Hitman Contracts

Skrevet af: Anders Pedersen (Anastacio) - 13. februar 2004 - kl. 17:40
Del denne artikel:
0 0
Vi i Danmark fik for længst at vide, at der var en 3’er på vej og det er endelig officielt annonceret, at spillet nu kommer til at hedde Hitman: Contracts og udkommer i April måned 2004.




Det danske spil firma IO Interactive har haft stor succes verden rundt. Først med det succesrige og nyskabende Hitman: Codename 47 og derefter udkom efterfølgeren Hitman 2: Silent Assasin. Dog var 2’eren ikke ligeså god som Hitman: Codename 47 ifølge mange fans. Hitman 2 blev faktisk det mest solgte Xbox spil i Japan. I starten gik spillet under det logiske navn Hitman 3, men senere hen fik vi en officiel titel der lød på Hitman: Contracts. IO Interactive startede med 10 personer, men i dag er de over 100 personer og har fået bygget kontorer i andre lande. Og der er ingen tvivl om, at IO Interactive tjener rigtig mange penge ind til Danmark.

Der er endnu ikke kommet meget ud om historien, men vi ved da at spillet kommer til at tage sted i bl.a. Rotterdam, Rumænien, Paris, England og Sibirien. Så vores egen 47 kommer igen verden rundt i 12 forskellige baner. Dog bliver Hitman: Contracts en form for en prequel og ikke en sequel. Det starter med at 47 for kravlet tilbage til en lejlighed i Paris for derefter at besvime.


Og det er så 47’s drømme, som er hans fortid vi kommer til at spille i denne udgave. Du for nu 47’s fortid at kende eftersom du kommer til at spille hele hans fortid igennem 12 nye missioner. Den sidste mission i spillet er naturligvis den der forklare, hvorfor du ligger i lejligheden og bløder voldsomt. Missions opbygningen ser også mere varierende ud denne gang. For i stedet for at lave mange missioner, hvor man ikke har så mange forskellige muligheder for at klare en mission så har IO Interactive denne gang valgt at lave 12 missioner, hvor der er mange flere forskellige muligheder for at klare en mission.

Grafikken i Hitman: Contracts er som sagt forbedret, men ikke meget. Der er kommet nogle lækre visuelle forbedringer hist og her. Spillet gør stadig brug af IO Interactive’s Glacier engine, men IO har stadig formået at presse enginen yderligere. Spillet har fået bedre lyskilder, en langt flottere overflade og et flottere partikel system samt gør brug af motion blur, bloom og realtime colour correction. Contracts har også en forbedret fysik motor, forbedret rag-doll teknologi og krop dynamik og rigtig meget kan blive destrueret, bl.a. lys, vinduer og mange andre ting du kan finde i omgivelserne. Enginen byder selvfølgelig på flere lækkerbiskener det var dog kun noget af det vi fortalte om. Denne gang vender ranking systemet igen tilbage i en opdateret version. Dog ser det stadig ikke ud som om, at der er brugt flere polygoner på personerne i spillet og de kunne da tydeligt have været flottere. Omgivelserne er rigtig flotte, men det skal personerne også være så vi må håbe at IO Interactive for øjnene op for det.





Man ved endnu ikke meget om lydsiden af Hitman Contracts, men det blev dog for nylig annonceret, at det igen bliver Jesper Kyd som skal levere musikken til det dystre Hitman Contracts. Desuden indeholder spillet en opdateret lyd engine med opdaterede stemme kanaler og spillet kommer til at understøtte Dolby Pro Logic 2.

Styringen af spillet skulle eftersigende have fået et gevaldigt løft opad i PC versionen så vi må håbe at det også kommer til at gælde Xbox versionen, kameraet har så vel også fået en løftning så det tyder godt, at der heller ikke vil være nogen form for irritationsmomenter med kameraet i denne udgave. Spillet bliver også denne gang lidt lettere at komme i gang med, så det vil sige at nye spillere også kan være med til at spille 47’s næste blodige, dystre og mørke drøm.




Våbenarsenalet har altid været højt og sjovt i Hitman serien og Hitman: Contracts er ingen undtagelse. Der vil igen være sniper rifler, maskine pistoler, pistoler og knive med, men denne gang er der også nye slags våben med. Bl.a. en billardkøle, hovedpuder og kroge, som grisene hænger på. Hvis du ikke vil bruge kvælningsmetoden med det groteske våben som du altid har gjort så kan du bruge en pude til at kvæle dit offer med.

Efter du har hørt om, at Hitman Contracts vil blive en meget blodig affære så kan jeg sige at du ikke skal frygte at det bare bliver en malkning af serien, som bare ligner Manhunt, som egentlig bare var en undskyldning for at lave et spil med meget vold og blod. Spillet bliver et stealht spil i samme stil som forgængerne Hitman: Codename 47 og Hitman 2: Silent Assasin.


Og bedst af alt kan du stadig gå forklædt rundt i omgivelserne og det vil sige, at man igen hele tiden kan skifte tøj som i forgængerne. Mange fans har hele tiden håbet på, at Hitman spillene en eller anden dag ville indeholde multiplayer, men det kommer Hitman Contracts heller ikke til at indeholde, men hvad gør det når single-player delen kommer til at blive så spændene og god. Og jeg vil sige, at det er godt at IO Interactive ikke indførte multiplayer muligheder i et Hitman spil. For det første passer det ikke til Hitman serien og for det andet så har IO Interactive endnu ingen affaringer inden for multiplayer området så det kunne let gå galt. Selve spillets historie og stemning virker allerede nu utrolig spændene og lad os håbe, at der kommer store drejninger og overraskelser i handlingen, og Hitman serien vil helt sikkert få endnu en succes med dette næste udkast i spilserien. Spillet står til udgivelse i April måde til Playstation 2, PC og Xbox. Dog virker det ikke som om at IO Interactive kan nå at udvikle spillet færdigt til en udgivelse i April, men det kan kun tiden vise.

Spillets officielle hjemmeside: www.hitmancontracts.com
Udviklernes hjemmeside: www.iointeractive.com
Udgivernes hjemmeside: www.eidos.com
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide dette preview..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.