Xboxlife forum

Wow Toca2 er helt kanon! Bedre end PGR2?.....

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Wow Toca2 er helt kanon! Bedre end PGR2?.....

Indlægaf Ryo » 23. apr 2004 12:00

Ja så kom det endelig! Jeg har ventet længe på dette spil, og købte det så idag.

Efter min mening slår det klart PGR2, men det er selvfølgelig fordi jeg er mere til rigtigt racing og ikke så meget "arcade". På Live er det også det bedste spil jeg har prøvet, og der er allerede rigtigt mange der spiller.

Så alt i alt køb spillet hvis du er til "rigtig" racing, der er alt som f.eks Formula Ford, alle GT klasser, Nascar, Rally, Lastbil race! og det er fedt Live. + Det kostede 449.- :shock:
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf Anastacio » 23. apr 2004 12:53

Tænker over, at købe det, men tror nok jeg venter til jeg finder en billig pris hehe.

Om det er bedre end PGR2 er en smagssag, men jeg tror også det er bedre end PGR2 eftersom jeg synes PGR2 er et meget dårligt racer spil.

Men igen smag og behag.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Alex DK » 23. apr 2004 12:57

Når du siger ""rigtig racer" mener du så simracer? RD2 er på ingen måde mere realistisk, det er ligesom PGR2 udelukkende en arcade racer. (Ihvertfald xbox versionen)
Jeg har kun spillet spillet i en begrænset periode, men det virker ikke til at være helt så gennem arbejdet som PGR2. Forstå mig ret, jeg syntes at TOCA er en hæderlig racer, men på nogle punkter, kunne det sagtens være forbedret en del. Lige for at nævne nogle eksempler, så syntes jeg ikke det meget omtalte damage system fungere synderligt godt, man skal mildest talt lave nogle gevaltige køre fejl, før at skaderne bevirker bilernes performence. Spillet lider ligesom alle andre af Codemasters udgivelser, af at man ikke kan mærke forskel, om man kører på asfalten eller uden for banen. Motorlydene er også meget annonyme, så det er svært at anvende den automatiske transmition.
Spillet har dog også nogle lyspunkter, hvor især den gode og variable AI skal nævnes. Spillet kører imodsætning til PGR2 i 60FPS hvilket selvfølgelig altid er et plus.
Alex DK
Niveau 4
 
Indlæg: 524

Brugeravatar

Re: Wow Toca2 er helt kanon! Bedre end PGR2?.....

Indlægaf Wuk » 23. apr 2004 12:58

Det er squ godt at høre, men vidste jeg næsten godt. Det game er for vildt nice, skulle kom med posten en af de kommende dage, pre-ordered fra cdwow.com :)

Glæder mig til at race online, så kan vi rigtig lege :D
- ONE BOX TO RULE THEM ALL -
Wuk
Niveau 0
 
Indlæg: 38


Indlægaf Anastacio » 23. apr 2004 13:00

Dog skulle carrier delen overraskende nok ikke være god i RD2.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Chanozi » 23. apr 2004 13:52

..jeg er sq blevet meget i tvivl hvad angår TRD2..
..demoen til pc fik det ikke ligefrem til at virke mere positivt..
..synes bla det langt fra virker realistisk..

..men nu må vi se hvad da peeps siger til det..
..men skriv lige om alle jeres erfaringer med det..
Chanozi
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf Ryo » 23. apr 2004 14:41

Hmm jeg er ikke helt enig med Paasch.

Jeg syntes da virkelig man kan mærke om man kører udenfor banen eller ej. Hvis du f.eks kører en bil med baghjulstræk så skrider den ud næsten med det samme man er på græs.

Med 4wd eller 2wd på forhjulene skrider den ikke nær så let ud.

Hvad angår skade systemet, så ja, det er ikke nær så realistisk som F1 med fuld simulation. Men hvem spillede egentlig på det niveau? Afjedringen gik jo i stykker hvis du kørte over en stiplet linie. Nej det er helt perfekt her, hvis du smadrer ind i en modstander bliver din bil kun så skadet at hvis modstanderen holder sin linie, så vinder han pga. skaderne din bil fik, dvs du bliver lige lidt langsomere for hver skade du laver.

Så du har ikke automatiskt tapt hvis din bagspoiler ryger af, du har kun tapt hvis du begynder at køre dårligere en din modstander. Fair nok og godt afbalanceret syntes jeg. :wink:

Jeg må sige at jeg byttede PGR2 ind for dette spil, og det fortryder jeg absolut ikke! Men igen, smag og behag, men det er da godt at der er noget at vælge mellem :D
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf Alex DK » 23. apr 2004 17:18

Man mærker meget sjældent nogen form for vibration i controleren når bilens underlag skifter. Så om man kører på asfalten, curpen eller ude i rabaten har ingen indfyldelse på følingen med bilen, at bilen så har stører risiko for udskridninger på gras end på asfalt, har ikke rigtigt noget med sagen at gøre.

Skade modelen er da acceptabel, HVIS det ikke lige havde været fordi at udviklerne betegnede den som værende den mest avanceret set i et spil, samt at spillet skulle være den ultimative racing simulator, hvilket det langt fra er. Hvis Codemaster var ude på at lave en sim, burde de nok tage ved lære af udviklere som Simbin og papyrus...de kan deres kram.
Alex DK
Niveau 4
 
Indlæg: 524

Brugeravatar

Indlægaf Anastacio » 23. apr 2004 18:22

Så hellere tage ved lære af mestrene, Polyphony Digital.

At controlleren ikke begynder at ryste når man f.eks. kommer ud på sand eller skrider ud gør vel ikke det store :?
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Ryo » 23. apr 2004 18:46

Jeg hører faktiskt til en af dem der mener at controlleren rystede for Meget i PGR2

Hver gang man skulle køre en V8'er ryster joypaden så man får hvide fingre. Og alle der har kørt i en Mercedes 500 SL med V8 ved at man kun kan høre den, ikke mærke den.

I Toca2 er det lige tilpas, den ryster over humpler, jeg rammer næsten aldrig græsset og da slet ikke gruset, så det har jeg ikke lige lagt så meget mærke til :wink:
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf Buktu » 23. apr 2004 19:08

Faktisk synes jeg det gør ret meget om controlleren ryster nok.
For som Paasch vist nok også nævnte, så giver det bedre følelese med bilen/mototrcykle, eller hvad man nu ellers kører med.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Alex DK » 23. apr 2004 19:27

game killer skrev:Så hellere tage ved lære af mestrene, Polyphony Digital.

Hvornår har Polyphony lavet sim racers? Det er vel ikke Gran Turisom du kalder for en simulator?
Simulation er et begræb, som er begyndt at blive brugt i en ALT for stor udstrækning til racers, da hovedparten af alle racers "kun" er arcade, hvilket GT serien også er. Simracing er og bliver en niche genre, med udgivelse der ikke henvender sig til den brede masse bla. pga sværhedsgraden. F355 Challenge: Passione Rosa til DreamCast er formenligt det nærmt man kommer en sim racer på konsol, men største delen af de virkelighedstro racers bliver udgivet til PC, med papyrus´s Nascar serie og Simbin´s F1 Mods som front figurerne. Nu hvor jeg alligevel er en smugle OT, kunne jeg lige bruge lejligheden til at nævne at simbins kommede racer GTR, er blevet annonceret til xbox, med udgivelse engang sidst på sommeren. Men om konsol versionen også vil indholde en sim mode står hvis stadig uvist. Spillet er iøvrigt kåret som årets mest lovende racing udgivelse af den seriøse simracing site bhmotorsport.

Her kan downloades en ingame film fra spillet, hvor der bliver kørt en omgang på Anderstorp bane i en ViperGTS (Ikke direct feed)
http://www.bhmotorsports.com/getMovie/290
Alex DK
Niveau 4
 
Indlæg: 524

Brugeravatar

Indlægaf Anastacio » 23. apr 2004 19:43

GranTurismo er langt fra arkade!

Det er en realistisk racer.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Alex DK » 23. apr 2004 19:46

Har du prøvet at køre en bil?
Alex DK
Niveau 4
 
Indlæg: 524

Brugeravatar

Indlægaf Anastacio » 23. apr 2004 20:23

Nej.

Hvis GranTurismo ikke er en sim. hvad er så en sim.?
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 81 gæster