Xboxlife forum

Had er en 'chipped' Xbox?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf Albertino » 14. jun 2004 16:47

A.Z.BEST skrev:Alle nye maskiner, som i køber i nogle steder har locked HDD. Det betyder at man må ikke bruge den hdd i en anden maskine/ eller pc. Det er hddens bios sikkerhed. Hver Xbox har 4 hukommelse: HDD, RAM, bios hukommelse, og EPROM hukommelse. TSOP - bios hukommelse, EPROM- Xboxens instillinger. EPROM har: serial nummer, harrdisk kodeordet (til åbne/ unlock disken, men det er ikke 100% rigtigt hvad jeg siger nu ;P), og noget mere ;P. Hvis man har ikke lukket HDD, så kan man ikke gå på Live, fordi at normal - retail bios giver error 5. Error 5= HDD unlocked. Executer 2 siger: "ok, velkommen" ;P. Hvis man slukker sin chip og konsollen gå til MS Dashboard (normalt menu), så er man klar til at gå på Live...


Er en smule forvirret nu :P..

For jeg har en chip . . . Excuter 2.. (Tænd/Sluk) men jeg har os en 80 gb HD i !!.. Og nu er jeg ellers i gang m at skaffe mig nogle live games, men jeg kan altså stadig ikke komme på live?? Min HDD vil blive busted?? :(
Albertino
Niveau 1
 
Indlæg: 96

Brugeravatar

Indlægaf A.Z.BEST » 14. jun 2004 17:34

Sluk chippen, og sig hvad skere der ;>?
A.Z.BEST
Niveau 3
 
Indlæg: 250


Indlægaf Albertino » 14. jun 2004 17:54

A.Z.BEST skrev:Sluk chippen, og sig hvad skere der ;>?


Hehe bare nedern hvis jeg bliver taget :P .. så ska j købe nyt live kit :P
Albertino
Niveau 1
 
Indlæg: 96

Brugeravatar

Indlægaf GrillBillerDK » 14. jun 2004 18:21

et nyt livekit hjælper ikke..

hvorfor ikke bare købe dig en ny xbox kun til Live.. og så en anden til at dit downloaded.. stuff?
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf A.Z.BEST » 14. jun 2004 18:30

Unbanning? No problemo til mig ;P. Man skal ikke købe nyt live kit, man skal skifte EPROM data (så XBL tænker at man bruger en anden konsol). Det er konsollerne der bliver banned - ikke gamertag.

http://forums.xbox-scene.com/index.php? ... 3&t=227593 se mit emne her...
A.Z.BEST
Niveau 3
 
Indlæg: 250


Indlægaf Docmesty » 14. jun 2004 19:02

Prøv at gå ind på xboxscene.com
I følge xboxscene kan man godt gå på live med chip og ny hdd, at de kan scanne og se om du har chip i er et rygte. Det eneste der akn ske er at du starter din xbox uden at ha slukket din chip.
Docmesty
Niveau 3
 
Indlæg: 277


Indlægaf Albertino » 14. jun 2004 20:07

A.Z.BEST skrev:Unbanning? No problemo til mig ;P. Man skal ikke købe nyt live kit, man skal skifte EPROM data (så XBL tænker at man bruger en anden konsol). Det er konsollerne der bliver banned - ikke gamertag.

http://forums.xbox-scene.com/index.php? ... 3&t=227593 se mit emne her...


Kunne bare godt tænke mig ikke at skulle alt det igennem, med at sende boxen osv..
Derfor ville jeg ønske at jeg kunne tjekke om min HDD var locked, som jeg ikke regner med den er da jeg ka' overføre til den - via FTP osv.. (mener jeg har læst et sted at den så ikke er locked.. ) aber weisst nicht...

Virkelig ingen må¨de at tjekke det?
Albertino
Niveau 1
 
Indlæg: 96

Brugeravatar

Indlægaf Expatriate » 14. jun 2004 23:36

Nu vi er ved enmet er der så nogen der kender en god mod-installatør i Københavns området? Jeg har ikke lige mod på at gøre det selv, og det med at sende boxen med posten er for besværligt.

Så det skal helst være en hvor jeg kan smutte forbi og få ordnet det på stedet :)
Expatriate
Niveau 0
 
Indlæg: 1


Indlægaf A.Z.BEST » 15. jun 2004 10:51

Expatriate: Jeg bor I Vestbjerg, men jeg er god til dette fag ;).

Albertino: Sluk modchip og prøv konsollen. Virker den normalt efter slukkning? ;>

Hvis jeg skriver så dårligt, så har I: Turn off the modchip and try to boot your console, if it goes to the standard, green, Xbox menu, so go to the Settings Menu, then to the "System Info" and wait a bit ;P. You will see:

K:
D:

Write whats written there.
A.Z.BEST
Niveau 3
 
Indlæg: 250


Indlægaf Albertino » 15. jun 2004 11:24

A.Z.BEST skrev:Expatriate: Jeg bor I Vestbjerg, men jeg er god til dette fag ;).

Albertino: Sluk modchip og prøv konsollen. Virker den normalt efter slukkning? ;>

Hvis jeg skriver så dårligt, så har I: Turn off the modchip and try to boot your console, if it goes to the standard, green, Xbox menu, so go to the Settings Menu, then to the "System Info" and wait a bit ;P. You will see:

K:
D:

Write whats written there.


Hehe du skriver ikke dårlig dansk bare rolig, men det hjælper lidt med det engelske os fordi Xboxen jo står med engelsk halli halløj system...
Når jeg booter min xbox m chippen OFF så kommer jeg heldigvis ind i det rigtige dashboard...

og under K / D, står der følgende:
K:1,00,5713,01
D:1,00,5960,01

Håber meget du kan hjælpe :D :D
Bumelum - Jeg ka' spil på trumm' !!
Albertino
Niveau 1
 
Indlæg: 96

Brugeravatar

Indlægaf A.Z.BEST » 15. jun 2004 15:18

Ja, så er du klar til at gå på Live. Din Xbox rigtig virker med normal/ retail bios. Få et starter kit, og prøv.

P.S. Jeg er rolig, men jeg ved at jeg er ikke så god til dansk, som til engelsk.
A.Z.BEST
Niveau 3
 
Indlæg: 250


Indlægaf Albertino » 15. jun 2004 15:55

A.Z.BEST skrev:Ja, så er du klar til at gå på Live. Din Xbox rigtig virker med normal/ retail bios. Få et starter kit, og prøv.

P.S. Jeg er rolig, men jeg ved at jeg er ikke så god til dansk, som til engelsk.


Seriøst er den klar til en omgang Live!? - altså hvad med min HDD??
Den har vi jo ingen ide om .. det er en 80 gb.. hvor jeg overfører lidt fra FTP osv...

Hvor lang tid har du boet i Danmark? - dit dansk fungerer da fint?
Bumelum - Jeg ka' spil på trumm' !!
Albertino
Niveau 1
 
Indlæg: 96

Brugeravatar

Indlægaf A.Z.BEST » 15. jun 2004 16:34

Bare gå ind ;P!

9mdr. men jeg har lært dansk i 6mdr.
A.Z.BEST
Niveau 3
 
Indlæg: 250


Indlægaf Albertino » 15. jun 2004 16:37

A.Z.BEST skrev:Bare gå ind ;P!


Yehaa, super takker.. HVIS jeg nu bliver bannet, hvornår vil jeg så finde ud af det? Bare så jeg ikke bestiller for mange Live! spil og ligepludselig er bannet :P

A.Z.BEST skrev:9mdr. men jeg har lært dansk i 6mdr!


Det er sku da fint dansk du snakker så!
Jeg ville ikke klage ;)..
Kan da huske jeg altid har fået a' vide at dansk sku være et svært sprog at lære som udlænding - og nu snakker vi udenfor scandinavia :P
Bumelum - Jeg ka' spil på trumm' !!
Albertino
Niveau 1
 
Indlæg: 96

Brugeravatar

Indlægaf A.Z.BEST » 15. jun 2004 17:55

"Your harddrive is dirty" - det betyder at man er bannet.

Tak, skal du have ;P. Dansk er rigtigt nemt sprog ;). Prøv at lære pashtu (sproget i Pakistan) - det er svært... Polsk ;P. Det er et fucking svært sprog ;).
A.Z.BEST
Niveau 3
 
Indlæg: 250


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 89 gæster