Xboxlife forum

Shopto.net hacked

Her har du muligheden for at dele dine erfaringer om diverse spil shops!

Indlægaf Pieyanthikos » 30. jul 2009 00:31

Det er beroligende at høre. Jeg skynder mig ned og skriver en indsigelse i min afdeling i morgen. Selvom jeg godt ved, at jeg burde have ren samvittighed lige nu, så lurer tanken alligevel i sådanne situationer altid om, at man har gjort noget forkert og banken afviser én.
Billede
Pieyanthikos
Niveau 3
 
Indlæg: 204


Indlægaf Neonode » 30. jul 2009 04:47

Nå, så skete det også for mig, selvom jeg troede jeg havde været heldig at slippe. Der er blevet trukket 706 Euro fra noget der hedder Zerogray ltd.
Så må banken vist lige få et lille opkald i morgen!
Neonode
Moderator
 
Indlæg: 2376
By: Rødovre


Indlægaf Tzmir » 30. jul 2009 09:20

Så skete det også for mig. Har kun handlet der 1 eneste gang.

Har godt nok handlet på nettet i mange år, men første gang sådan noget her sker. Faktisk rimlig skræmmende. utroligt det kan lade sig gøre. I fremtidem vil jeg altid bruge paypal hvor det er muligt.

Heldigvis er banken hjælpsom, men stadig ubehageligt.

Det drejer sig om 5 overførrelser ialt ca. 11.000kr, "ecash direct" står der
Tzmir
Niveau 6
 
Indlæg: 1748


Indlægaf Pieyanthikos » 30. jul 2009 22:38

Tzmir >> Ecash havde også været i gang hos mig, sammen med et firma kaldet Epoch. Banken var også i mit tilfælde meget hjælpsomme.

Selvom det er utrolig træls, så er det også på en måde rart at vide, at man ikke er alene om det.
Billede
Pieyanthikos
Niveau 3
 
Indlæg: 204


Indlægaf caspstorm » 31. jul 2009 09:12

Fik også taget en bunke penge for 1 uges tid siden.
I dette tilfælde var banken (Sydbank) IKKE hjælpsom og jeg skulle selv skrive til det firma som eftersigne sgu have modtaget mine penge og spørge om jeg måtte få dem tilbage (wtf?)

Ligeledes ved jeg at mange banker overføre det tabte beløb med det samme, så man ikke kan se der er gået noget tabt, og når indsigelse-sagen så er kørt færdig finder banken så ud af om man skal have trukket beløbet fra ens konto eller ej. Det var der ikke tale om her, faktisk skulle jeg selv betale for de renter jeg nu fik - da jeg røg direkte i minus.

Dette er første gang jeg skulle have hjælp af banken, og så står jeg med håret i postkassen. Jeg er faktisk glad for jeg har været igennem denne lille episode - det har fået mig til at åbne øjene op og se at Sydbank ikke er det rette sted for mig.

On a side note:
Shopto.net har indført paypal betaling.
caspstorm
Niveau 4
 
Indlæg: 440


Indlægaf pgrundl » 31. jul 2009 09:20

Tak for din Sydbank anekdote. Jeg troede Nykredit var ringe. Det letter altid lidt, at der faktisk er dårligere banker der ude. Men spøg til side, "RUN and don't look back!". Der er masser af andre banker, der med glæde vil passe på din penge.
Men hvis du skal runde af med banken, så print det her ud: http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/04/ og tag en tur i banken og smæk det på bordet.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf Reinhold » 1. aug 2009 09:59

Så er jeg også ramt. Nappet via PKRSER.COM ligesom andre har skrevet. Slap med 30 USD og banken tog det fint i tlf i går. Koster intet for nyt kort og pengene kommer allerede på mandag. Lorte shopto! Hvor skal man så handle!?
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Indlægaf pgrundl » 1. aug 2009 12:19

srs08 skrev:Så er jeg også ramt. Nappet via PKRSER.COM ligesom andre har skrevet. Slap med 30 USD og banken tog det fint i tlf i går. Koster intet for nyt kort og pengene kommer allerede på mandag. Lorte shopto! Hvor skal man så handle!?


Hos shopto? Du kan jo bare betale med paypal, så får hverken shopto eller deres betalingsgateway dine kreditkort oplysninger. Hvis det så stadig bliver misbrugt, så er det ihvertfald ikke shopto's skyld.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf Spinna » 3. aug 2009 14:48

hey folkens

Yaay!!

først lige set at Shopto har fået paypal!!

weeheo så kan vi handle sikkert igen!
Spinna
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Indlægaf Cloud02 » 4. aug 2009 14:16

caspstorm skrev:Fik også taget en bunke penge for 1 uges tid siden.
I dette tilfælde var banken (Sydbank) IKKE hjælpsom og jeg skulle selv skrive til det firma som eftersigne sgu have modtaget mine penge og spørge om jeg måtte få dem tilbage (wtf?)

