Moderen havde indtastet hendes kreditkort oplysninger på sønnens Xbox 360, for at han kunne spille online imod sine venner - desværre slog hun forældre-kontrollen fra ved en fejl.
Denne lille forglemmelse betød, at hendes søn over en periode på 6 måneder, gang på gang købte indhold via Xbox Markedspladsen. Moderen opdagede det først, da en regning hun ville betale blev afvist og hun spurgte knægten om han havde købt noget på sin Xbox, hvilket han i øvrigt svarede ja til.
Grunden til de mange indkøb var, ifølge sønnen Brendan, at han ville have alle de ting som andre havde og som han ikke havde - han var jaloux og købte derfor tingene.
Ifølge Microsoft er det ganske naturligt med en så stor brugerbase som Xbox Live har, at der kan opstå disse situationer. De mener dog, at de har givet forældre muligheden for effektivt at kunne forhindre det ved hjælp af de indbyggede muligheder for at oprette en "familie konto".
Moderen har efterfølgende oprettet en facebook kampagne, hvor hun advarer andre forældre om at lave samme fejl.
Der forlyder intet om, at Microsoft skulle have betalt pengene tilbage, en ting som eksempelvis Apple ved flere lejligheder har gjort, hvis børn ved en fejl har powershoppet på iTunes.