Xboxlife forum

Kan jeg spille NTSC Spil på PAL Konsol?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Kan jeg spille NTSC Spil på PAL Konsol?

Indlægaf Juicebox » 2. maj 2010 19:09

Hej alle sammen!

Jeg er blevet sendt her til jer med mit problem! Jeg skal have købt Fatal Frame-serien til Xbox, som skal afvikles på 360'eren.

Da spillet er et udgået produkt kan jeg kun finde det på det Ebay, men alle auktioner af spillet er af format NTSC. Min konsol er europæisk version, altså PAL. Men det har i nok alle styr på. :)

Kan jeg på nogen måde afvikle NTSC spil på min PAL Xbox?
Og kan alle Xbox spil afvikles på Xbox360?
Juicebox
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Indlægaf TagEnKiks » 2. maj 2010 19:12

Det er op til udgiveren selv om der skal regionslås på. Så du må ud og søge det store interweb om der i dette tilfælde.
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf Da Senzai » 2. maj 2010 19:31

Uden at vide, hvad jeg taler om, kan du så ikke "bare" købe Project Zero istedet? :)

Det hed det ihvertfald, da jeg spillede det på PS2 :)
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf spif2001 » 3. maj 2010 07:36

Har du tjekket amazon.co.uk for brugte udgaver?

De plejer kun at have PAL udgaver, og til nogenlunde fornuftige priser.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Thit » 3. maj 2010 08:00

Jeg går ud fra at det er de to Project Zero spil, til den gamle xbox?

Region er én ting, men du skal også huske at undersøge, om de overhovedet kan spille på 360'eren med bagudkompatibiliteten.

Her er en fin liste over hvilke spil der virker: http://www.xbox.com/en-US/games/backwar ... eslist.htm
..og begge spil er heldigvis på, kan jeg se. :) (under navnet Fatal Frame)

Så vidt jeg kan se på nettet, ser begge Fatal Frame spil faktisk også ud til at være regionsfrie.. Det er godt nok svært at finde noget info om.
Men hvorfor ikke spare bekymringen, og købe Project Zero istedet? Det er jo fuldstændig det samme spil, bare det europæiske navn.
Som der blev nævnt, kan de garanteret findes på amazon, eller her på ebay feks: http://search.eim.ebay.dk/?Query=project+zero+xbox
Thit
Skribent
 
Indlæg: 798


Indlægaf Thit » 3. maj 2010 08:11

Thit skrev:Region er én ting, men du skal også huske at undersøge, om de overhovedet kan spille på 360'eren med bagudkompatibiliteten.

Her er en fin liste over hvilke spil der virker: http://www.xbox.com/en-US/games/backwar ... eslist.htm
..og begge spil er heldigvis på, kan jeg se. :) (under navnet Fatal Frame)


Vent, det må jeg lige trække i mig igen!

Fandt en anden guide der uddyber det lidt ( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xb ... h_Xbox_360 ), og her står at PAL-versionen af det første spil IKKE virker på Xbox 360.

Men 2'eren, Crimson Butterfly, gør heldigvis stadig.

Så hvis du skal spille 1'eren, må du finde en gammel xbox frem (alternativt en PS2), eller tage chancen med import af det amerikanske Fatal Frame.
Thit
Skribent
 
Indlæg: 798


Indlægaf Juicebox » 3. maj 2010 09:03

Tusind tak for svarene.

Jeg vidste ikke serien havde en anden titel (Project Zero). Jeg køber da så 1'eren til PS2, og 2'eren+3'eren til Xbox. Af hvad jeg kan forstå er der nogle fordele i Xbox-ver. af spillet.
Juicebox
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Indlægaf Thit » 3. maj 2010 14:55

Juicebox skrev:Tusind tak for svarene.

Jeg vidste ikke serien havde en anden titel (Project Zero). Jeg køber da så 1'eren til PS2, og 2'eren+3'eren til Xbox. Af hvad jeg kan forstå er der nogle fordele i Xbox-ver. af spillet.


Jeg har selv haft Project Zero 2: Crimson Butterfly hjemme i xboxen, og det fungerede bare perfekt. (Men jeg afleverede det nu alligevel tilbage, skal det lige siges, fordi det var.. aaalt for uhyggeligt!) :shock:
Så held og lykke med uhyggen, og med at finde alle spillene derude. Har tit set masser af dem på brugthylderne i Game og Gamestop, til ingen penge.

Jeg tror forresten du er nødt til også at købe 3'eren til Playstation 2, da det er den eneste konsol spillet er udgivet til.

..og 4'eren er så kun til Wii. Sikke de springer rundt. :)
Thit
Skribent
 
Indlæg: 798


Indlægaf Juicebox » 3. maj 2010 23:05

Thit skrev:
Juicebox skrev:Tusind tak for svarene.

Jeg vidste ikke serien havde en anden titel (Project Zero). Jeg køber da så 1'eren til PS2, og 2'eren+3'eren til Xbox. Af hvad jeg kan forstå er der nogle fordele i Xbox-ver. af spillet.


Jeg har selv haft Project Zero 2: Crimson Butterfly hjemme i xboxen, og det fungerede bare perfekt. (Men jeg afleverede det nu alligevel tilbage, skal det lige siges, fordi det var.. aaalt for uhyggeligt!) :shock:
Så held og lykke med uhyggen, og med at finde alle spillene derude. Har tit set masser af dem på brugthylderne i Game og Gamestop, til ingen penge.

Jeg tror forresten du er nødt til også at købe 3'eren til Playstation 2, da det er den eneste konsol spillet er udgivet til.

..og 4'eren er så kun til Wii. Sikke de springer rundt. :)


Jep, fandt også lige ud af at 3'eren kun er til PS2. :(
Har allerede bestilt 1'eren fra ebay. Regner også med de 2'eren og 3'eren bliver bestilt inden længe. ;)

Og så mangler jeg bare at investere i en Wii... :roll:

Takker for hjælpen!
Juicebox
Niveau 0
 
Indlæg: 3



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron