Xboxlife forum

Skal du ha RGB kabel? Det tror jeg nok du skal!

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Skal du ha RGB kabel? Det tror jeg nok du skal!

Indlægaf Ryo » 23. jan 2004 22:47

Ja hvis du nogensinde har været i tvivl om du skulle investere i dette kabel, så er svaret ja! :shock:

Der er kæmpe stor forskel på billedkvaliteten. Det har virkelig været en positiv oplevelse som kun kan anbefales. Jeg købte et billigt RGB kabel til 70kr og det originale dyre til 249. Kvaliteten var dog den samme.

Når jeg først havde spillet Halo og set en film med RGB kabelet og derefter skiftede tilbage til standart, så var det som at gå fra farve tv til sort hvid! Jeg skal ihvertfald aldrig mere spille uden.

Husk at det originale RGB kabel også kaldet "Advanced Scart Cable" kun har Optisk lydudgang udover den lyd som går ind i Tv'et. Det billige kabel havde 2 almindelige phono udgange.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Re: Skal du ha RGB kabel? Det tror jeg nok du skal!

Indlægaf Alex DK » 24. jan 2004 00:15

Ryo skrev:Jeg købte et billigt RGB kabel til 70kr og det originale dyre til 249. Kvaliteten var dog den samme.


Kvaliteten på uorginale rgb kabler er meget svingende. Men hvis man absolut vil købe uorginalt, skal man gå et af de kabler med størst diameter, da de (forhåbligt) er bedre skærmet over for lav frekvens.

Brooklyn's rgb kaber er iøvrigt i rimelig høj kvalitet.
Alex DK
Niveau 4
 
Indlæg: 524

Brugeravatar

Indlægaf Hubbi » 24. jan 2004 01:10

Er der virkelig så meget forskel fra scart stik til RGB ?
Hubbi
Niveau 2
 
Indlæg: 145

Brugeravatar

Indlægaf Alex DK » 24. jan 2004 07:48

Nej. Overdrivelse fremmer forståelsen, men der er ingen tvivl om at RGB klart er at foretrække frem for et composite signal
Alex DK
Niveau 4
 
Indlæg: 524

Brugeravatar

Indlægaf Ryo » 24. jan 2004 09:47

Hubbi skrev:Er der virkelig så meget forskel fra scart stik til RGB ?


Det kommer an på hvilket Tv du har, på mit sony var forskellen stor, men nu går jeg også meget op i grafik og billede.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf Rechain » 24. jan 2004 14:22

Jeg har længe tænkt over om jeg skulle anskaffe mig sådan et kabel...
Da jeg har hørt det er MEGET bedre end det normale stik man bruger?!?

Jeg har kigget rundt på GameBits.dk's hjemmeside, og fandt nogen forskellige typer...

http://www.gamebits.dk/shop/productlist.asp?Id=147

Hvafor en tror I jeg skal vælge for at opnå den bedste kvalitet?!?
Jeg har et 28" Widescreen TV fra Daewoo... :shock:
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf SPARTAN LEADER » 24. jan 2004 18:18

Hør her gutter, uden at skulle lyde smart....
SÅ SKAL MAN BARE HAVE DET RGB KABEL!!!!

Jeg spiller på et crappy lille lorte tv, mit forrige var endnu værre...
men mine spil har altid set rigtig godt ud, pga. rgb.

Det "SCART" der følger med er ikke et rigtigt scart, efter hvad jeg har fået at vide... den gør bare så det crappy composite video signal og de to audio kabler kan gå ind i tv'ets scart indgang.

Desuden, når du nu prøver dit rgb kabel, så sørg for at det sidder i den rigtige scart indgang på dit tv. (det er næsten altid indgang nr 1)
Hvis der altså er flere indgange.

Det er virkelig pengene værd.
See you on the dark side of the moon
SPARTAN LEADER
Niveau 0
 
Indlæg: 7

Brugeravatar

Indlægaf Ryo » 24. jan 2004 23:05

Tjaa jeg har det Originale til 249.- og det er rigtig godt, men jeg ville ikke tøve med købe det der "RGB Scart Kabel+" til 99.- inde på Gamebits for det har phono stik på kablet.

De gav begge lige godt billede og ihvertfald en meget bedre kvalitet en standart crap kabelet som skulle forbydes ved lov, har lige spillet Halo og føj for den hvor ser det bare kanon ud med RGB :shock:

Fordelen ved et RGB er at det deler farverne op i Rød Grøn og Blå på hver sin ledning, det gør at alle farver bliver helt klare. Et standart kabel smider farverne oveni hinanden og derved mister de sin styrke.

Det er de bedste 100.-kr man kan ofre på sin Xbox efter min mening.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf Hubbi » 25. jan 2004 19:56

Jeg kiggede i min manual til mit fjernsyn,og det kan køre RGB igennem scart indgang 1.Så nu er spørgsmålet om hvilken kvalitet jeg skal købe.Jeg fandt et "Xbox Advanced RGB Scart Kabel" inde hos www.gamebits.dk til 129 kr med optisk udgang - er det i en ordenlig kvalitet eller skal man ofre en kende mere på et RGB kabel ?

Mit tv er et Sony 32" Trinitron widescreen hvis det kan hjælpe med bedømmelsen.
Hubbi
Niveau 2
 
Indlæg: 145

Brugeravatar

Indlægaf Playkid » 25. jan 2004 20:10

Med micro soft RGB kable følger der også en optisk indgang med til tilslutning af f.eks. et suround anlæg:)
Playkid
 


Indlægaf Buktu » 25. jan 2004 21:46

Lad mig lige få på det rene.. hvad er et RGB kabel? Er det ikke sådan et der følger med Konsollen?
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Playkid » 25. jan 2004 22:29

Det er det ikke, næ nej ;)

Læs evt. et par gode faqs her:
http://www.playright.dk/faqemne.php?id=22

http://www.playright.dk/faqemne.php?id=24
Playkid
 


Indlægaf Hubbi » 25. jan 2004 22:48

Det var da en utrolig forskel der er på de billeder du har lagt link til.Teksten på mit tv i diverse Xbox spil ligner præcist den samme "grød",som billedet med composite viser.Jeg var begyndt at tror,at mine briller var blevet for svage i styrken :lol:

Hvorfor ligger Microsoft ikke et ekstra ordenligt RGB kabel med i Xbox kassen,så dem der kan bruge det kan have glæde af en ordenlig billed kvalitet ?

Tak for de link PS2 playkid :wink:
Hubbi
Niveau 2
 
Indlæg: 145

Brugeravatar

Indlægaf Rechain » 26. jan 2004 09:12

Hvafor et tror I jeg skal vælge? :shock:
Er der mon meget forskel på disse 2???

RGB Scart Kabel+: http://www.gamebits.dk/shop/productinfo.asp?id=294
Xbox Advanced RGB Scart Kabel: http://www.gamebits.dk/shop/productinfo.asp?id=295

Eller nogen af de andre... :oops:
Vil bare være nogenlunde sikker på mit køb... :shock:
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Alex DK » 26. jan 2004 10:55

Af de 2 produkter er det uden tvivl Xbox Advanced RGB Scart Kablet, der giver den bedste billedkvalitet, da det er skærmet mere end det elendige RGB Scart Kabel+ fra saitek
Alex DK
Niveau 4
 
Indlæg: 524

Brugeravatar

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 85 gæster