Xboxlife forum

Official: Final Fantasy XIII

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Official: Final Fantasy XIII

Indlægaf Anastacio » 16. apr 2009 14:24

Billede

"introduction"

Websites

Cast:
Billede

Billede

- Snow Villiers
- Gadot
- Lebreau
- Maqui
- Yuge

- Oerba Dia Vanille
- Menchi
- Serah

- 5th NORA member
- Cocoon Leader

Organisations:
- NOVA
- PSICOM
- Pulse's fal'Cie
- Purge's l'Cie

Bosses:
- Manasvin (mini-boss)

Summons:
- Shiva
- Ifrit
Senest rettet af Anastacio 19. apr 2009 18:38, rettet i alt 16 gange.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Anastacio » 16. apr 2009 14:25

Jeg tænkte at ovenpå den store fokus på vestlige rollespil som Fable, Elder Scrolls og Fallout, skulle vi have lidt plads til noget japansk RPG. Og hvad bedre end Square Enix kommende Final Fantasy XIII. Som stor haj af denne serie ser jeg unægteligt frem til dette eventyr, da jeg elsker FFVIII, FFX, FFXII og Crisis Core. Jeg opdaterer OP'en senere.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Anastacio » 16. apr 2009 20:26

Ingen interesse for Square Enix Final Fantasy XIII?
Måske fordi det er første gang et singleplayer spil i serien rammer et Xbox format.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Excellon » 16. apr 2009 20:29

FF XIII og FF Versus XIII er nok de to spil jeg ser allermest frem til af alle spil på xbox og ps3...

har ikke spillet nogle af dem rigtigt, ud over at jeg lige FF X som jeg har spillet en smule hos en ven og det synes jeg var rigtig fedt... Ud fra de videoer der er kommet af demoen ser det helt kanont ud efter min mening :)... Men nu er jeg også personligt mere til JRPGs end vestlige RPGs...

Btw, mener at have læst at den der Chocobo-baby (går ud fra det er den du mener i listen over characters hvor der bare står "chocobo") som bor i Sazh's hår hedder Menchi... er dog ikke sikker...
Excellon
Niveau 4
 
Indlæg: 373


Indlægaf Tuface_Heimdall_Angel » 16. apr 2009 22:02

JO der da skam stor interesse for FFXIII

altså jeg Spillede da FF7 og FF8 kom aldrig rigtig igang med det, også FF9 mindre meget om 7'eren så kom der så PS2 og så nej tak Hej Xbox. Men Jo FF serien er da Unik
LifE's A bitCh
L.A. NOIRE, I AM ALIVE, RAGE. 2011
Tuface_Heimdall_Angel
Niveau 3
 
Indlæg: 249


Indlægaf Anastacio » 16. apr 2009 22:57

Den heder Menchi ja. Kunne ikke komme i tanke om navnet. ^_^
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf RazorOne DK » 17. apr 2009 03:13

Final Fantasy XIII til Xbox 360 !!! n_n

Jeg var for vildt oppe at køre, da jeg så annonceringen live. q^_^P

Men... Jeg må desværre væbne mig med en stor portion tålmodighed, da spillet først udkommer til konsollen i 2010 (efter planen)

Og mand hvor var det stort at se en Final Fantasy Trailer, hvorefter den velkendte Xbox 360 "Jump in" screen kom til sidst.

Ahh Jo ser så sandelig frem til det, selvom jeg dog må indrømme at 12'eren skuffede mig lidt.

Nok mest generelt, fordi det virkede lidt forældet.
Kampsystemet var dog et plus og det ser ud til, vi får et endnu mere actionfyldt og taktisk kampsystem i FFXIII

Jeg håber dog "Nobuo Uematsu", kommer lidt indover omkring musikken.
Det vil være lidt underligt at hans FANTASTISKE musik var totalt undladt i denne omgang.

Dog har Square Enix, gjort et rigtig godt stykke arbejde med musikken i The Last Remnant, men Final Fantasy er bare ikke, efter min mening, "rigtig" Final Fanatsy, uden Nobuo Uematsu har været ind over.

Det jeg er aller mest spændt på er hvordan det hele hænger sammen i de tre spil der udgør "Fabula Nova crystallis".

Desværre kræver det, ihvertfald indtil videre, at jeg må erhverve mig en konsol jeg, tilsyneladende kun kan bruge til det ene formål, at spille Final Fantasy Versus XIII.

Nå jo og selvfølgelig Kingdom Hearts 3, hvis det helle ikke udkommer på min ellers absolut fortrukne konsol: Xbox 360 :D
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Indlægaf Excellon » 17. apr 2009 07:16

RazorOne DK skrev:Final Fantasy XIII til Xbox 360 !!! n_n

Jeg var for vildt oppe at køre, da jeg så annonceringen live. q^_^P

Men... Jeg må desværre væbne mig med en stor portion tålmodighed, da spillet først udkommer til konsollen i 2010 (efter planen)

Og mand hvor var det stort at se en Final Fantasy Trailer, hvorefter den velkendte Xbox 360 "Jump in" screen kom til sidst.


Ja det var nice for xbox360 ejere at spillet blev annonceret til den... Personligt køber jeg det til PS3 da jeg ejer begge konsoller fordi så slipper jeg for at skifte disk :)...

RazorOne DK skrev:Jeg håber dog "Nobuo Uematsu", kommer lidt indover omkring musikken.
Det vil være lidt underligt at hans FANTASTISKE musik var totalt undladt i denne omgang.


Tror ikke han laver musikken... Har ikke så meget forstand på det men mener ikke han arbejder for Square Enix mere.. Arbejder han ikke for mistwalker nu?
Excellon
Niveau 4
 
Indlæg: 373


Indlægaf Lynggaard » 19. apr 2009 07:31

Han er mere eller mindre freelance. Han skal ikke lave hele soundtracket men kun maintheme
Lynggaard
Niveau 0
 
Indlæg: 23


Indlægaf Anastacio » 19. apr 2009 18:51

Jeg opdaterer langsomt første post. =)
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Underdog Dude » 19. apr 2009 23:09

Anders Dimaya Pedersen skrev:Jeg opdaterer langsomt første post. =)


Nice update.

Synes følgende info om Lightning lyder spændende:

Wiki skrev:For her design, character designer Tetsuya Nomura was asked to create a "female version of Cloud Strife from Final Fantasy VII". During development, he has described her as "not very feminine". Lightning wields a combination of a gun and a sword and can also manipulate gravity with a device on her thumb.


Men hvorfor har du listet de to første personer som vokset op? