Xboxlife forum

Had er en 'chipped' Xbox?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf Salleman » 12. jun 2004 10:51

Rygter Rygter Rygter...

Det er rigtigt at M$ gør så meget som muligt for at undgå at folk modder deres xbox... Jeg vidste godt at det kunne tjekke om man havde større HD i, men er altså stadig ikke sikker på at de banner folk på det grundlag... Jeg mener at det er krænkelse af den private ejendomsret hvis M$ tjekker hvad folk har af personloge ting på deres HD. Jeg har dog dobbelt sikret mig, så jeg har en ekstern 120GB HD med Avalaunch og en intern original til LIVE.. Fungerer fint... Og gør det også nemt at skifte HD når jeg engang løber tør for plads..

Billede

Med hensyn til at de kan detecte om man har chip i selvom den er slukket, synes jeg at det lyder som et Rygte med stort R!!! Hvordan i al verden skulle det kunne lade sig gøre?? Chippen man sætter i går jo ind og "erstatter" den original bios.. Strømforbruget ændrer sig måske en smule, men dette er umuligt at tjekke. Og modtsand?? hvordan skulle det registreres og hvor?? Nej nej, den må du længere ud på landet med..
Faktum er at M$ gør hvad de kan for at undgå piratkopiering og modding o.s.v, men tag lige fornuften med i diskussionen..
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf Cointreau » 12. jun 2004 16:22

Jeg har en chippet Xbox med SmartXX og 160 GB drev. Den kan så ikke gå på live kan jeg næsten regne ud? Findes der så en motode til let at sætte sin almindelige 8 GB harddisk op ved siden af den større harddisk og så switche dem på en eller anden måde? Det må gerne være en intelligent løsning og ikke et eller andet køkkenbordsfusk.
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Albertino » 12. jun 2004 20:20

Efter dette topic har været oppe tænkte jeg, at jeg måtte prøve Xbox-Scene, for at se deres løsning på dette problem.. Og jeg kom frem til følgende..

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=136854

her ses der et "pinned topic" hvori vi hører hvad hele Xbox-Scene har at sige til dette problem.. jeg må indrømme at jeg tror på hvad der står i dettte topic, da jeg føler at Xbox-Scene og deres admins/mods osv har rimelig meget styr på det..

Nu siger jeg ikke at XboxLife ikke har styr på det... tror bare mere at xbox-scene er inde i dette med modchips osv.. ;)

Håber det kan konkludere nogle løsninger..
Albertino
Niveau 1
 
Indlæg: 96

Brugeravatar

Indlægaf acidburn dk » 12. jun 2004 20:24

kinda off topic :

1.er det rigtigt at hvis man har chip i, kan man få linux på xboxen?

2. er der evt. en dansk "onlinebutik" der kan modde ens xbox?
acidburn dk
Niveau 3
 
Indlæg: 215


Indlægaf Albertino » 12. jun 2004 20:30

acidburn dk skrev:kinda off topic :

1.er det rigtigt at hvis man har chip i, kan man få linux på xboxen?

2. er der evt. en dansk "onlinebutik" der kan modde ens xbox?


1 - Jep det er rigtigt.. (og ved jeg ikke hvordan)

2 - Jep.. konsolchips.dk eller lign. kan ikke huske.. sikkert nogle det ved bedre end mig..
Albertino
Niveau 1
 
Indlæg: 96

Brugeravatar

Indlægaf BAH Hawski » 12. jun 2004 21:58

Flot skrevet: Specialty!!! :D :D :D
[BAH - Breaking A Habit]

__________________________
IRC:
irc://copenhagen.dk.quakenet.eu.org:6667/clan-bah
__________________________
HP:
WwW.BREAKINGAHABIT.CoM
__________________________
BAH Hawski
Niveau 0
 
Indlæg: 17


Indlægaf Cointreau » 13. jun 2004 11:17

acidburn dk skrev:kinda off topic :

1.er det rigtigt at hvis man har chip i, kan man få linux på xboxen?

2. er der evt. en dansk "onlinebutik" der kan modde ens xbox?


1. Ja det kan man, se http://www.xbox-linux.org

2. Ja, www.koluda.com
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Gautama » 13. jun 2004 12:35

Salleman det er ikke særligt svært at måle den indre resistans i f.eks. en xbox giv mig en xbox, et hvilket som helst folkeskole fysik laboratorium og jeg skal vise dig hvordan på en halv time. Hvis du så forestiller dig at microsoft har lidt mere avanceret udstyr til rådighed er det slet ikke utænkeligt.
Haste makes no speed
Gautama
Niveau 2
 
Indlæg: 120


Indlægaf GrillBillerDK » 13. jun 2004 14:17

lige lidt ½off topic..

er der ikke en som har et "Brugt" xbox drev liggende og flyde.
det gør lige meget om det er thomson, phillips eller samsung.
for min vens xbox drev gik i død 2 dage efter garentien udløb.. (kærsten tabte en kaffe kande over drev skuffen da den stod åben)
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Albertino » 13. jun 2004 17:45

grillbiller skrev:lige lidt ½off topic..

er der ikke en som har et "Brugt" xbox drev liggende og flyde.
det gør lige meget om det er thomson, phillips eller samsung.
for min vens xbox drev gik i død 2 dage efter garentien udløb.. (kærsten tabte en kaffe kande over drev skuffen da den stod åben)


Uha hvis min kæreste havde gjort det, så vankede der :P...
Albertino
Niveau 1
 
Indlæg: 96

Brugeravatar

Indlægaf A.Z.BEST » 14. jun 2004 11:45

acidburn dk skrev:kinda off topic :
2. er der evt. en dansk "onlinebutik" der kan modde ens xbox?

2. Ja, mig, og meget billiger ;P.

Hvis der findes nogen der vil oversætte noget fra engelsk, så kan jeg skrive en stor forklaring om det helt emne... ;P. Skal jeg laver det?

Fe. Xbox med chip kan læse piratspil, fordi maskinen virker med ny bios og blahblahblah ;P. Det er ikke som de dumme modchips til PS2...

Man kan godt gå på XBL med en chip, hvis man slukker den før at gå på XBL. Tryk på 'sluk chippen' knappen og på xbox power knappen, så er vi klar til at gå på Live... Eller hold en knap og blablabla med de nye chips ;P. Det er umuligt at gå på XBL hvis man har konsol uden chip - TSOP flashed.

Man kan godt gå på XBL med en større HDD hvis den er lukket (locked mener jeg ;)).

Alle af jer med chips, gå på Live. Hvis I bliver banned, jeg kan fixe jeres konsoller, så kan I prøve igen.
A.Z.BEST
Niveau 3
 
Indlæg: 250


Indlægaf Albertino » 14. jun 2004 14:13

Hmm hvordan tjekker man om ens HDD er locked,hvordan kan man vide det?
Albertino
Niveau 1
 
Indlæg: 96

Brugeravatar

Indlægaf GrillBillerDK » 14. jun 2004 14:57

det finder du automatisk ud af .. da live så kommer frem med en popup hvor der står at du er blevet banned fra live
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Albertino » 14. jun 2004 15:34

grillbiller skrev:det finder du automatisk ud af .. da live så kommer frem med en popup hvor der står at du er blevet banned fra live


Hehe ja den har jeg da regnet ud, men sjovt nok kunne jeg godt tænke mig at vide det før, så netop det du siger ikke sker!
Albertino
Niveau 1
 
Indlæg: 96

Brugeravatar

Indlægaf A.Z.BEST » 14. jun 2004 16:32

Alle nye maskiner, som i køber i nogle steder har locked HDD. Det betyder at man må ikke bruge den hdd i en anden maskine/ eller pc. Det er hddens bios sikkerhed. Hver Xbox har 4 hukommelse: HDD, RAM, bios hukommelse, og EPROM hukommelse. TSOP - bios hukommelse, EPROM- Xboxens instillinger. EPROM har: serial nummer, harrdisk kodeordet (til åbne/ unlock disken, men det er ikke 100% rigtigt hvad jeg siger nu ;P), og noget mere ;P. Hvis man har ikke lukket HDD, så kan man ikke gå på Live, fordi at normal - retail bios giver error 5. Error 5= HDD unlocked. Executer 2 siger: "ok, velkommen" ;P. Hvis man slukker sin chip og konsollen gå til MS Dashboard (normalt menu), så er man klar til at gå på Live...
A.Z.BEST
Niveau 3
 
Indlæg: 250


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster