet er om det forbliver en Youtube video.

Jeg så store muligheder med Kinect 2.0 fordi den var bundled med konsollen. Nu er den ikke bundled mere og man kan ligefrem få flere ressourcer tilgængelig ved at udelukke den helt.

Sjovt nok er der en Survey på den nye beta dashboard der omhandler hvor meget man bruger Kinect "Xbox On" featuren .. Gadvide om det er en feature de fjerner, hvis det viser sig at de fleste skriver de ikke bruger den.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 26. jan 2015 20:15

CaptainKicker skrev:Fair nok :-)

Jeg synes personligt Rivals er rigtig godt. Jeg er ikke stor fan af disciplinerne, men fodbold, og skydning var rigtig sjovt. Havde stort set ingen problemer med det spil.

BY THE WAY.

Det her spil var indbegrebet af dårlig kamera, og tonsvis af fejl.

Billede

Men for helvede hvor var det sjovt. Det spillede undertegnet, og mine venner i timevis.


Ja, hvad skete der med Xbox Live Vision :

Billede

Det kamera har jeg også stående, og jeg tror det eneste spil jeg fik det brugt i var et Burnout spil hvor man kunne tage et billed af sig selv til sit kørekort ... wtf :^o
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 26. jan 2015 20:21

Slimjay DK skrev:
Det kamera har jeg også stående, og jeg tror det eneste spil jeg fik det brugt i var et Burnout spil hvor man kunne tage et billed af sig selv til sit kørekort ... wtf :^o


LOL!

Tror sgu ikke rigtig de fik fanget folk med det kamera. Kan huske der var et eller andet mærkelig totem-spil, som var gratis. Så var der You're in the Movies...

Men der var en del spil som man kunne benytte til live-cam, f.eks UNO, Civ osv. - og så de infamøse "egne" GamerPics.

OH! Og så kunne man tage billeder til sin Rainbow Six Vegas figur :D En af grundende til jeg købte det... Samt man kunne lave spillere, og logoer i PES-spillene, men det lignede røv.

Edit: Min hukommelse fortalte mig lige at man kunne scanne kort til et Viva Pinata spil.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 26. jan 2015 20:38

hahahha .. ja der er en god liste over titler der supporteret det ..

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_Live_ ... ible_games

Det står lige her i vindueskarmen og kigger på mig, fucking dumme kamera :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 26. jan 2015 21:48

Jeg er glad for min kinect men jeg kan ikke påstå den bliver brugt til nogen spil. Hvis jeg skulle købe igen ville det dog også blive med kinect men det er sgu en lidt dyr gimmick.

Når børnene bliver lidt ældre håber jeg også de kan hygge sig med den.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 26. jan 2015 23:43

cigi silk skrev:

Jeg vil mene det IKKE er teknologien som er problemet. Efter sigende skulle Ms have en ret stor ting på vej fra ham sjoverensom som præsenterede kinect 1. Ham med solbrillerne, kan ikke rigtigt huske navnet.

Kudo Tsunoda. Mit bud ville være at han skal fortælle os hvordan man kan bruge hololens eller en afart her af til Xbox One
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 26. jan 2015 23:45

hvornår kommer det vilde til kinect?

https://www.youtube.com/watch?v=2g_U02Pz0P4
https://www.ted.com/talks/peter_molyneu ... irtual_boy

det de lovede her, er der da ingen kinectspil der lever op til?

i øvrigt FY2015Q2 fra ms dukket op. 10-11.5 millioner xbox one shipped, ca 9.5 solgt. kilde: de kloge hoveder (aqua mm.) på neogaf, som vi også hæfter os til når xboxlife/pslife bringer tal på forsiden.

det er lidt langt fra de 20.5 shipped man mener sony har sendt afsted, for ikke at tale om de solgte 19.
igen shipped/solgt helvede, samt mystiske tal der smedes sammen, så man virkelig skal igang med procentregning udfra de sidste 4-5 år.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 96 gæster

cron