Xboxlife forum

Xbox/halo/LIVE etc.

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox/halo/LIVE etc.

Indlægaf mich » 10. jul 2004 22:28

Hej

Jeg overvejer kraftigt at købe en xbox, har planer om at hente en næste gang jeg kommer forbi ebgames.
Jeg har dog lige et par spørgsmål ,inden det er helt sikkert:

Jeg har planer om at købe en bundle med 2 spil til ca. 1500kr (halo og midtown madness 3). Der er dog "for nyligt" udkommet en ny xbox crystal (special edition, what ever), hvad gør den anderledes fra den normale xbox?...udover den er meget grim altså :lol:

Larmer en xbox? Jeg bryder mig ikke om støj...havde engang en playstation 2, det var uacceptabelt..så den røg ud, og spillene stank jo også.

Halo. En af grundene til jeg vil prøve at eje en xbox, men..jeg er blevet fortalt der er autoaim i, er det rigtigt? Vigtigere: Er det muligt at slå fra?

Live. Når jeg nu får skaffet mig et visa, skal jeg selvfølgelig prøve xbox live. Hvordan er det? Langsomt som fx. STEAM? Eller kører det glat og uden problemer?
Hvordan er tonen, masse af børn der råber og skriger i deres mikrofoner og tabere uden skills der kalder en cheater fordi man er bedre? (ja jeg har spillet en del over nettet :lol: ). Alle de omtalte downloadable contents, er de noget værd?(generelt selvfølgelig).

Dette var mine umiddelbare spørgsmål, tak fordi I læste og jeg håber på nogle svar :)

EDIT: Forresten, hvad med progressive scan? Hvordan ser det ud her i europa, er der mange spil der understøtter det? Er det overhovedet muligt at udsende et progressivt signal med min pal xbox?....eller skal min kommende projektors indbyggede deintelicer selv lave interlaced til progressiv?
mich
Niveau 0
 
Indlæg: 26


Indlægaf Playkid » 10. jul 2004 23:05

hvad gør den anderledes fra den normale xbox?...udover den er meget grim altså

Bortset fra den er grim (jeg synes nu den er pæn), så gør den intet andet end at støje mere.

Larmer en xbox? Jeg bryder mig ikke om støj...havde engang en playstation 2, det var uacceptabelt..så den røg ud, og spillene stank jo også.

Jeg synes de er temligt støjsvage, bortset fra krystal Xboxen.

Halo. En af grundene til jeg vil prøve at eje en xbox, men..jeg er blevet fortalt der er autoaim i, er det rigtigt? Vigtigere: Er det muligt at slå fra?

Det er rigtigt, det er i mild grad autoaim, det er til mere besvær end gavn. Halo har nemlig en kanon god styring, og skal man lave et præcisions skud mellem en blanding af elites, grunts og jackals med RL kan det være svært.
Det kan ikke slås fra. Heldigvis ødelægger det på ingen måde spillet

Live. Når jeg nu får skaffet mig et visa, skal jeg selvfølgelig prøve xbox live. Hvordan er det? Langsomt som fx. STEAM? Eller kører det glat og uden problemer?
Hvordan er tonen, masse af børn der råber og skriger i deres mikrofoner og tabere uden skills der kalder en cheater fordi man er bedre? (ja jeg har spillet en del over nettet ). Alle de omtalte downloadable contents, er de noget værd?(generelt selvfølgelig).

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad STEAM er, efter hvad jeg har set på min lillebrors computer er det vist en slags counter strike program.
Xbox Live kører ganske udemærket, afhængigt af hvilket spil du spiller. Man mærker at spillenes netkode forbedres efterhånden som nye spil kommer på markedet.
Desværre kan det jo næsten ikke undgås at der er børn der skriger. De kan jo heldigvis mutes ;)
Jeg har ikke selv stødt på folk som kalder en snydere, men der findes folk som snyder i nogle spil.
DLC, synes jeg er en god ting til at give de forskellige spil længere holdbarhed. Nu er der p.t. ingen spil jeg holder så meget af at spille på live, derfor synes jeg ikke at disse download pakker er så meget værd igen.
Tingene i sig selv vil jeg gå ud fra er meget værd for folk som går op i de spil.
Playkid
 


Indlægaf mich » 10. jul 2004 23:27

Tak for svarene PS2 playkid(?:D)

Det lyder jo umiddelbart ok! Jeg tror jeg fixer em xbox næste gang jeg kommer forbi ebgames...

Det med halo og autoaim lyder dog noget der kunne irritere mig grusomt, men forhåbentligt mener jeg som dig det ikke ødelægger spillet (krydser fingre).

De downloadable contents, er der mange der koster penge? Kan/skal en fattig studerende ruineres?

Jeg læste i jeres faq, at det ikke er muligt længere at få det almindelig joypad mere (det store)..men jeg kan stadig finde de i microsofts katalog på xbox.com, hvem har ret? Jeg har store hænder så jeg håber da det er muligt at få det originale :wink:

Nogle der kan komme med et nogle pointers med progressive spil/konsol?
mich
Niveau 0
 
Indlæg: 26


Indlægaf Playkid » 10. jul 2004 23:32

Jeg er også student, og er endnu ikke blevet ruineret af DLC ;)
Der er noget der koster. bl.a. til splinter cell, der var det 2 baner for ca. 30 kr. mens der er massere af gratis baner at downloade i Rainbow Six og Ghost Recon.

Jeg er i gang med at finde en video der viser den auto aim der er i Halo.

