Xboxlife forum

Fremvisning på CES?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Fremvisning på CES?

Indlægaf Buktu » 30. dec 2004 12:19

Der går nogle sejlivede rygter om at Xbox2 vil blive fremvist på den kommende CES messe (6.-9. Januar). Der er et par forskellige grunde:

-Xbox blev fremvist på CES.

-Hvis de forventer en 2005 release, er E3 messen en meget sen fremvisning.

Nogen går så langt som til at sige at hvis dne ikke bliver fremvist på CES, så udkommer den ikke i 2005... Det er selvfølgelig rene gætterier.
Men det ville vel også passe sammen med deres strategi om at være de første? Hvis det skal være "komplet" skal de jo også fremvise den først. Og N5 og PS2 bliver jo fremvist på E3 så vidt jeg ved?

Intet er officielt, men jeg må sige at det ser overbevisende ud... Jeg håber i hvert fald det passer.
[/list]
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Anastacio » 30. dec 2004 12:25

Hvis Xbox2 udkommer i 2005 ville det være bedst at fremvise den til E3 2005.

Regner med at det bliver Specs og en eventuel demo der bliver fremvist på CES - også det de fleste regner med.

For at skabe hype på det rette tidspunkt SKAL Microsoft fremvise selve konsollen til E3 og nøjes med Specs og demo fremvisning til CES.

Det ville efter min mening være det rene selvmord at fremvise selve konsollen til CES.

Hvis Xbox2 bliver fremvist til Januar, hvilket det ikke tyder på så vil Microsoft ikke have noget til E3 der kan skabe mere hype end selve konsollen.

Sådan her tror jeg det bliver:
CES = Specs afsløres og en eventuel demo video.
E3 = Xbox2 fremvises, hvor Xbox2 spil kan prøves.
X05 = Stor annoncering kommer og "Xboxlive2" kan prøves.
November 2005 = Xbox2 udgives i japan.
2006 = Xbox2 udgives i USA & EU.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Buktu » 30. dec 2004 12:34

Ja, men hvis de venter til E3 risikerer de samtidig at fokus bliver sat på PS3 og N5. Det vil sige næsten mindre Hype end hvis de fremviser den nu...

Det kan godt ske de kun giver Specs. Det er meget sandsynligt.. Men at det skulle være selvmord at gøre det nu.. Da ikke mere end det er for PS3 og N5 at blive fremvist på E3 i år? Der er et år mellem CES og formodet Xbox2 release. Det er mindst et år, måske 2, mellem E3 og PS3/N5 release. Kan ikke se hvad forskellen er? På E3 risikerer de nemlig blot at fokus bliver ført væk fra dem...

Men det kan godt ske. Der er ingen der ved noget endnu...


Btw, kunne det her være Xbox2 patent?:


http://tinyurl.com/498qz

:)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Anastacio » 30. dec 2004 12:49

PS3 udkommer jo samme år som Xbox2 herhjemme forhåbentligt - dog senere.

Det er dog ikke det rene selvmord for Sony at fremvise til E3 allerede, eftersom det er Sony's sidste chance for at fremvise deres konsol på et E3 show.

Desuden har Sony allerede mange kunder og behøver ikke at tænke ligeså strategisk som Microsoft behøver det i denne omgang.

Det er heller ikke det rene selvmord for Nintendo at fremvise deres konsol til dette års E3 selvom den først udkommer i 2007.

Nintendo konkurrere ikke med Sony og Microsoft. Desuden bliver styringen en hel anden på N5 eftersom de fjerner A+B knapperne. Tror også N5 bliver noget der er meget anderledes i forhold til Xbox2 og PS3.

Det er jo Microsoft presset står på - det er dem der skal ind og kæmpe med førende Sony. Sony har netop allerede mange kunder, der køber PS3.

Så det er vigtigt at Microsoft skaber den rette hype - mindre vigtigt er det for Sony, men vigtigt er det dog at de fremviser deres PS3 på E3 samtidig med Xbox2 og N5.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Buktu » 30. dec 2004 12:57

Jamen kan ikke se fordelen ved at fremvise den på E3. Der er så enormt mange andre ting, at den, ikke drukner for det er sq en stor ting, som ikke går stille hen, men den har ikke spil verdenens udelte opmærksomhed som den ville få på CES.

Men dte kan godt ske du har ret.. Det skal jeg ikke kunne sige...

Men så vidt jeg ved kommer PS3 ikke før 2007. I hvert fald ikke i EU.. Xbox2 står til release sent 2005 i Japan og Amerika, mens en Eu release nok ville komme i første halvdel af 2006.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Slane » 30. dec 2004 13:11

Om der viler mindre pres på Sony, end Microsoft, ved jeg ikke om du har ret i.
Sony er udemærket klar over, at Microsoft bliver en endnu stører konkurrent i næste genneration. Og da Xbox2, som Buktu rigtig nok siger, udkommer et år+ før PS3, er der i aller højeste grad også pres på Sony.
:)
Im <(IN)> Trance !
Slane
Niveau 6
 
Indlæg: 1633

Brugeravatar

Indlægaf Anastacio » 30. dec 2004 13:35

Yep, men eftersom der ingen officiele udgivelsesdatoer er kommet fra, hverken Microsoft, Sony eller Nintendo går jeg ikke ud fra at Xbox2 udkommer 1 år før PS3.

Men, hvis Xbox2 udkommer 1 år før PS3, som Microsoft godt vil have det så er der også chancer for at PS3 bliver teknisk bedre.

Det hele kommer dog an på det japanske markede eftersom det er der, der bliver solgt flest konsoller -og her føre Sony med flere længder foran Microsoft.

Hvis Microsoft virkelig skal slå igennem i næste generation behøver de også japanske RPG/Puzzle spil og mange japanske udviklere har Microsoft ikke til rådighed.

Det kan også være Xbox2 bliver fremvist til GDC i marts måned; dette ville på en måde være perfekt. Fremvisningen foregår jo så tættere på release, men før konkurrenternes fremvisninger.

http://www.xboxlife.dk/nyhed.php?id=1033
Senest rettet af Anastacio 30. dec 2004 15:28, rettet i alt 1 gang.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Buktu » 30. dec 2004 15:37

Det ville i mine øjne være det smarteste hvis det ikke sker nu.

Men Xbox er da også teknisk bedre end PS2. Og det forhindrer da ikke PS2 i at sælge mere.. Så jeg tror ikke det er det den kommer til at sælge særligt meget mere på.

Men jeg tror på at der kommer til at gå mindst et år mellem Xbox2 og PS3 release.. Nok det samme som mellem PS2 og Xbox release. Så Microsoft får tid til at etablere sig selv, som den næstegenerationskonsol i folks hoveder... At de kommer til at lide en Sega død tror jeg ikke på =) Sq ikke med microsofts Pengepung...

Men ja, det Japanske marked er en meget stor faktor... Men jeg tror Xbox vinder ind på SOny næste generation. Hvis de laver to versioner (en med og en uden Harddisk), så bliver den uden nok en del mindre, hvilket ville passe Japanerne bedre...
Men i sidste ende kommer det hele an på de Japanske udvikleres indstilling til det. Og der tror jeg Microsoft får det svært.. Square-Enix og alle de andre er jo langt nede i Sonys pengepung. De virker dybt afhængige... Så det bliver ikke nogen let opgave at overtale dem til at udvikle til Xbox. Ellers må Microsoft jo have den store pengepung frem og opkøbe nogen af dem.. =)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Anastacio » 30. dec 2004 15:45

En af de letteste japanske udviklere Microsoft kan få fat på er faktisk Square-Enix.

