Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 17. dec 2014 16:17

Theis Jensen skrev:
Krisgebis skrev:
Slimjay DK skrev:Man fristes til at sige at vi ikke har spillet det samme spil :) men ja, der vil jo være nogle der synes det er godt og andre der synes det er mindre godt. På Metacritic har det en gennemsnit på 70/100 baseret på 98 reviews ..

Jeg synes nu det var ganske underholdende :)

70/100 er så heller ikke særligt godt for et AA/AAA spil. Sammenligner vi med Heavy Rain kan vi også se, at der mangler noget, da Heavy Rain fik 87/100.

Jeg mener virkeligt ikke, at Beyond virker særligt kompetent, med mindre man vurderer på enkelte scener uafhængigt af den sammenhængende historie eller grafikken. Derfor kan man godt have det sjovt med spillet, men det er ikke samme påstand, som at spillet er godt.


Et spil behøver vel heller ikke være andet end sjovt for at være godt? Jeg synes "beyond two souls" var fantastisk, men om noget er godt, er selvfølgelig subjektivt.

Sjovt og godt er ikke det samme og sjovt (eller underholdende) er ikke det eneste krav, som noget skal opfylde for at være "godt" :)

Det er heller ikke en selvfølge, at "godt" er subjektivt. Faktisk vil jeg påstå, at det ikke er det. Vi har kriterier vi kan holde forskellige elementer op imod, og vurdere deres kvalitet. Det er ikke alt sammen blot "jeg føler at".

Hvad synes i der var specielt godt ved spillet? Er der elementer i synes, der var bedre end i Heavy Rain?
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 17. dec 2014 16:25

Er der kolossal forskel på FC4 mellem XO og PS4?

Jeg frygter FC4 er meget flottere på PS4, men vil nok helst ha det på XO pga. den bedre controller :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 17. dec 2014 16:29

Krisgebis: Sikke en gang sludder, men lad os være enige om, at vi er uenige.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 17. dec 2014 16:44

Redman DK skrev:
cigi silk skrev:
Det er jo netop derfor at WIN 10 er genialt, og noget MS har arbejdet henimod de seneste min. 5 år. Du får med Win 10 - ONE APP strategien, som går på tværs af PC, XBOX og PHONE.. så det ville ikke undre mig hvis vi for alvor ser en ændring her, til fordel for WIN 10 platformen.


Ved ikke helt hvor smart det er at tvinge udviklere til at udvikle deres mobil app til pc og Xbox One :roll:

Der er tonsvis af iPhone apps hvor der ikke er en decideret understøttelse til iPads. Hvis udviklerne ikke gider bruge tid på at få deres app til at virke optimalt på en større skærm, er sandsynligheden for at de gider lave deres touch mobil app til at understøtte mus, controller og kinect nok tæt på nul.


Jeg ville nu elske, at når jeg købte Far Cry 4 til Xbox så fik jeg det også til PC :P Så vidt jeg ved er der også snak om at visse spil mellem Xo go PC blir cross buy.

Hvis nu Microsoft har mus, keyboard og styring fast i deres SDK, så kræver det jo sådan set ikke rigtigt noget for udviklerne at de også virker på en PC, da app'en allerede er designet til at kunne klar det.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 17. dec 2014 16:49

Mike JezZ skrev:Er der kolossal forskel på FC4 mellem XO og PS4?

Jeg frygter FC4 er meget flottere på PS4, men vil nok helst ha det på XO pga. den bedre controller :P


Det skal du ikke vare bange for det er det samme 1080/30 på ps4 og xbox one :-) har selv spillet det på xbox one og det er rigtig flot :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 17. dec 2014 16:55

hackNICE1112@ skrev:
Mike JezZ skrev:Er der kolossal forskel på FC4 mellem XO og PS4?

Jeg frygter FC4 er meget flottere på PS4, men vil nok helst ha det på XO pga. den bedre controller :P


Det skal du ikke vare bange for det er det samme 1080/30 på ps4 og xbox one :-) har selv spillet det på xbox one og det er rigtig flot :-)


Kan godt være opløsningen er det samme, men jeg synes billedet stadig står lidt skarpere på PS4 versionen end på XO :(

Jeg er bare ikke særligt gode venner med min Dualshock 4 controller (synes venstre styrepind er irriterende fordi den ikke er asymmetrisk og fordi den laver et irriterende hak når man tager den nedad :P ), så ville foretrække på min XO helt klart :D
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 17. dec 2014 18:32

Mike JezZ skrev:
Jeg er bare ikke særligt gode venner med min Dualshock 4 controller (synes venstre styrepind er irriterende fordi den ikke er asymmetrisk og fordi den laver et irriterende hak når man tager den nedad :P ), så ville foretrække på min XO helt klart :D


Dig og dine problemer med controllere :lol:
Min DS4 har intet "hak" når man bevæger den nedad.

Det er blot et spørgsmål om tilvænning synes jeg. Har altid fortrukket X360 controlleren.
Kunne ikke fordrage DS3, men kan slet ikke blive gode venner med XBO controlleren pga dets alt for løse analogs sticks.

Jeg er gået over til at bruge min DS4 på min PC, istedet for XBO'ens. Tager lige lidt tid at vænne sig til, men det er intet problem længere, nu vil jeg hellere bruge den end nogen anden controller.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 17. dec 2014 19:19

hackNICE1112@ skrev:
Mike JezZ skrev:Er der kolossal forskel på FC4 mellem XO og PS4?

Jeg frygter FC4 er meget flottere på PS4, men vil nok helst ha det på XO pga. den bedre controller :P


Det skal du ikke vare bange for det er det samme 1080/30 på ps4 og xbox one :-) har selv spillet det på xbox one og det er rigtig flot :-)


ps4 udgaven er den "bedste" udgave når det kommer til multiplat. og mike har ret i at billedet står skarpere på ps4.
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... 4-face-off

Mike JezZ skrev:
Jeg ville nu elske, at når jeg købte Far Cry 4 til Xbox så fik jeg det også til PC :P Så vidt jeg ved er der også snak om at visse spil mellem Xo go PC blir cross buy.


det syntes jeg kunne være rigtig fedt. men der vil sikkert være en flok der vil bitche over det ikke er steam man for spillet på :lol:
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 17. dec 2014 19:23

er plex godt? ved en del har nævnt det. der er jo lige kommet til ps4, så overvejer om man skulle prøve

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=953998
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 18. dec 2014 08:32

Jeg har brugt Plex længe da jeg har Plex klient i mit TV, så jeg kommer nok ikke til at bruge det på en strømslugende enhed som PS4 eller Xbox One.

Men ja, jeg synes godt om Plex, du skal dog være klar over at det også kræver en Plex server, da klienten ikke kan noget uden ;)

Dog synes jeg at jeg kan læse mig til at det kræver et Plex Pass, hvilket koster ca. 30 kr om måneden, 240 om året eller lifetime for 900 kr .. Det er satme langtude at det skal koste penge at streame sit eget indhold [-X Er der nogle der har testet det ?? Det er gratis på mit TV, og på min Tablet har jeg betalt et lille engangsbeløb for klienten .....

Blockbuster App'en er også kommet til PS4 :) https://store.sonyentertainmentnetwork. ... 000BBUSTER

PS4 har efterhånden flere multimedia App's end Xbox "all in" One :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 18. dec 2014 09:23

Kan ps4 afspille mkv filer? Og har den nogen ordentlige media apps? DR og Blockbuster er mig noget ligegyldige. Twitch er egentlig den eneste jeg rigtigt har brugt sammen med nfl app, den er også ret fed selvom gamepass ikke er bygget ind. Savner NBA og yousee play kunne også være meget fedt.

Edit: Er der egentlig Skype på PS4? Den har jeg også brugt meget.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf jepsen80 » 18. dec 2014 09:43

Slimjay DK skrev:Jeg har brugt Plex længe da jeg har Plex klient i mit TV, så jeg kommer nok ikke til at bruge det på en strømslugende enhed som PS4 eller Xbox One.

Men ja, jeg synes godt om Plex, du skal dog være klar over at det også kræver en Plex server, da klienten ikke kan noget uden ;)

Dog synes jeg at jeg kan læse mig til at det kræver et Plex Pass, hvilket koster ca. 30 kr om måneden, 240 om året eller lifetime for 900 kr .. Det er satme langtude at det skal koste penge at streame sit eget indhold [-X Er der nogle der har testet det ?? Det er gratis på mit TV, og på min Tablet har jeg betalt et lille engangsbeløb for klienten .....

Blockbuster App'en er også kommet til PS4 :) https://store.sonyentertainmentnetwork. ... 000BBUSTER

PS4 har efterhånden flere multimedia App's end Xbox "all in" One :)


jeg bruger plex på min Xbox one og det virker fint. Bruger det så jeg kan få surround på det jeg ser, da jeg ikke kan hvis jeg smider min pc med hdmi i tvet.
Det koster 5$ om måneden, vil prøve på min ps4 senere, frygter bare blæseren vil larme på ps4 hvis den arbejder for meget og så håber jeg ikke man skal betale dobbelt :)
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 18. dec 2014 10:25

Hvis formatet du streamer ikke er kompatibelt med PS4, så er det serveren der laver konverteringen og burde derfor ikke belaste PS4'eren.

Hvis du allerede betaler for et Plex Pass, så skulle der ikke være nogle problemer i at bruge samme login på PS4.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 19. dec 2014 16:48

Mike JezZ skrev:Hvis nu Microsoft har mus, keyboard og styring fast i deres SDK, så kræver det jo sådan set ikke rigtigt noget for udviklerne at de også virker på en PC, da app'en allerede er designet til at kunne klar det.


He tror du at fordi det er i sdk'en gør at man bare skal trykke på en tjekboks og så er det implementeret :P

Om det er i sdk'en eller ej, så skal de stadig programmere det, og mus og tastatur ville nok blive det mindste af deres problemer.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 21. dec 2014 12:55

Redman DK skrev:
Mike JezZ skrev:Hvis nu Microsoft har mus, keyboard og styring fast i deres SDK, så kræver det jo sådan set ikke rigtigt noget for udviklerne at de også virker på en PC, da app'en allerede er designet til at kunne klar det.


He tror du at fordi det er i sdk'en gør at man bare skal trykke på en tjekboks og så er det implementeret :P

Om det er i sdk'en eller ej, så skal de stadig programmere det, og mus og tastatur ville nok blive det mindste af deres problemer.


Det gør det ihvertfald lettere at implementere :)

Jeg har fået Driveclub nu. Alle siger wow wow next gen grafik.

Det ser da fint ud, på trods af tydelige framedrops - men SÅ meget pænere er det sgu heller ikke fremfor Forza Horizon 2 :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 103 gæster

cron