De store controllere er desværre udgået, men jeg tror faktisk du kan finde nogen her på forummet der sælger et par:)
Tror det var Cowrider der havde 2 stks. til salg.
Playkid
 


Indlægaf mich » 10. jul 2004 23:42

PS2 playkid skrev:Jeg er også student, og er endnu ikke blevet ruineret af DLC ;).

Betryggende :)

PS2 playkid skrev:Der er noget der koster. bl.a. til splinter cell, der var det 2 baner for ca. 30 kr. mens der er massere af gratis baner at downloade i Rainbow Six og Ghost Recon.

Lyder ikke til priserne er så slemme, virker faktisk rimelige.


PS2 playkid skrev:Jeg er i gang med at finde en video der viser den auto aim der er i Halo.

Tak for det!

Jeg må se om der er nogle af de lokale shops der er brændt inde med nogle af de gode gamle..ellers er må jeg kigger herinde :)
mich
Niveau 0
 
Indlæg: 26


Indlægaf Playkid » 11. jul 2004 00:42

Her var den så, det tog mig også 1 hel time at finde den!

http://www.datazap.net/sites/pabs911/ha ... st_med.mov

Du skal specielt lægge mærke til auto aimen efter 10 sekunder i filmen, der er det nemmest at se.

Edit: Smutter i seng nu ;)
Playkid
 


Indlægaf Sp4 » 11. jul 2004 01:43

En Xbox støjer mere end en PS2!

Det er i hvertfald hvad jeg kan mærke. Og der er ikke skod spil til PS2! Jo, nogen men der er flere gode. Det er bare røvslik! Men fvck det.
Who I'd like to meet:
God! I have serious questions about his marketing profile and choice of music in his so called "houses"!!
Sp4
Niveau 6
 
Indlæg: 1544


Indlægaf mich » 11. jul 2004 01:48

Mange tak ps2 playkid! Tak fordi du brugte tid på finde den, det var næsten for galt! Kudos! =D>

Men det ser jo ikke så galt ud, umiddelbart tror jeg, jeg kan leve med det.
mich
Niveau 0
 
Indlæg: 26


Indlægaf mich » 11. jul 2004 01:52

DOLLOMIO skrev:En Xbox støjer mere end en PS2!

Det er i hvertfald hvad jeg kan mærke. Og der er ikke skod spil til PS2! Jo, nogen men der er flere gode. Det er bare røvslik! Men fvck det.


Andre der er enige i at xbox larmer mere end end en playstation 2?

Resten af din besked giver ikke nogen rigtig mening...men om playstation 2 er en god maskine og om der findes gode spil til, er ikke noget der skal debateres i denne tråd!
mich
Niveau 0
 
Indlæg: 26


Indlægaf Playkid » 11. jul 2004 09:56

Når jeg samenligner støjniveauet på min PS2, med min crystal Xbox, så er det temligt ens. Dog vil jeg næsten vove og påstår at Xbox'en larmer en lille smule mere.
Min Xbox V.1.0 derimod, en af de Xboxe der har ry for at larme mest, synes jeg faktisk har lavere støjniveau end min PS2.
Den Xbox V.1.1 jeg engang havde, havde efter min mening et meget lavt støjniveau.

Men ærlig talt, hvis man bare skruer op for fjernsynet og koncentrere sig om spillet, høre man altså ikke blæseren.
Playkid
 


Indlægaf sir_nilo » 11. jul 2004 11:27

jeg har ikke oplevet problemer med folk der skriger osv på LIVE. Syntes dog de det voice mask er vildt irreterende. Tror en af grundene til at de fleste opføre sig pænt på LIVE er at man kan evaluere hinanden. F.eks. kan man siger personen skriger i mic. eller posetive ting.

Sir Nilo
它是好一起演奏

Spiller fortiden: NFS:mw
sir_nilo
Niveau 2
 
Indlæg: 145


Indlægaf DNS_DK » 11. jul 2004 11:44

har oplevet mange gange hvor nogle sidder og skriver i mic.... pisse irriterende og utrolig belastende...

prøver at få dem til at lukke R*VEN men det bliver bare ved... de værste personer til at gøre det er små amerikanske teenagere! ARGH mann...

Voice mask er bare forfærfelig :D
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf Saibot » 11. jul 2004 11:59

Jeg sys ik at en xbox larmer mere end en ps2.. min gør i hvertfald ik ;)
Saibot
Niveau 3
 
Indlæg: 211


Indlægaf mich » 11. jul 2004 14:09

Hehe lidt blandet feedback. Men skulle der være små børn på serverne, kan jeg jo mute dem...så det går nok, ellers må jeg lære dem et par ord som deres forældre ikke bliver glade for! :lol:

Støjniveauet håber jeg er lavt, der er ikke noget værre end når man er et stille sted/cutscene og så maskinen står og efterligner en hårtørrer. Men jeg må jo finde ud af det, menneskers opfattelse af hvad larm/støj er, er jo lidt forskelligt.

Angående den xbox communicator er den god? Altså kommer der rimeligt lyd ud af den? Kan man fx koble lydfunktionen fra, så man kun bruger mikrofonen?

Men tak for hjælpen indtil videre folkens! :)
mich
Niveau 0
 
Indlæg: 26


Indlægaf Buktu » 11. jul 2004 14:59

Min 1.1 Xbox lamrer BETYDELIGT mindre end min PS2!

Xboxen lydniveau, kan høres når du ikke siger noget og hører efter, men bestemt ikke bår du sidder og spiller, eller ser DVD.

Ved PS2 er det noget ganske andet. Hos mig kan det faktisk godt være et stort irritationsmoment at den larmer så meget som den gør.
Men det hele kommer jo selvfølgelig an på hvilken version af konsollerne man tager efter.. Men generelt skulle Xbox være mere lydsvag end PS2...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster