Condemned 2: Bloodshot

Skrevet af: - 28. august 2007 - kl. 12:33
Del denne artikel:
0 0
Da Xbox 360 blev lanceret tilbage i 2005 udkom Condemned: Criminal Origins, og det blev en større overraskelse for mange Xbox 360-ejere. Titlen udkom så senere til PC, og spillet har gjort det så godt, at der er en opfølger på vej. Condemned 2: Bloodshot hedder titlen, og i mørket af Sega’s små lokaler fik vi en demo at, som fik det originale spil til at ligne et børnespil.

Den dystre atmosfære og det meget voldelige gameplay blev et sikkert hit i etteren. Monolith har så lavet spillet som det skulle være fra starten og lavet spillet sådan, at enhver kan hoppe ind i det uden at have spillet det første. Vores demo starter med at en hjemløs mand står og bander, samt skriger ad os. Udvikleren, som spiller demoen for os, vælger at svare igen, og allerede på 5 sekunder har spillet formået at presse mere groft sprog ind end de fleste titler kan reklamere med.





Den hjemløse som står og bander lidt for sig selv vender sig som om og giver os sit noget uhumske modsvar, udvikleren vælger så at give ham fingeren. Den første del af demoen tager sted i den første mission og fungerer derfor som en træningsbane, hvor man lærer det basale med hensyn til styring og så videre. Efter lidt mere banden og groft sprog, bliver vi overfaldet af to andre hjemløse, som vi åbenbart har irriteret. Det er blevet tid til kamp, og hvor mange spillere elskede etterens kampsystem, så vil man blive meget imponeret over hvor meget, de har formået at pudse det af i toeren. De har kigget på manglerne i etteren og lyttet til spillets mange fans, hvilket har vist sig at give pote.

Som en ny ting, kan man bruge sine knytnæver til nærkamp, og demoen gav et meget godt indtryk af hvor visuelt sådan en kamp kan blive. Fjendernes ansigt bliver deformeret, og de har meget store sår i hovedet efter et par slag. Hvis man formår at få fjenden ned på jorden, så skal man slå til, da det omgåede slår fjenderne ihjel, hvis de ligger ned. Får man fjenderne ned på knæ, så kan man tage fat i dem og bruge omgivelserne som våben til at slutte deres liv. Man kan eksempelvis bruge kanten af en container til at flække deres kranie, banke dem ind i den nærmeste mur eller bare tage og smide dem med hovedet ind først i spillets mange tv’er.





Som i det første spil er der mange nærkampsvåben såsom rør, brædder og værktøj, som man normalt finder på snuskede steder. Som et nyt led i kampsystemet kan man også slå fjendens våben ud af deres hænder og omvendt, så det giver en lidt anden situation alt efter hvordan man timer sine slag. Det vil også være muligt at kaste den ting man har i hånden efter sine fjender, hvilket kan være meget brugbart til fjender der ligger ned og er et let mål. Det vil også være muligt at samle flasker op, som man så kan kaste efter fjenderne eller smadre i deres ansigt.

Flaskerne viser sig dog også at være til mere gavn end en hurtig omgang skade, da det eksempelvis er muligt at kaste en flaske med brandbart væske efter fjenden, og så tænde det med sin taser, så der går brand i fjenden. Så det giver et mere taktisk element i spillet end hvad vi så i det første spil.

Historien i spillet kredser stadig om Ethan Thomas og tager sted efter handlingerne i det originale spil, men udvikleren kunne bekræfte, at de har fokuseret mere på at gøre spillets historie mere selvstændig, hvorfor den historiemæssigt heller ikke skal forstås som en direkte end som en direkte opfølger. Da de testede kampsystemet til spillet, så lavede de en testbane, som var en lille arena, hvor fjenderne kom fra alle mulige sidder. Det koncept fandt de meget sjovt og derfor har de overført det til det endelige spil, hvor man så kan vælge den type våben man vil bruge og fjender man vil møde.





En af de punkter som etteren blev kritiseret meget for var at ens undersøgelsesværktøjer, som man undersøgte spor med, var alt for lette. De gav ikke spilleren særlig meget udfordring. Det har udviklerne lyttet til, og derfor har de lavet systemet helt om i fortsættelsen; så i stedet for at spillet vælger dine værktøjer for dig, så skal du selv afgøre hvad du skal bruge på et mordsted. I demoen så vi et lig der lå på gulvet, og det skulle undersøges. Der skulle findes tre vigtige spor til at identificere liget med, og ved at fokusere på forskellige dele af liget, kom der flere forskellige valgmuligheder op.

Da sporene var fundet og liget blevet identificeret, skulle vi finde dødsårsagen. Ved at kigge på et sår på ryggen kunne vi bekræfte, at det var et udgangshul fra en kugle og den åbenlyse årsag. Derefter skulle vi undersøge stedet for spor, og ved at vælge noget lys, som viser skjulte blodspor, kunne vi se at liget var blevet slæbt derhen. Alt efter hvor præcise ens svar er, så vil man få en rating over hvor godt man har gjort det og låse op for ting i spillet.





Der vil også være multiplayer-muligheder i spillet, som der desværre ikke vides meget om endnu, men de overvejer om de skal inkludere co-op i spillet, udover multiplayer-moden. Condemned 2: Bloodshot er sat til at udkomme i foråret 2008 på Xbox 360 og Playstation 3.
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide dette preview..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.