WWE All Stars

Anmeldt af: Morten Skou - 12. april 2011 - kl. 19:58
1 0

THQ er på banen med endnu et wrestlingspil, en genre som nok er mest populær i USA og knapt så populær her i Europa.

Wrestling har efterhånden eksisteret i rigtig mange år og til trods for, at det i stor stil er skuespil, som foregår i ringen, så er der stadigvæk uhyggeligt mange fans.

Spillet består af en række forskellige spiltyper, hvor man kan kæmpe med en række legendariske wrestlere, som eksempelvis Hulk Hogan, The Ultimate Warrior, The Undertaker, Mr. Perfect, The Rock, John Cena – der er i alt 30 af de mest kendte wrestlerikoner, som igennem tiden har kæmpet i WWE/WWF.

Der er ikke nogen decideret karrieredel, men derimod de to spiltyper ’Path of Champions’ og ’Fantasy Warfare’. I spiltypen ’Path of champions’ skal man kæmpe sig igennem 10 kampe for til sidst at møde en af de tre mestre. Der er tre forskellige veje, man kan vælge med hver deres historie, som handler om den mester, man skal møde, når man har kæmpet sig hele vejen igennem. Man kan selv vælge, hvilken (eller hvilke hvis det er tag team) karakterer man vil kæmpe med, og så er det ellers bare igang.

Den anden spiltype er ’Fantasy Warfare’, her er der mulighed for at udkæmpe 15 forskellige historiske kampe mellem de mest legendariske wrestlere. I denne del af spillet er der nok lidt ekstra at hente for rigtige wrestlingfans, da hver kamp bliver indledt med en video af sammenklippede sejre hentet fra de enkelte kæmperes karriere.

WWE All Stars er en del anderledes end det vi kender fra THQ’s Smackdown vs. Raw-titler, primært fordi det er ment som en mere arcadeagtig tilgang til genren, og det er dermed langt nemmere at gå til. Der er stadigvæk mulighed for at lave forskellige kombinationer, når man kæmper, men det er slet ikke så voldsomt mange, som det er tilfældet i de mere seriøse wrestlingspil. Spillet indeholder i øvrigt tre forskellige sværhedsgrader, men selv den nemmeste af dem, ”Rookie”, virkede enormt svær, og man kommer ikke sovende til noget.

Om det er sværhedsgraden i sig selv, der er høj, eller om det skyldes styringen, som ellers er yderst simplificeret i WWE All Stars, så er det lidt frustrerende, når man ganske hurtigt har fået modstanderen helt ned i energi, men at man så aldrig kan nå at gennemføre knockout-sekvensen hurtigt nok, inden modstanderen når at slå dig igen. Når modstanderen skal gøre det, er der derimod ingen problemer, og man taber ofte på denne konto, hvilket virker meget unfair. Nogle gange når man dog at vinde kampene, men ofte virker det dog lidt tilfældigt, om man rent faktisk får tid til at gennemføre sit knockout-move, som i øvrigt er individuelt for alle kæmperne.

Hvis man har lyst, kan man også lave sin egen karakter og derefter benytte ham. Der er mulighed for at ændre et kæmpe udvalg af forskellige ting, som kan gøre din karakter fuldstændig unik. Det er egentlig lidt underligt, at de har valgt at inkludere en sådan generator i dette spil, da en del af det sjove nok i virkeligheden er at kæmpe med de legendariske wrestlere og ikke med en af sine egne kreationer.

Det er også muligt at kæmpe over Xbox Live for op til 4 personer i de forskellige spiltyper. Man kan vælge at benytte en af de 30 licenserede wrestlere, som er med i spillet, eller ganske enkelt lave din egen karakter via spillets karaktergenerator. Der er både mulighed for at spille ranked og ikke-ranked kampe, og der er naturligvis leaderboards, som kan afsløre, hvor mange tæsk du får online.

Hvis man ser bort fra, at det er halvnøgne mænd, der har spist så mange vitaminpiller, at deres muskler er helt ude af proportioner i forhold til resten af kroppen - og at de selvfølgelig er smurt ind i glinsende olie - så er det grafiske i spillet faktisk ganske flot. Såvel karaktererne som de mange introsekvenser inden kampene er virkelig detaljerede – hver karakter har selvfølgelig sin egen måde at komme ind i ringen på, ofte med fyrværkeri og andre festivitas.

Lydsiden er peppet op med typisk amerikansk rock, og stemmerne fra såvel de mange wrestlere som kommentatorerne er lige i skabet. Man kan dog, som det nok er tifældet med de fleste spil, blive lidt træt af, at de siger det samme om og om igen.

Der kan hurtigt gå et par timer, når man spiller WWE All Stars, og hvis man i forvejen godt kan lide wrestlinggenren, så er her mulighed for at kunne tage et par hurtige kampe med sine venner, uden at de først skal sættes ind i en masse omkring styringen.

Lad det være sagt med det samme, jeg er på ingen måde verdens største fan af wrestling, hverken som underholdning på tv eller når det kommer til computerspil. Men på trods af det, så er WWE All Stars faktisk et ganske underholdende spil, som i modsætning til de fleste andre wrestlingspil rent faktisk er nemt at gå til. Så hvis du er en af dem, der godt kan lide at se overdimensionerede muskelfyre indsmurt i olie, der banker hinanden i de mest fantastiske stunts, så er WWE All Stars nok noget for dig.

Hvis du udelukkende er på udkig efter et spil, som du kan spille sammen med dine venner, så er spillet som sagt nemt at gå til, men omvendt så findes der så mange andre spil, som måske kan opfylde behovet bedre.
WWE All Stars

WWE All Stars

UdviklerTHQ