Ligeledes ved jeg at mange banker overføre det tabte beløb med det samme, så man ikke kan se der er gået noget tabt, og når indsigelse-sagen så er kørt færdig finder banken så ud af om man skal have trukket beløbet fra ens konto eller ej. Det var der ikke tale om her, faktisk skulle jeg selv betale for de renter jeg nu fik - da jeg røg direkte i minus.

Dette er første gang jeg skulle have hjælp af banken, og så står jeg med håret i postkassen. Jeg er faktisk glad for jeg har været igennem denne lille episode - det har fået mig til at åbne øjene op og se at Sydbank ikke er det rette sted for mig.

On a side note:
Shopto.net har indført paypal betaling.
jeg vil gå ned og kræve at få en snak med ledelsen nede i din filial, for det kan simpelthen ikke passe at de ikke vil dække tabet når du har meldt at kreditkortet er blevet misbrugt. De andre banker gør det ikke for kundernes blå øjne, men fordi det er lovpligtigt her i landet at foretage cashback(mener jeg det hedder) ved kreditkort svindel eller hvis man aldrig har modtaget en vare fra et netsted.

Grunden til at jeg beder dig om at snakke med ledelsen i din filial, skyldes at de selv opfordrer til at man gør det på deres hjemmeside: http://www.sydbank.dk/privat/kontakt/klageansvarlig

Hvis du er rigtigt smart, så ringer du til Sydbank (eller får dem til at ringe dig op) og optager samtalen med din mobil (det kan man på de fleste med et igangværende opkald) og snakker med dem omkrng hvad proceduren er hvis man er offer for kreditkort svindel og hvordan de dækker. Herefter fremføre samtalen for ledelsen i din filial.
Cloud02
Niveau 2
 
Indlæg: 183


Indlægaf Paddi88 » 6. aug 2009 18:29

Lige en opfordring til alle derude- jeg vil paa det kraftigste anbefale overhovedet ikke at logge ind paa evt gamle brugere paa shopto. For 3dage siden loggede jeg ind for foerste gang i et aar fordi jeg overvejede at koebe noget igennem deres paypal feature- og saa i dag finder jeg ud af at der er blevet trukket 1700dollar den dag. Saa ja, hold jeg helt vaek fra den side. Jeg har ikke handlet andre steder overhovedet og min computer har ingen virus etc.
Billede
Paddi88
Niveau 3
 
Indlæg: 211


Indlægaf pgrundl » 6. aug 2009 19:12

Paddi88 skrev:Lige en opfordring til alle derude- jeg vil paa det kraftigste anbefale overhovedet ikke at logge ind paa evt gamle brugere paa shopto. For 3dage siden loggede jeg ind for foerste gang i et aar fordi jeg overvejede at koebe noget igennem deres paypal feature- og saa i dag finder jeg ud af at der er blevet trukket 1700dollar den dag. Saa ja, hold jeg helt vaek fra den side. Jeg har ikke handlet andre steder overhovedet og min computer har ingen virus etc.


Tror næppe de to ting er relateret. De får ikke adgang til dine kreditkort oplysninger bare fordi du logger på. Hvis det er alt du har gjort, og misbruget kommer der fra, så har de allerede haft dine kort oplysninger.
Er pengene trukket på kontoen samme dag som dit login? (for der går typisk et par dage før penge reelt kan ses fjernet fra kontoen).
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf AddiBaker » 12. aug 2009 15:31

Har lige tjekket og der er blevet trukket 600$ fra mit konto (har også handlet fra shopto.net) :/ Kort spærret, men nogle ved om de penge bliver refunderet?
AddiBaker
Niveau 4
 
Indlæg: 773


Indlægaf Ennkidu » 12. aug 2009 15:55

Det gør de helt sikkert hvis det ikke er dig selv der står bag det, hvilket man må gå ud fra du ikke har. Du skal bare ringen til din bank og siger du gerne vil lave en indsigelse og så går der 1-2 uger og så har du pengene på din konto igen

jeg har nordea og hele forløbet tog ca 14 dage.

Og så hvis man vil handle på shopto må man bare anvende paypal for at være på den sikre side
Ennkidu
Niveau 2
 
Indlæg: 187


Indlægaf AddiBaker » 12. aug 2009 19:14

Super, har også nordea :) Må smutte forbi banken imorgen og får det afklaret :P
AddiBaker
Niveau 4
 
Indlæg: 773


ForegåendeNæste

Tilbage til Shoperfaringer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron