Xboxlife forum

I Am Alive! (Officiel tråd)

Diskussion om third-person action spil her.

I Am Alive! (Officiel tråd)

Indlægaf Zerofl » 10. dec 2009 20:05

Hey, som i nok ved er det endnu et survival-horror spil på vej, I Am Alive!
Billede

Developer: Darkworks (same team who worked on a survival-horror Cold Fear)
Publisher: Ubisoft
Platforms: PlayStation 3, Xbox 360 and PC
Genre: First Person Survival
Release date: N/A
Modes: Single player
Players: 1
Rating: 16+ (PEGI)
Engine: Unreal 3

Trailer:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pN0CiFs3U9I[/youtube]

Facts:

- The game was previously known as 'Alive'.

- I am Alive has been in development since 2005.

- There will be sequel(s).

- The game will be set in first person. Though, there is a possibility for third person gameplay elements. (To be confirmed)

- The game is set in June 2009 and will take place in Chicago (whether partly or fully is unknown), where a 10.3 magnitude earthquake took place.

- You play as a 27-year-old Adam Collins, an usual office worker.

- After the earthquake you'll find yourself trapped in a high building. For 3 days on you will fight your way out in the open.

- After the escape from the building, you'll discover that you're being trapped again. Comes out, during the earthquake Chicago was detached from the main ground and is now a lone Chicago-island swimming in the ocean.

- The game revolves around finding your ex-girlfriend Alice, who may, or may not, be alive. Because you still love her.

- Your second main goal would be to get off the island. The rescue operation failed (or didn't come at all(To be confirmed)), so you're on your own.

- There are enough other survivors to make your life easier...or harder...
You will also have to gather together enough survivors to gain the attention of the government rescue teams.

- The game will leave you several choices: rescue or not, steal or take by force, protect or attack, heal someone or heal yourself (due to the medicine and water being rare). All the choices you make in the game will affect what will happen to Adam and Alice.

- There will be several factions, some of which you can align with, that were formed in the city. You can also befriend other stragglers.

- There will be some kind of a camp, where survivors will gather to share food and sleep safely. The objectives will revolve around the camp at least from time-to-time (bring someone a bottle of water, so the person would not dry up etc).

- At the current moment 3 more characters are known:
*Riley - a young female doctor, she will do her best to help you and other survivors at the camp.
*Virgil - an African-American former solider, he will try to protect the survivors.
*Peter - a disabled ex-firefighter. It was his idea to build a camp.
They will give you information and goals to achieve (Additional quests).

- One of the ways of telling the story of Adam and Alice is through flashbacks. Whether they will be playable or not is unknown.

- The game takes place over 9 days. That means no free-roam after the ending credits. Also the game will open and lock certain areas during your progress through the game.

- There are weapons (Firearms, throwing weapons and everyday things can be used as a weapon too) and you can pick them up and shoot/hurt people. There won't be loads of ammo and health packs though, and the guns themselves are rare.

- You can scare off people with an empty gun, if they don't realize there are no bullets inside.

- You can only aim at one person at a time.

- Water can either replenish health or be thrown away for distraction.

- The cause of the disaster will be revealed throughout the game. (Just a nature disaster??? We'll see ;))
Senest rettet af Zerofl 17. jan 2010 12:13, rettet i alt 1 gang.
Zerofl
Niveau 5
 
Indlæg: 1110


Indlægaf SvAmP » 10. dec 2009 20:30

ser faktisk godt ud :P vidste slet ikke noget om det : )
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Indlægaf IkkNico » 10. dec 2009 20:54

Jeg er sgu' ikke helt sikker. Ideen med et jordskælv er fin, og med den rette balance mellem action, puzzles og platform kan den sandsynligvis fungere rigtig godt, men ...

Der vil være flere grupperinger, hvilket indikerer, at der er mange overlevende. Øv. Jeg havde faktisk håbet på meget få overlevende, så følelsen af ensomhed, fortvivlelse og kampen for overlevelse var blevet strækere.
Ud fra punkterne i Zerofls post kan jeg godt blive lidt bekymret for at der bliver tale om (endnu) en Fallout klon, hvor ressourcer slet ikke er så sparsomme som udviklerne ellers siger.

Jeg vil dog trods alt hive demoen ned (hvis der kommer eén).
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Indlægaf Zerofl » 10. dec 2009 21:10

Styrofoam skrev:Jeg er sgu' ikke helt sikker. Ideen med et jordskælv er fin, og med den rette balance mellem action, puzzles og platform kan den sandsynligvis fungere rigtig godt, men ...

Der vil være flere grupperinger, hvilket indikerer, at der er mange overlevende. Øv. Jeg havde faktisk håbet på meget få overlevende, så følelsen af ensomhed, fortvivlelse og kampen for overlevelse var blevet strækere.
Ud fra punkterne i Zerofls post kan jeg godt blive lidt bekymret for at der bliver tale om (endnu) en Fallout klon, hvor ressourcer slet ikke er så sparsomme som udviklerne ellers siger.

Jeg vil dog trods alt hive demoen ned (hvis der kommer eén).


Håber det bliver sådan at man faktisk skal kæmpe mod sine medoverlevende for mad og andre forsyninger :)
Zerofl
Niveau 5
 
Indlæg: 1110


Indlægaf mr Oliver DK » 10. dec 2009 21:21

forestiller mig lidt et Cloverfield - The Game
mr Oliver DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1953


Indlægaf kofoed » 13. jan 2010 21:46

Det er udsat til 2011.

Damn, ellers et spil som jeg havde set lidt frem til, men vi kender ikke meget til det endnu, så går vel nok.

http://xbox360.ign.com/articles/106/1060779p1.html
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Re: I Am Alive! (Officiel tråd)

Indlægaf Rahbek » 13. jan 2010 22:03

Det lyder da spændende, det må der kigges nærmere på når der kommer mere inf :)


Zerofl skrev: The game is set in June 2009 and will take place in Chicago (whether partly or fully is unknown), where a 10.3 magnitude earthquake took place.


Det var satme et jordskælv der siger spar to, det er mere end 10 gange det i sydøstasien i 2004 :O

Men ok, det er jo fiktion ;)
Rahbek
Niveau 6
 
Indlæg: 1905


Indlægaf Charles Bronson » 6. feb 2010 16:47

Det ser og lyder for fedt, men hvornår mon det kommer???
Charles Bronson
Niveau 0
 
Indlæg: 46


Indlægaf simonp3 » 6. feb 2010 16:54

engang i 2011
Billede
simonp3
Niveau 6
 
Indlæg: 1673


Indlægaf DanishDove » 6. feb 2010 17:50

- You can only aim at one person at a time.

What the fk?

- No free-roam

Sucks! Så håber jeg, at det tager rigtig, rigtig mange timer at gennemføre spillet.
Billede
DanishDove
Niveau 5
 
Indlæg: 1195


Indlægaf zuMzArr » 6. feb 2010 17:59

DanishDove skrev:- You can only aim at one person at a time.

What the fk?


Hvad havde du regnet med? :P

Anyway, jeg hørte om det her spil for et par uger siden og synes det ser okay interresant ud. Skal helt klart holde øje med det.
Billede
zuMzArr
Niveau 5
 
Indlæg: 883


Indlægaf DanishDove » 6. feb 2010 18:23

zuMzArr skrev:
DanishDove skrev:- You can only aim at one person at a time.

What the fk?


Hvad havde du regnet med? :P

Anyway, jeg hørte om det her spil for et par uger siden og synes det ser okay interresant ud. Skal helt klart holde øje med det.


Jeg synes bare, at sætningen lyder mærkelig. :P Man kan vel uden at 'target' en fjende, bare skyde rundt og ramme flere samme tid ligesom i alle andre spil?
Billede
DanishDove
Niveau 5
 
Indlæg: 1195


Re: I Am Alive! (Officiel tråd)

Indlægaf Firephreakk » 6. feb 2010 18:27

Rahbek skrev:Det lyder da spændende, det må der kigges nærmere på når der kommer mere inf :)


Zerofl skrev: The game is set in June 2009 and will take place in Chicago (whether partly or fully is unknown), where a 10.3 magnitude earthquake took place.


Det var satme et jordskælv der siger spar to, det er mere end 10 gange det i sydøstasien i 2004 :O

Men ok, det er jo fiktion ;)


Hvad mener du her? At det i Sydøstasien var 1,03 på Richter-skalaen?
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Indlægaf ALIE » 6. feb 2010 19:01

jeg tænker på serier som lost og flashforward.
det lyder fantastisk.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: I Am Alive! (Officiel tråd)

Indlægaf MJ » 6. feb 2010 19:20

Firephreakk skrev:
Rahbek skrev:Det lyder da spændende, det må der kigges nærmere på når der kommer mere inf :)


Zerofl skrev: The game is set in June 2009 and will take place in Chicago (whether partly or fully is unknown), where a 10.3 magnitude earthquake took place.


Det var satme et jordskælv der siger spar to, det er mere end 10 gange det i sydøstasien i 2004 :O

Men ok, det er jo fiktion ;)


Hvad mener du her? At det i Sydøstasien var 1,03 på Richter-skalaen?



Det er en skala, så ja den er mere end 10 gange kraftigere end i haiti som var på 7.0
MJ
Niveau 4
 
Indlæg: 369


Næste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron