Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 21. aug 2014 17:49

En helt anden ting. Det var til min store irritation, da jeg selv var med på vognen, og det er mig en gåde at Sony stadig gør det på denne måde. At lægge PSN helt eller delvist ned, for maintainance.. Forstår det ikke.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 21. aug 2014 18:03

Muggs skrev:En helt anden ting. Det var til min store irritation, da jeg selv var med på vognen, og det er mig en gåde at Sony stadig gør det på denne måde. At lægge PSN helt eller delvist ned, for maintainance.. Forstår det ikke.


Det er også meget absurd! Når det sker, så savner jeg xbox live.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 21. aug 2014 18:10

Ja og det sker igen på mandag.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Benja190782 » 21. aug 2014 18:17

I har nok ret - jeg er bare så skuffet over at min Xbox One ikke er en rigtig "Next Gen-konsol". Min lillebror har en PS4, men han vil ikke bytte, den lille lort! ;)

Jeg kan bare ikke se det fede i at have et pisse fedt 55" Samsung TV, men en konsol der lige mangler det sidste, for at levere varen! Prøv bare at se Metal Gear Solid 5 - det er SÅ meget mere skarpt på PS4.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 21. aug 2014 18:20

Så sælg og køb en PS4 hvis det er det vigtigste for dig. Længere er den vel ikke?
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 21. aug 2014 18:36

Benja190782 skrev:I har nok ret - jeg er bare så skuffet over at min Xbox One ikke er en rigtig "Next Gen-konsol". Min lillebror har en PS4, men han vil ikke bytte, den lille lort! ;)

Jeg kan bare ikke se det fede i at have et pisse fedt 55" Samsung TV, men en konsol der lige mangler det sidste, for at levere varen! Prøv bare at se Metal Gear Solid 5 - det er SÅ meget mere skarpt på PS4.

Få nu bare byttet den til en Ps4, du har jo længe brokket dig over din One, så er det jo tydeligt at det er den forkerte konsol du har fået, og det lader jo ikke til at du kommer til at blive glad for den.

Men at du mener det vil gøre en kæmpe forskel på dit 55", det vil tiden jo så vise.
Jeg ved godt det er diskuteret meget her inde, jeg spiller selv på et 60", og jeg kan sgu ikke se forskel på om det er min Ps4 eller One jeg spiller på, måske hvis jeg pauser spillet, og skifter imellem One og Ps4, men hvem gør det?
Jeg kan måske også se forskellen, når jeg smider det over projektoren i 110", men har ikke prøvet at se efter forskellen, da jeg ikke sidder og tænker på hvad opløsning jeg spiller i, bare jeg er underholdt.

Men kan da godt give dig ret i at det er for dårligt at next gen konsoller, ikke kan levere 1080P, men måske kan den næste next gen, når vi så er gået over til 4K.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 21. aug 2014 19:20

Elgaard skrev:Wow, Diablo 3 i 1080p med 60 fps på XONE? Du tager gas på os gør du ikke? Jeg mener, det jo et af de mest krævende spil i verden. Hvis den kan klare det, må den simpelthen have de superkræfter som Cigi snakker om :wink
....
Præcis - Spillet kører med den opløsning/framerate på mindre hardware på PCen. Utroligt at udviklerne skal have udfordringer med det, men de er vel snublet over et par hemmelige magic chips på vejen. :lol::


Udviklingen af disse spil er startet for 2-3 år siden. For at udnytte XO skal de udvikle med fokus på den nye måde som XO ligger op til. Lider i alle af korttidshukommelse eller har i glemt alt om hvordan det var med PS3.

Hvordan multiplatformspil performer i starten af en generation siger vis ikke meget om en konsol - specielt når den ene part forsøger at gøre noget radikalt anderledes. Vi er ikke engang 1 år inde i den nye generation. Og XO har allerede hentet fra 720P til 1080P på denne tid. Hvad var det vi fik tudet ørene fulde af at der var 40% forskel på 720 og 1080. Nu er vi nede og snakke 6 Frames som skal nitpickes frem i en test på 12000 frames. #-o

Og vi har slet ikke startet anden bølge af spil som begynder at benytte de ting som MS ligger op til i deres arkitektur.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 21. aug 2014 19:24

Ti nu stille lidt...
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 21. aug 2014 19:27

susperia skrev:
Benja190782 skrev:Jeg kan bare ikke se det fede i at have et pisse fedt 55" Samsung TV, men en konsol der lige mangler det sidste, for at levere varen! Prøv bare at se Metal Gear Solid 5 - det er SÅ meget mere skarpt på PS4.

Få nu bare byttet den til en Ps4, du har jo længe brokket dig over din One, så er det jo tydeligt at det er den forkerte konsol du har fået, og det lader jo ikke til at du kommer til at blive glad for den.

Eller måske en PC, og så skifte den ud med en SteamMachine om et par år ;)

Steam er faktisk blevet så enkelt, at jeg overvejer en steammachine som ren, og eneste, spillekonsol ... om 2-3 år
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Benja190782 » 21. aug 2014 19:49

-er der ikke noget om at nogle spil faktisk ikke kører ret godt i 1080p på PS4 - mener det var Knack og.. var der flere?

Forstår egentlig ikke hvorfor DriveClub til PS4 kun kan kører i 1080p@30fps, hvis den er så kraftfuld?
"Even though the PS4 is a powerful machine, it doesn't mean developers don't also face situations where they must make a tradeoff".

-og så er der DirectX 12, som snart kommer til Xbox One, men som sandsynligvis ikke giver udviklerne bedre mulighed, for at producere spil i 1080p@60fps til konsollen.

Der er så meget for og imod på disse Next Gen konsoller, at man bliver helt rundtosset!

Helt seriøst - hvem bruger det touchpad på PS4 controlleren? Kan jeg ikke bare bruge den CronusMax adapter til at spille Project Cars, FIFA 15 og GTA V med min XB1 controller på en PS4?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Burnie.dk » 21. aug 2014 20:08

Benja190782 skrev:-er der ikke noget om at nogle spil faktisk ikke kører ret godt i 1080p på PS4 - mener det var Knack og.. var der flere?

Forstår egentlig ikke hvorfor DriveClub til PS4 kun kan kører i 1080p@30fps, hvis den er så kraftfuld?
"Even though the PS4 is a powerful machine, it doesn't mean developers don't also face situations where they must make a tradeoff".

-og så er der DirectX 12, som snart kommer til Xbox One, men som sandsynligvis ikke giver udviklerne bedre mulighed, for at producere spil i 1080p@60fps til konsollen.

Der er så meget for og imod på disse Next Gen konsoller, at man bliver helt rundtosset!

Helt seriøst - hvem bruger det touchpad på PS4 controlleren? Kan jeg ikke bare bruge den CronusMax adapter til at spille Project Cars, FIFA 15 og GTA V med min XB1 controller på en PS4?



Stooooooooooooooooooooooooooop! Ikke et ord mere om DirectX12. Du starter ham bare. Please - for Guds skyld. No more!
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 21. aug 2014 22:21

Så er pre-load af digitale spil en realitet på Xbox One. Det skulle jo egentlig først komme med Fifa 15. Men NFL Madden 15 blev den første titel. Det kan preloades fra og med idag. Og har man EA Access kan man endda spille det (i 6 timer) fra idag. Spillet udkommer d. 26. August
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Divi » 21. aug 2014 23:06

Muggs skrev:Så er pre-load af digitale spil en realitet på Xbox One. Det skulle jo egentlig først komme med Fifa 15. Men NFL Madden 15 blev den første titel. Det kan preloades fra og med idag. Og har man EA Access kan man endda spille det (i 6 timer) fra idag. Spillet udkommer d. 26. August


Hvad koster Madden 15 digitalt på Xbox One?
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf BuBubbi » 21. aug 2014 23:23

Divi skrev:
Muggs skrev:Så er pre-load af digitale spil en realitet på Xbox One. Det skulle jo egentlig først komme med Fifa 15. Men NFL Madden 15 blev den første titel. Det kan preloades fra og med idag. Og har man EA Access kan man endda spille det (i 6 timer) fra idag. Spillet udkommer d. 26. August


Hvad koster Madden 15 digitalt på Xbox One?

Uden at vide det 100% vil jeg tro det koster $59.95 som alle nye spil gør.
Det svarer til ca. 336 kr. som dollarkursen er lige nu.

Men der kan jo også fås noget billigere i forbindelse med EA Access.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Divi » 22. aug 2014 00:38

Koster alle nye spil på Xbox One 60 dollars? Hvis dette er tilfældet, er det vel ingen grund til at købe fysiske kopier?
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 91 gæster

cron