Xboxlife forum

iPhone hjælp.

Har du brug for hjælp, så spørg her.

iPhone hjælp.

Indlægaf Noga » 3. jun 2010 21:33

Hej.

Jeg har købt "Run App" som via GPS'en (eller Kort App'en) kan se hvor og hvor langt jeg løber osv.. Det gør den via 3G nettet, men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor meget "Kort" App'en egentlig bruger af 3G netværket?

Altså, skal den bruge en masse internet på at finde ud af hvor jeg er? Hvis ja, gider jeg nemlig ikke stå med en kæmpe telefonregning, fordi det bruger meget 3G.

Håber i kan hjælpe :D
Noga
Niveau 5
 
Indlæg: 1097
By: Allerød


Indlægaf Ragone » 3. jun 2010 21:47

Når du bruger din iPhone GPS enhed koster det dig ikke penge, da den ikke bruger mobilt internet. De fleste "tracking" apps der findes benytter sig af at 'logge' alle dine GPS koordinater imens du løber, og først når du er færdig viser din rute på kortet. Nu har jeg ikke selv prøvet Run App, men skulle mene ud fra de screenshots jeg har set at du også først ser din rute når du er færdig med at løbe.

Håber det hjalp lidt :)
NFS: Most Wanted, Call of Duty 2, TES: Oblivion, Mass Effect, Gears of War, Call of duty 3, Forza Motorsport 2, Guitar Hero 3, GTA IV!
Ragone
Niveau 2
 
Indlæg: 139


Indlægaf Juxer » 3. jun 2010 21:51

Har du ikke en vis mængde datatrafik du kan benytte dig af til en fast pris hver måned da?
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Indlægaf Noga » 3. jun 2010 21:52

Ragone skrev:Når du bruger din iPhone GPS enhed koster det dig ikke penge, da den ikke bruger mobilt internet. De fleste "tracking" apps der findes benytter sig af at 'logge' alle dine GPS koordinater imens du løber, og først når du er færdig viser din rute på kortet. Nu har jeg ikke selv prøvet Run App, men skulle mene ud fra de screenshots jeg har set at du også først ser din rute når du er færdig med at løbe.

Håber det hjalp lidt :)


Ja, ruten vises først når man er færdig.. Jamen, så skulle det vel ikke være noget problem.. Tak for hjælpen! :D
Noga
Niveau 5
 
Indlæg: 1097
By: Allerød


Indlægaf Noga » 3. jun 2010 21:58

Juxer skrev:Har du ikke en vis mængde datatrafik du kan benytte dig af til en fast pris hver måned da?


Jo, jeg har op til 500 MB om måneden, men hvis jeg kommer op over 500 MB, bliver det vist ret dyrt.. Regnede heller ikke med, at det ville bruge så meget net, men ville gerne være helt sikker :D
Noga
Niveau 5
 
Indlæg: 1097
By: Allerød


Indlægaf Ragone » 3. jun 2010 22:00

Det var skam så lidt :)
NFS: Most Wanted, Call of Duty 2, TES: Oblivion, Mass Effect, Gears of War, Call of duty 3, Forza Motorsport 2, Guitar Hero 3, GTA IV!
Ragone
Niveau 2
 
Indlæg: 139


Indlægaf Kyian » 3. jun 2010 22:16

Umiddelbart ville jeg mene at den bruger A-GPS til at finde dine GPS oplysninger bedst muligt og hurtigst, til dette bruger den masterne. Dette vil generer en smule trafik, men langt fra nok.

500 mb kommer du langt med, jeg har 1gb og jeg bruger den til Internet via mac ofte, og tænker ellers ikke over mit forbrug.

Men du kan evt reset dine dataer inden en løbe tur. Når du er færdig går du ind og ser hvor meget data der er brugt, nok ikke mere end 2-4 mb.
// Rasmus
Kyian
Niveau 4
 
Indlæg: 640



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron