Mass Effect 3: Leviathan

Anmeldt af: Alan Vittarp Rasmussen - 11. september 2012 - kl. 14:51
Del denne artikel:
3 0

Commander Shepard er klar til endnu et sidespring i den fabelagtige Mass Effect fortælling. Læs vores anmeldelse af udvidelsen Mass Effect 3: Leviathan her.

Mass Effect 3 har for mig været en fantastisk oplevelse, som på ganske overlegen vis kombinerede medrivende historiefortælling med intensiv action. Der har været delte meninger om spillets slutning – noget Bioware selv har adresseret i en gratis ”extended cut” udvidelse.

Det samme gjorde sig i høj grad gældende med første deciderede udvidelse til spillet, From Ashes. Den udkom på selve spillets udgivelsesdag og var nemlig ikke særligt omfattende, og bar samtidig tydeligt præg af at høre direkte ind i det originale spil. Nu er der så gået lidt tid, og Bioware har valgt at berige os med en ny udvidelse.




Leviathan er såvel navn som omdrejningspunkt på Shepards nye udfordring. Et fabelomspundet væsen, der angiveligt kan nedlægge en Reaper, og som gemmer sig i en af universets afkroge. Udvidelsen er intelligent implementeret ind i resten af spillet, og dukker op i din private mail efter installering på maskinen. Inden længe har man kurs mod Citadellet, hvor et ganske spændende eventyr skal tage sit første skridt. Et laboratorium er målet, og efter en overraskende og brat begivenhed, tvinges den indre detektiv frem og jagten går ind.

Man skal igennem tre missioner, der alle er bundet sammen af omtalte laboratorium. Her skal man på en lidt klodset måde finde spor, der skal sende en videre i jagten. Ideen med at lægge lidt detektivarbejde ind er faktisk meget god, men måden det er implementeret på kunne være bedre. Reelt set går man bare rundt og trykker på ting indtil man får nok info til at komme videre.




Variationen mellem de forskellige baner er ganske god. Vi kommer til en rumstation, hvor der tydeligvis er noget galt. Vi kommer til en udpost, som er ved at blive overløbet af Reapers og endelig får vi lov til at begive os ud på en lille mission under havets overflade. Her er en masse mellemsekvenser og ny talt dialog, som er med til at udvide universet. Dertil så indeholder udvidelsen også ekstra til spillets mytologi, og den endelige afsløring føles som noget, man ikke helt kan forstå blev taget ud fra originalen.

Fortællemæssigt er der flere højdepunkter, hvor der både bliver slået på følelser samt overraskelse. Desværre er leveringen en anelse tung, og man føler ofte man bliver båret frem mod den endelige konklusion. Tempoet er ydermere på den lave side, hvor kun den midterste mission løfter sig. Sværhedsgraden passer til spillets sidste halvdel – man skal være forberedt på at det er det tunge artilleri, der dumpes i hovedet på én.




Leviathan er et par timers god underholdning, der på nogle områder nærmest er essentielt for det oprindelige spil. Man kan igen undre sig lidt over, at indholdet ikke var implementeret sammen med originalen. Prisen for Leviathan udvidelsen er 800 point, hvilket må siges at være på den høje side for hvor meget spilletid man egentlig får.

Med det sagt, er det stadig et yderst professionelt stykke underholdning, som i mit univers er helt essentielt hvis man – som jeg – er stor fan af spillet og universet.
+ Vigtigt for mytologien, professionelt sat sammen, mere Mass Effect 3
Meget kort, dyrt for noget der burde have været inkluderet i den oprindelige pakke
Gameplay:8.5
Grafik:8.5
Online:-
Holdbarhed:5.0
Overall 7.0
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide denne anmeldelse..
Køb spillet - og støt Xboxlife
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.