Xboxlife forum

Had er en 'chipped' Xbox?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Had er en 'chipped' Xbox?

Indlægaf Googolplex » 11. jun 2004 11:33

Undskyld jeg spørger dumt, men hvad er en 'chipped' Xbox ?

Jeg troede det var en Xbox, der kunne afspille spil fra andre regioner, men da jeg har hørt, at man ikke kan bruge en 'chipped' Xbox til Live virker det noget ulogisk at så mange gør det :)
Googolplex
Niveau 0
 
Indlæg: 20


Indlægaf GrillBillerDK » 11. jun 2004 11:51

det kommer jo and på hvad man spiller.. hvis man kan undvære live multiplayer spil.. jeg kan ikke
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Specialty » 11. jun 2004 12:02

En 'chipped' Xbox er en Xbox som har været åbnet op og hvor der så er blevet placeret en lille chip ned på Xboxens bundkort.

Denne chip gør at Xboxens laserhoved ignorere begrænsningen for at læse hjemmebrænde cd'er. Da denne funktion er sat ud af spillet, er det muligt at isætte et nyt dashboard (brugerflade). Den mest anvendte er Evolution X også kaldet Evox. Denne var en af de første alternative dashboards. Den er udstyret med en FTP server så der åbnet helt op for muligheden for at overføre spil / film / musik osv. til Xboxens harddisk. Samtidig har den evnen til at afspille 3. parts software til Xboxen. Bl.a. er der lavet Xbox Media Player, som afspiller f.eks. DivX film, m. undertekster. Og nu er din Xbox lavet om til en multimedia maskine. Du kan også vælge at downloade spil fra Internettet og overføre dem via FTP til Xboxens harddisk, også spille dem derfra. Dvs. du skal ikke skifte skive eller noget... Også kører spillende mange gange hurtigere, pga. DVD drevets læsehastighed er langsommere end harddiskens.

Du kan også bytte harddisken ud med en f.eks 120 GB så der er plads til endnu flere spil.

Chippen gør i bund og grund Xboxen til en mindre computer. Det eneste minus er at chipped krydskasser ikke kan gå på Live da de vil blive opdaget af Xbox Live's sikkerhedstjek som foregår hver gang du logger dig på.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf HopeyS » 11. jun 2004 12:39

Er det så svært at chippe sin xbox?

Er det i øvrigt det samme som at modde den????

KH HopeyS
HopeyS
Niveau 2
 
Indlæg: 164


Indlægaf Specialty » 11. jun 2004 12:41

Jeg vil ikke anbefale nogle selv at gøre dette, da det kræver det korrekte udstyr og at man har lidt tjek på elektronik m.m.

Alternativt kan www.konsol-chips.dk gøre det for en billig penge.

Det er det samme som at modde den ja.

Specialty.

BEMÆRK: Så snart din Xbox bliver åbnet op, f.eks. ved modding.. Så frafalder garantien, og du er derfor på ejen hånd hvis der er noget som går galt!... Hvis man ikke har behov for det vil jeg anbefale at lade en Xbox være en Xbox og støtte spilproducenterne med penge ved at købe deres produkter. Hvis alle havde moddet Xboxe og ingen købte spil, så ville produktionen langsomt gå i stå.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf HopeyS » 11. jun 2004 12:44

Nåe :oops:
Altså de begreber. :roll:

Men vil nu ikke få det gjort, eller gøre det. Kan rigtig godt lide live ideen. *S*

KH HopeyS
HopeyS
Niveau 2
 
Indlæg: 164


Indlægaf Playkid » 11. jun 2004 14:03

Modde kommer af modify, altså at ændre, og det kan være hvad som helst.
F.eks. at male den, bore i den, sætte lys i den mm.
Ikke bare chipning, men det hører selvfølgelig også inden under:)
Playkid
 


Indlægaf Albertino » 11. jun 2004 17:14

Specialty skrev:Chippen gør i bund og grund Xboxen til en mindre computer. Det eneste minus er at chipped krydskasser ikke kan gå på Live da de vil blive opdaget af Xbox Live's sikkerhedstjek som foregår hver gang du logger dig på.


Jeg har dog os hørt at det er muligt at have Live! selvom du har en chipped Xbox...
Den ska bare ha en "tænd/sluk" chip, som f.eks. Aladin..
Derfra kan du jo selv bestemme om du vil åbne Xboxen m chippen eller normalt, hvor chippen så bliver slukket... Så kan du spille Live! du må dog stadig ikke ændre dit originale dashboard... - det som er ved "normal" tænding a maskinen...

am i right?
Albertino
Niveau 1
 
Indlæg: 96

Brugeravatar

Indlægaf Specialty » 11. jun 2004 19:10

Albertino: Dette har de fået skovlen under nu med Xbox Live 3.0... Der kan den detecte bl.a. om der er større harddisk i drevet, selvom harddisken er blevet låst til de normalle 6 gb ved chippen slået fra..

Så hvis man vil på live bliver det uden chip.

Specialty.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf HopeyS » 11. jun 2004 21:30

Hvaaaa er det et helt spionagesystem de har???? :roll: :shock: :?

Og male den? Må man ikke det? Det er jo kun det ydre! Kan de vel ikke se....

Synes det lyder lumsk. De burde faktisk så liggelige så stor energi i internettet, og få udryddet deres mange fejl og problemer i systemerne de har. Plus at fange virushackere mennesker der gør livet surt for dem der bare vil have det sjovt med internettet, på en seriøs og ikke ødelæggende måde.

8)

KH HopeyS
HopeyS
Niveau 2
 
Indlæg: 164


Indlægaf GrillBillerDK » 11. jun 2004 22:19

Ja du må heller ikke Male din Xbox og Controller osv... MS har lagt et kæme sikkerheds program ind i Xboxen så ingen kan for lov til at snyde, der for man kun kan komme på Live hvis man har en orginal Sort, Grøn eller Crystal Xbox.
MS Xbox Politik går på at alle har den samme system så ingen har lumske fordele...
( Kilde: ranslirpa tnesfor ne )
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf sec dk » 11. jun 2004 23:33

Ikke helt rigtigt Specialty, men næsten...

Albertino har ret mht. at du kan få "tænd/sluk" chips i din Xbox og bruge den på live, hvis du vel og mærke nøjes med chippen...

Du har så ret i, at Live tjekker efter andre ting, såsom om der er proppet en større HD i og andre tegn på moddet Xbox (Har hørt nogle rygter om at den skulle tjekke harddisk content efter også).

Men nu er det jo ikke alle der chipper Xbox'en bare for at kunne DL'e spil og FTP dem over, eller andre ulovligheder. Nogle gør det for at køre regionfri DVD, eller muligheden for at spille en backup af sine spil, skulle originalen gå i stykker.

Derudover giver de fleste chips mulighed for at smække en masse alternativ software og den slags ind på maskinen, noget M$ kunne lære af og se af at få opdateret deres egen software og lade os hente det på live, GRATIS! :)
sec dk
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Indlægaf Albertino » 12. jun 2004 01:46

Jeg kan ikke helt finde ud af det...

Kan jeg komme på live med en chippet Xbox (aladin chip | tænd/sluk)
eller kan jeg ikke??

Jeg vil gerne indrømme jeg sidder inde med en chippet xbox og en større HD, købte den billigt af en fra min klasse som var en foræder og ville hellere havde min gamle ps2, men ja ja, det skader jo ikke mig, jeg fik min Xbox :P...
- PT. folk kan tro hvad de vil om en chippet xbox med større HD, men for midt vedkommende er det en udmærket måde at havde en masse af ens gode cd'er - dvd film liggende på da jeg så kan smide den ind i stuen når der er venner osv på besøg ... så har man alt musikken under et og med et RGB cabel er det jo lækkert med lidt sourrond...

Tilbage til emnet kan jeg oder nein, komme på Live! med min chippede Xbox?? - Hvis ikke jeg kan bliver jeg da helt deprimeret :P - så må jeg sku invistere i en til Xbox :P Baaahh....
Albertino
Niveau 1
 
Indlæg: 96

Brugeravatar

Indlægaf Hubbi » 12. jun 2004 03:43

Hej

Du kan ikke komme på Live med din Xbox,da du har skiftet harddisken ud.Måske ville det virke i kort tid,men Microsoft tjekker om man har skiftet den,og banner en derefter hvis de opdager det.

Jeg har selv overvejet at få min Xbox chippet,men da jeg gerne vil kunne bruge Live,så afholder jeg mig fra det.
Hubbi
Niveau 2
 
Indlæg: 145

Brugeravatar

Indlægaf Gautama » 12. jun 2004 09:29

Efter hvad jeg har hørt opdager den en chip, selv hvis den er slukket. Dette sker da boxen måler evnen til at strømføre i de forskellige dele. Hvis man så har instaleret en chip vil den fungere som en indre modstand - i den del af xboxen hvori den sider - og vil dermed øge resistansen, hvilket gør at den afviger fra normen og dermed er chippen opdaget.
Haste makes no speed
Gautama
Niveau 2
 
Indlæg: 120


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 86 gæster