Call of Juarez: Bound in Blood

Skrevet af: Jakob Tofte - 14. juni 2009 - kl. 00:07
Del denne artikel:
0 0
Under X1 fik vi besøg af vores danske repræsentant fra Ubisoft, og i den forbindelse fik vi lejlighed til at spille de første ca. 30 minutter af den kommende fortsættelse til Ubisofts westernsaga, Call of Juarez: Bound in Blood.

Spillet tager sin scene i 1864 da den amerikanske borgerkrig var på sit højeste. Bound in Blood foregår adskillige år før det første spil, og for fans af dette vil man unægtelig nikke genkendende til en vis Hr. Ray McCall, \"senere\" kendt som Reverent Ray i det første Call of Juarez.

Som Ray McCall, mellemrangerende officer for sydstatstropperne under borgerkrigen, er man i kompagni med sin bror, Thomas, og en lang række andre soldater. Opgaven fra begyndelsen er fra et klassisk skyttegravsanlæg at holde skansen under et voldsomt angreb fra Nordstaterne. Styringen er lavet drastisk om siden det første spil, men det tyder på, at dette er til det bedre. Hvor det første spil på mange områder var lidt besværligt og platformagtigt i sin styring, bringer Bound in Blood hurtigt tankerne hen på mere fungerende FPS-titler som for eksempel Call of Duty. Også mission objectives, der løbende opdateres og guider spilleren gennem banerne, minder mere om førnævnte.

Undervejs gennem skyttegravene gennemgår man en indbygget tutorial, så man bliver helt opdateret med den nye styring. Spillet virker ved første øjekast meget alsidigt, idet vi i løbet af bare de første tyve minutter nåede både at tage velsigtede skud mod panden af vores fjender, skyde større mængder fjender på en gang med Concentration Mode, springe deres skjul med dynamitstænger, angribe deres gummibåde i en flod med en gammel kanon samt springe en bro.

Efter slaget finder vi ud af fra vores overordnede, at ledelsen fra hæren ikke har tænkt sig at bakke os op, samt at vores familie er i fare. For dem, som kender Ray McCall fra første spil kommer det ikke som nogen overraskelse, at dette gør Ray og hans bror rasende. De deserterer derfor fra hæren og begiver sig hjem for at passe på deres familie.

Efter en cutscene overgår styringen til lillebror, Thomas, som har en lidt anden måde at udføre Concentration Mode på. Under vores tur henover kornmarkerne på vej hjem, bliver tistedeværelsen af nordstatstropper stadigt mere massiv, hvilket ikke varsler godt. Ved udkanten af byen brænder et hus, og vi får hurtigt skudt de blåklædte vagter og reddet beboeren. På vej videre mod den fædrende gård, bliver vores værste frygt en realitet, idet familien er dræbt. Her stoppede vores preview, men vi fik at vide, at det fortsatte plot i korte træk handler om, at brødrene, som nu har mistet alt, kommer i besiddelse af informationer, der peger i retning af en masse aztekerguld begravet uden for den lille by Juarez.

Undervejs i spillet vil det være frivilligt for spilleren, hvem man tager styringen over. Hver McCall bror har sine forcer, for eksempel er Ray den hårde hund, imens Thomas er fabelagtig med langdistancevåben.

Grafisk ser det ud til, at der er blevet kælet for Bound in Blood. Især miljøerne ser ud til at være meget detaljerige, og vi bed ved gennemspilningen særligt mærke i de meget lækre og voldsomme eksplosioner, der ofte fik støv og småsten til nærmest at stå ud i ansigtet på os på den anden side af skærmen.

Vores danske repræsentant fra Ubisoft fortalte herefter lidt om, hvad onlinedelen kommer til at byde på. Udover de klassiske Deathmatch og Team Deathmatch, som nærmest er et must i onlinespil nu om dage, så lød det yderst interessant at høre om en spilfunktion kaldet \"Rob the Bank\". Som navnet antyder er der tale om et holdbaseret spil, hvor et hold skal røve en bank, og et andet hold skal forsøge at forhindre det. På tværs af alle onlinefunktioner vil der være et bountysystem, som gør, at de bedste spillere med flest kills og flest wins vil have en højere bounty på deres hoveder. Dette skulle gerne medføre, at lidt dårligere spillere ser en vis fornuft i at bekæmpe disse, idet belønningen i guld her vil være højere. Guldet bruges til at købe bedre våben og låse op for mere avancerede klasser. Ordet fra Ubisoft var, at det naturligvis stadig kan betale sig at være god, men at det på denne måde forhåbentlig bliver udlignet lidt mere, og at der er noget at kæmpe for, uagtet hvor dygtig man er.

Call of Juarez: Bound in Blood udkommer den 2. juli 2009, og ud fra, hvad vi har set i dag, så glæder vi os. Vi følger med en anmeldelse så hurtigt som muligt, så hold dig opdateret.
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide dette preview..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.