Xboxlife forum

Skal du ha RGB kabel? Det tror jeg nok du skal!

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf Rechain » 26. jan 2004 11:06

Så skaffer jeg Xbox Advanced RGB Scart Kabel :wink:
MEGA tak for hjælpen... :P
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Buktu » 26. jan 2004 15:28

Der der er derinde der heddere Typhoon Advance X Cable Pack der er noget der hedder et S-Kabel med.. Der står at det giver Krystal klart billede.. Er det sådan et? og er det godt? Der gølger nemlig en hel masse andre samrte ting med som Joystick kabel forlængere.... :) Og så bare til 200 kr...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Ryo » 26. jan 2004 18:52

S-cable giver stadig ikke helt ligesågodt billede som RGB, men den pakke ser fornuftig ud og der er jo også RGB så man kan finde ud af hvad man syntes er bedst.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf Buktu » 26. jan 2004 20:16

Kunne da godt være man skulle investere i et RGB Kabel hvis det bliver så meget bedre... :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Ryo » 27. jan 2004 10:24

Ja altså jeg købte et til 69.95.- og det er ligesågodt som mit dyre fra Microsoft til 249.-

Så kan man lære det.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf DRHooKDK » 27. jan 2004 14:10

købte du 2 kabler???
Billede
DRHooKDK
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Indlægaf Ryo » 27. jan 2004 20:21

Yep for jeg ville være helt sikker på at jeg fik den samme kvalitet, eftersom jeg ikke havde set et RGB kabel i funktion før.

Og det billige havde så også Phono lydudgange på stikket, hvor det dyre kun har optisk og det har mit anlæg ikke.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf Hubbi » 5. mar 2004 00:33

Jeg har brug for nogle kloge hoveder med et lydproblem.Jeg har et Advanced RGB Scart Kabel,som har både optisk og almindelige phono udgange på en boks der sidder på RGB scart kablet.

Problemet er at jeg ikke kan få Dolby surround til at virke - hverken i spil eller med dvd film.RGB kablet er koblet til min ældre Dolby pro logic surround reciever med et sæt stereo lydkabler ligesom det originale Xbox lydkabel var.Med det originale scart kabel virkede Dolby surround fint - problemet er kun kommet efter jeg skiftede til det nye RGB scart kabel.Det kører fint i stereo,men det sutter når jeg har været vant til det andet lydformat...

Det RGB advanced scart kabel jeg har - er magen til det www.gamebits.dk sælger,hvis det skulle hjælpe :?
Hubbi
Niveau 2
 
Indlæg: 145

Brugeravatar

Indlægaf Salleman » 5. mar 2004 19:44

Nu ved jeg ikke hvad der er for en forstærker du har, men det lyder lyder som om du prøver at få dolby d lyd ud af en dolby pro logic forstærker... Det kan man ikke... Signalet fra phonokablet er et almindeligt stereo signal, hvilket en forstærker med pro logic så kan få til at lyde en smule hen ad rigtig sorround sound.. Men dolby d bliver det aldrig, med mindre forstærkeren understøtter det..
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf Hubbi » 5. mar 2004 20:34

Jeg har fået løst problemet delvist.Det var opsætningen på min forstærker som der skulle pilles lidt ved,og du rammer meget godt med dit svar Salleman - da jeg aldrig vil få rigtigt glæde af Dolby surround på en gammel Dolby Pro Logic forstærker - når inputtet bruger Dolby digital lyd.Man mister en stor del af lydbilledet - især på dvd film hvor lyden nogen gange bliver meget lav i center højtaleren når den er aktiveret.

Jeg må se at få købt en ny forstærker som klarer nutidens formater :)

Tak for dit svar Salleman.

Forstærkeren er en Technics fra 1995... en ældre sag,men funktionel - bare ikke til det nye :lol:
Hubbi
Niveau 2
 
Indlæg: 145

Brugeravatar

Indlægaf stuckpizza » 23. mar 2004 22:20

hvor kan man købe et af kablerne billigt
stuckpizza
Niveau 4
 
Indlæg: 649


Indlægaf Anders chr pedersen » 24. mar 2004 10:49

Efter de mange indlæg jeg lige har læst, så tro jeg at jeg pjækker fra handelskolen, selvom jeg har timer, nu vil jeg købe det stik, og hjem og voldtage min Xbox
Anders chr pedersen
Niveau 0
 
Indlæg: 23


Indlægaf stuckpizza » 24. mar 2004 11:31

hehe
stuckpizza
Niveau 4
 
Indlæg: 649


Indlægaf Rancore » 24. mar 2004 15:48

Hubbi skrev:Hvorfor ligger Microsoft ikke et ekstra ordenligt RGB kabel med i Xbox kassen,så dem der kan bruge det kan have glæde af en ordenlig billed kvalitet ?


Money money money... :) MS tjæner jo ikke penge, ved at give det hele med, i første omgang..

/Rancore
Rancore
Niveau 0
 
Indlæg: 11


Indlægaf acidburn dk » 24. mar 2004 16:52

jeg har et, det er rigtig godt.. synes jeg
acidburn dk
Niveau 3
 
Indlæg: 215


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 87 gæster