De har udviklet mange spil til PS2 og nogle til Gamecube, men firmaet har selv udtalt at de højst sandsynligt også udvikler spil til Xbox2.

Men en mindre Xbox2 og flot design er ikke nok til at overbevise japanerne, hvis der ingen fede japanske spil er på vej.

Jeg mente nu heller ikke at det tekniske skulle komme til at gøre en forskel på salgstallene.

Jeg håber dog ikke Microsoft laver de 3 forskellige versioner der har været snak om. Og håber heller ikke Microsoft udbygger Xbox2 til at kunne alt muligt.

Kan faktisk bedre lide den vej Nintendo og Sony tager end den vej Microsoft vælger at tage ud fra de "rygter" vi har :)
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Buktu » 30. dec 2004 15:54

Hvilken vej tager Sony og Nintendo?
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Anastacio » 30. dec 2004 16:25

Vi kan jo kun diskutere ud fra rygter, men Sony følger det sedvanlige mainstream og holder deres PS3 til at kunne afspille film, musik og spil.

Nintendo går en anden vej med deres Revolution (ikke N5) og skaber en anden spiloplevelse har de udtalt. Revolution bliver en ny måde at spille på og er ikke så grafik baseret som Sony og Microsoft.

Microsoft går dog en hel tredje vej ved at udbygge Xbox2 til alt muligt - blandt andet ved at indfører funktioner som PC'en allerede kan.

Kortere sagt opfatter jeg at:

Nintendo går nye veje og revolutionere (rigtig godt!)

Sony forholder sig mere eller mindre til det mainstream agtige (hvilket jeg bryder mig om)

Microsoft går mere over mod flere funktioner, hvilket får den til at ligne en multimaskine mere og mere efter min mening.

Så, hvis det virkelig ender på den måde som vist foroven; så håber jeg inderligt Microsoft trækker sig ud af konkurrencen og overlader konsolbranchen til Nintendo, Sony og en tredje part måske.

Men kun fremtiden kan vise, hvordan det kommer til at være så mange kan nå at ændre meninger om forskellige ting endnu :)
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Buktu » 30. dec 2004 17:06

Hvorfor må man ikke udbygge det? Det er da mere innovativt end Sony.
Kan ikke se hvad der skulle være i vejen med flere features.. Så længe den er lige så god til spil, og får lige så gode titler som de andre.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Anastacio » 30. dec 2004 17:26

Fordi den bevæger sig mere og mere henad, hvad en PC kan. En konsol er en maskine man kan bruge til at spille direkte på og ikke alt mulig andet.

Hvis Xbox2 bliver, hvad jeg tror den bliver tror jeg Microsoft har mistet synet af, hvad en konsol egentlig er.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Slane » 30. dec 2004 17:28

Buktu skrev:Hvorfor må man ikke udbygge det? Det er da mere innovativt end Sony.
Kan ikke se hvad der skulle være i vejen med flere features.. Så længe den er lige så god til spil, og får lige så gode titler som de andre.


Tjaaa... Men hvis Microsoft satser på uendelig mange nye forskellige features, kan det være at spil-featuren bliver væsentlig forrænget, grundet for lidt fokus fra udviklernes side. (Microsoft)


Hvis Nintendo virkelig taler sant, og har noget nyt i ærmet, ville mit gæt være noget al'a VR. (Virtual Reality). Altså briller du smækker på hovedet, og nogen censorer på kroppen. Det er langt fra nyt, men aldrig brugt som en feature til en konsol...
Dog er det utrolig dyrt at udvikle, og ville nok lægge et ekstra lag af værdi på konsollen.
Det er selvfølgelig bare et personligt gæt, så lad vær med at hænge mig op på noget... ;)
Im <(IN)> Trance !
Slane
Niveau 6
 
Indlæg: 1633

Brugeravatar

Indlægaf Minihippo » 30. dec 2004 17:36

MINIHIPPO
Minihippo
Niveau 2
 
Indlæg: 187


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster