Xboxlife forum

Skal du ha RGB kabel? Det tror jeg nok du skal!

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf Cointreau » 23. maj 2004 12:46

Ryo skrev:Ja altså jeg købte et til 69.95.- og det er ligesågodt som mit dyre fra Microsoft til 249.-

Så kan man lære det.

Du siger billedkvaliteten af de to kabler er nogenlunde ens, hvor købte du det billige kabel til 69.95,-?
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Ryo » 25. maj 2004 17:56

Jeg købte mit i Electronic World i Viby Århus.

Men jeg mener at have set et billigt et hos Merlin butikkerne.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf Tommy » 25. maj 2004 18:11

Jeg har et phillips sorround anlæg.
Fra TV'et går der en scarkableboks med plads til to scarstik i. I den er der én til xbox og én til sorround anlæg.
Så hvis jeg nu køber sådan et RGB, i hvilkan af dem skal den så sættes i? Og kan jg bruge den til BÅDE sorround og billede??
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

Indlægaf Playkid » 25. maj 2004 18:23

Nu ved jeg ikke hvad slags kablebox det er, men jeg har hørt at mange af disse ødelægger RGB kvaliteten fra fjernsynet. Jeg skulle ikke mene det gjorde nogen forskel hvor du satte den i, at scartkable boxen sidder i det scartstik på fjernsynet der understøtter RGB.

Ellers er det jo bare at prøve sig frem.
Playkid
 


Indlægaf Cointreau » 26. maj 2004 19:48

Har et Philips 32PW8506, understøtter dette kun RGB på den ene scartindgang og isåfald hvilken?
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Cointreau » 26. maj 2004 19:49

Ryo skrev:Jeg købte mit i Electronic World i Viby Århus.

Men jeg mener at have set et billigt et hos Merlin butikkerne.


Du ved ikke om det du så i Merlin var det samme som det i Electronic World, for det kunne jo godt være dårligere.
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Playkid » 26. maj 2004 19:51

Atlantica skrev:Har et Philips 32PW8506, understøtter dette kun RGB på den ene scartindgang og isåfald hvilken?


Det er som regel kun den ene indgang der understøtter RGB, hvad det er for en står garanteret i i TV manualen, eller måske ved indgangene.
Ellers kan du jo prøve at flytte RGB kablet fra scart indgangene, og se hvad der giver bedst kvalitet.
RGB indgangen vil se meget klarer ud og meger renere.
Playkid
 


Indlægaf Rechain » 27. maj 2004 08:46

Der er kun 1 indgang på mit tv der understøtter det...

Nemlig Scart1 og der sidder min Xbox.
Min multiselector sidder i 2'eren, men der er TOTALT MEGA DÅRLIGT BILLEDE!

Så derfor kører jeg lyden fra MultiSelector til Surround Reciever, og billedet tager jeg og skifter om på de der video ledninger foran tv'et på S-Video indgangen der...der ser det ok ud...

Bruger også den indgang til PC-TV...
Så jeg bruger SCART1 (Xbox) og SCART2 MultiSelctor...

Det eneste billede fra MultiSelector til SCART2 er VHS'en...

PSX+PS2+GC+PC-TV kører i S-Video indgangen foran tv'et.

Og Nintendo (NES - 1985) kører i Antenne indgangen på tv.

Er der på nogen måde en boks jeg kan sætte Xbox i første prioritet i SCART1 og så en extra indgang til MultiSelectoren i SCART1.

Så jeg ikke skal flytte rundt på de 4-5 ledninger når jeg skal bruge de diverse ting.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf CoMiC » 27. maj 2004 11:31

Jeg vil sige at den klrat beste kabel du kan få til xbox er: Typhoon Advance X Cable Pack den koster kun 239,95kr på www.gamebits.dk

det er den jeg bruge sammen med mit 40 tommer sony Tv. 100hz.. nice nice nice er det hele
CoMiC
Niveau 0
 
Indlæg: 20


Indlægaf Cointreau » 27. maj 2004 14:16

CoMiC skrev:Jeg vil sige at den klrat beste kabel du kan få til xbox er: Typhoon Advance X Cable Pack den koster kun 239,95kr på www.gamebits.dk

det er den jeg bruge sammen med mit 40 tommer sony Tv. 100hz.. nice nice nice er det hele

Det er også godt nok men nu er det jo tidligere blevet nævnt at kvaliteten på det til 70,- og det til 250,- er nogenlunde ens, eneste forskel er at det dyre har optisk ud og det billige analogt så hvis man ikke har brug for disse features burde det til 70,- være glimrende jo.
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Beatwolf » 30. maj 2004 14:55

det lyder jo meget godt med det kabel.
Jeg har et skod Lumatron fjernsyn, Pioneer surround receiver og kører med Advanced xbox scart cable hvor jeg kører optisk ud fra og til surround forstærkeren. Der er 2 scart indgange og også en gul en hvid og en earphone indgang i siden.. nu er mit spørgsmål præcist hvilket kabel skal jeg købe hvis jeg skal have bedre billedkvalitet???
Beatwolf
Niveau 6
 
Indlæg: 1354
By: Vanløse


Indlægaf Hubbi » 30. maj 2004 18:47

Beatwolf skrev:det lyder jo meget godt med det kabel.
Jeg har et skod Lumatron fjernsyn, Pioneer surround receiver og kører med Advanced xbox scart cable hvor jeg kører optisk ud fra og til surround forstærkeren. Der er 2 scart indgange og også en gul en hvid og en earphone indgang i siden.. nu er mit spørgsmål præcist hvilket kabel skal jeg købe hvis jeg skal have bedre billedkvalitet???


Du siger at du allerede har et Advanced Xbox scart kabel,så du får ikke meget bedre billede end du har nu.Jeg tror nu mere at manglen på billed kvalitet skal findes i dit Lumatron tv,som sikkert ikke understøtter RGB billed signalet.Mange nye billige tv har nemlig ikke den funktion indbygget.Kig i din manual til dit tv,og se om der står noget om RGB input for et af de 2 scart stik du har bag på tvét.Ofte er der kun 1 scart stik som understøtter den funktion - hvis man har flere af dem.
Hubbi
Niveau 2
 
Indlæg: 145

Brugeravatar

Indlægaf Cointreau » 10. jun 2004 17:15

Har lavet en ny tråd om emnet så alle kan se hvad det drejer sig om, 20,- kr. er fandme billigt.
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Zikor4 » 28. jun 2004 23:25

Hvis folk er interesseret, vil jeg da gerne vise dem dette link:
http://www.gamebits.dk/shop/productinfo.asp?id=295

Det er det kabel jeg har, og det er bare mums.. Det har udgange så du kan køre på 2 tv's hvis du vil, eller bare sætte det til anlæget, det har SVideo og Dolby Digital.. Det er guld belagt i begge ender så det giver optimal overførsel.. Det er næsten, ja.. Must Have!
Zikor4
Niveau 4
 
Indlæg: 336

Brugeravatar

Indlægaf Rechain » 29. jun 2004 10:23

Zikor4 skrev:Hvis folk er interesseret, vil jeg da gerne vise dem dette link:
http://www.gamebits.dk/shop/productinfo.asp?id=295

Det er det kabel jeg har, og det er bare mums.. Det har udgange så du kan køre på 2 tv's hvis du vil, eller bare sætte det til anlæget, det har SVideo og Dolby Digital.. Det er guld belagt i begge ender så det giver optimal overførsel.. Det er næsten, ja.. Must Have!


Det er også det kabel jeg har :wink:
Og det er jeg også glad for 8)

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 84 gæster