Xboxlife forum

Racing Simulator - Hvad er bedst?

Spil med fart på

Racing Simulator - Hvad er bedst?

Indlægaf Benja190782 » 19. jun 2009 13:53

Hej Alle!

Jeg vil gerne vide hvilket Sim-racing spil i mener er det bedste! (uanset format)

Jeg ejer lige nu "STCC - The Game" fra Simbin (til PC), og det må siges at være et af de bedste spil jeg nogen sinde har prøvet! :D

Jeg har hørt om "iRacing, rFactor og Live for Speed til PC - men jeg kender dem ikke overhovedet, og jeg ved ikke engang hvordan man skaffer dem!?

Håber i derude ved noget om de store Sim-racing titler og vil fortælle lidt... :wink:
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Indlægaf pbm77 » 19. jun 2009 19:20

Hvis du er vild med STCC var det måske en ide at købe EVO som er det samme bare med andre baner og GT biler + lidt andet (Du kan prøve at kigge ind på drl.dk det er et dansk site for simracing med en del fokus på Race07 spillene, men også rFactor hvori der lige nu køres F1 løb og der er ved at startet en endurance serie hvor der køres længere løb med køreskifte hvor man er 2 om en bil og skiftes til at køre).

rFactor er bygget over samme grundfysik og grafik som Simbins spil (eller rettere omvendt, det er simbin der har købt ISI motoren og brugt den i deres spil. De har dog selv udviklet på den, så den er ikke helt magen til). rFactor er meget baseret på mods og der findes et hav af baner og biler dertil. Da de er udviklet af spillere er der både gode og dårlige. Der findes dog nogle mods (og baner) der efter min mening er på højde med Simbins. Fordelen er selvfølgelig at det er muligt at finde lidt præcis de biler og baner man gerne vil køre.

iRacing er ganske godt og nogle vil sige det bedste simulations-mæssigt (det er der jo altid forskellige meninger om), men koster efter min mening alt for meget (man betaler pr. mdr og pr. bil og bane).

LFS har jeg kun prøvet kort, men det har også sine tilhængere der mener at det er det mest realistiske.

Det var lige kort hvad jeg kunne komme på. Spørg endelig hvis der er mere du vil vide :)
Senest rettet af pbm77 19. jun 2009 19:23, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Peter Madsen
pbm77
Niveau 1
 
Indlæg: 93


Indlægaf pbm77 » 19. jun 2009 19:20

nå ja, både LFS, iRacing og rFactor kan købes på deres respektive hjemmesider :)
Mvh. Peter Madsen
pbm77
Niveau 1
 
Indlæg: 93


Indlægaf Benja190782 » 19. jun 2009 21:53

pbm77 skrev:nå ja, både LFS, iRacing og rFactor kan købes på deres respektive hjemmesider :)


Tak Peter, for et meget fyldigt og grundigt svar - men vil det sige at LFS, iRacing og rFactor alle er spil som KUN kan købes/spilles online og altså ikke kan fåes på en CD-ROM i en butik? :?

Jeg har lige hentet en demo af LFS, og det virker faktisk okay! :)
rFactor kunne jeg vildt godt tænke mig at prøve... :D
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Indlægaf Simulatorfreak » 19. jun 2009 22:14

iRacing er det bedste men MEGA dyrt at købe, man betaler vist en månedlig rate på 40$ eller sådan noget :shock: Fik mit på en anden måde ;)
Simulatorfreak
 
Indlæg: 243


Indlægaf Keras » 19. jun 2009 22:50

Billede
Sæt de gamle i fængsel og de kriminelle på plejehjem! Så får de gamle adgang til bad, hobbyer og gåture. Ingen vil kunne stjæle fra dem, og de vil få penge istedet for at skulle betale. De kriminelle kan få kold mad, igen penge, være helt alene, få slukket lyset kl 20:00 og få bad 1 gang i ugen (max)
Keras
Niveau 6
 
Indlæg: 1666


Indlægaf Keras » 19. jun 2009 22:54

Simulatorfreak skrev:iRacing er det bedste men MEGA dyrt at købe, man betaler vist en månedlig rate på 40$ eller sådan noget :shock: Fik mit på en anden måde ;)


Dyrest er 1 måned til 13$ ellers kan du se her: https://members.iracing.com/membersite/ ... Choices.do
Billede
Sæt de gamle i fængsel og de kriminelle på plejehjem! Så får de gamle adgang til bad, hobbyer og gåture. Ingen vil kunne stjæle fra dem, og de vil få penge istedet for at skulle betale. De kriminelle kan få kold mad, igen penge, være helt alene, få slukket lyset kl 20:00 og få bad 1 gang i ugen (max)
Keras
Niveau 6
 
Indlæg: 1666


Indlægaf Subbers » 20. jun 2009 00:32

Nogen der ved om der findes et formel 1 spil til xbox eller om det kommer? Har læst at sony ps3 har rettighederne til det nemlig. Nogen der ved noget om det?
Billede
Subbers
Niveau 4
 
Indlæg: 735


Indlægaf Keras » 20. jun 2009 00:49

Subbers skrev:Nogen der ved om der findes et formel 1 spil til xbox eller om det kommer? Har læst at sony ps3 har rettighederne til det nemlig. Nogen der ved noget om det?


F1 2010 fra codemasters, det bliver lavet på samme engine som GRID.
http://www.dailyrush.dk/stories/19651/
Billede
Sæt de gamle i fængsel og de kriminelle på plejehjem! Så får de gamle adgang til bad, hobbyer og gåture. Ingen vil kunne stjæle fra dem, og de vil få penge istedet for at skulle betale. De kriminelle kan få kold mad, igen penge, være helt alene, få slukket lyset kl 20:00 og få bad 1 gang i ugen (max)
Keras
Niveau 6
 
Indlæg: 1666


Indlægaf Benja190782 » 20. jun 2009 07:16

Keras skrev:rFactor for under 100kr http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001 ... -2&seller=


FEDT! Så man kan altså få rFactor på en CD! SÅDAN! :D
Kan se man også kan få Grand Prix Legends (til PC)
Har det selv til Windows 98, men troede da ikke man kunne få det til XP!

"Platform: Windows 95 / 98 / XP / Me"

Kan det virkelig passe!? :shock:

Tak Keras! :wink:
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Indlægaf Subbers » 20. jun 2009 09:49

Keras skrev:
Subbers skrev:Nogen der ved om der findes et formel 1 spil til xbox eller om det kommer? Har læst at sony ps3 har rettighederne til det nemlig. Nogen der ved noget om det?


F1 2010 fra codemasters, det bliver lavet på samme engine som GRID.
http://www.dailyrush.dk/stories/19651/


Mange tak. :)
Billede
Subbers
Niveau 4
 
Indlæg: 735


Indlægaf Alex DK » 28. jun 2009 21:07

Af de racingspil jeg har prøvet, synes jeg klart at Live for speed er det spil, der simulere følelsen af at køre bil bedst. Som helhed synes jeg dog at spil som rFactor og GTR2, er bedre end LFS, selvom de er mindre realistiske.

Men min personlige favorit i Simracing genren er uden tvivl Sports Car GT, som er udviklet af folkene bag rFactor.
Det kan godt være at spillet er ved at være ti år gammelt, og af den grund ikke er specielt kønt visuelt, eller er lige så realistisk som nyere spil i genren, men ikke desto mindre er spillet fremragende.
Alex DK
Niveau 4
 
Indlæg: 524

Brugeravatar

Indlægaf MFJ2009 » 30. jun 2009 06:16

Jeg har ikke kørt særligtmange sims, så mit sammenligningsgrundlag er måske ikke godt - men jeg vil fremhæve GPL fra '98 - Grand Prix Legends.

Sierra ville prøve at lave en fysisk motor til deres Nascar-serie, det resultere i GPL med en masse redigerbare filer og åben kode. Hurtigt fik nørder og troldmænd fingre i redigeringen, og lang tid efter sidste holdbarhedsdatoen blev der ved med at komme grafiske og tekniske updateringer fra communitiet.

Der udkom også en masse add-on programmer der gjorde oplevelsen og indlevelsen endnu bedre. Således kunne man bla. gemme replays fra løb og se dem gengivet i en 2D model der viste hastighed og racelines for alle på banen.

Dertil kommer et community med en venskabelig tone og stor hjælpsomhed (gennemsnitsalderen var højere end man skulle tro). I "Danish Grand Prix Legends Society" kørtes der om titlen som Danmarks bedste racer. Løbene fandt sted hver anden torsdag aften, og i tiden op til løbenen kunne man besøge serveren og træne omgangstider - de ville så bestemme placeringen på startgridden til løbet.

Alt i alt var det en totaloplevelse der ikke vil kunne gengives, og godt det samme - jeg har ikke tid til at rive endnu et par år ud af kalenderen :)
MFJ2009
Niveau 0
 
Indlæg: 44


Indlægaf Benja190782 » 1. jul 2009 08:45

Har lige købt rFactor og Grand Prix Legends! :D
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Indlægaf munckster » 1. jul 2009 09:36

Lol... GPL sagde mig et eller andet så rodede lige mine gamle spil igennem. Og ganske rigtigt, jeg havde det til at ligge i en full-version udgave, der fulgte med et gammel PC Games blad købt i 2001 :D Det skal jeg lige teste så :)
munckster
Niveau 7
 
Indlæg: 2071



Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster