Resident Evil 5

Skrevet af: Mikkel Vinther (vinterbird) - 21. august 2008 - kl. 18:54
Del denne artikel:
0 0
Resident Evil 5 har været en utrolig ventet titel siden Resident Evil 4 overraskede alt og alle med at udgive et af de bedste actionspil til dato. Forventningerne har derfor været utroligt høje til det næste kapitel i Resident Evil serien.
Denne gang er hovedpersonen Chris Redfield, som vi blev introduceret for i det originale Resident Evil. Chris har dog forladt de trygge rammer, som det store hus i det første Resident Evil tilbød, og nu befinder han sig i midten af Afrika i en by, som ikke har de venligste beboere.

Det bliver meget hurtigt slået fast, at beboerne i byen ikke er venlige, da vi starter med at se dem henrette turguiden, som skulle hjælpe Chris og hans makker Sheva med at finde rundt, og nu må Chris og Sheva kæmpe for at komme levende ud af byen. Hvis man er bekendt med Resident Evil 4, vil man med det samme føle sig hjemme i spillet. Styringen er mere eller mindre magen til Gamecube udgaven. Man sigter stadig ved at holde den højre trigger i bund, og hvis man holder den venstre i bund, kan man hive Chris’ store manchetkniv frem og gøre skade på den måde.





Der er ingen store gameplaymæssige spring sket siden Resident Evil 4, og spillet føles mest af alt som det fjerde spil på sterioder. De sterioder er dog blevet brugt på at skrue grafikken op til et ufatteligt imponerende niveau. Visuelt er Resident Evil 5 et forfærdelig flot spil, der er en utrolig detaljegrad i miljøerne, og det føles virkelig som om man er i midten af det tilsandede Afrika. Antallet af fjender er også blevet skruet op til ekstremer, nu er det ikke unaturligt at finde 30-40 fjender på skærmen af gangen, og følelsen af at være omringet og i undertal er virkelig gennemført. Når man står ryg til ryg med Sheva og ikke kan se andet end fjender, der kommer nærmere og nærmere, så føler man sig hjælpeløs og ude af stand til at gøre andet end at håbe på det bedste og tømme sit magasin ud i menneskemasserne.

Panikken, der opstår, er konstant i spillet, og Capcom har gjort alt for at opretholde det konstante tempo og panik. En af disse tilføjelser for at bibeholde panikken er, at spillet ikke længere stopper, når man åbner ens lommer for at skifte våben eller give sig selv mere energi. At de har valgt at fjerne de få sekunders fristed man kan få ved at åbne menuerne og vælge våben i fred og ro gør, at alting nu skal gøres omgående, og man er nødt til at komme væk fra fjenderne for at skifte våben eller kigge i menuerne for finde spor til, hvor man skal hen.





Vores tid med Resident Evil 5 viser, at Capcom har taget formlen fra det forrige spil, tilsat næste generationsgrafik og sparket alting op i et endnu højere gear, der sender ens puls endnu højere op end Resident Evil 4 kunne. Det kan ikke benægtes, at denne titel ligner den foregående utrolig meget, men alting er blevet rettet til og gjort endnu bedre end den forrige titel. Så hvis man søger mere zombievold og intens action, så vil Resident Evil 5 være et spil, man skal kigge efter i starten af næste år.
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide dette preview..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.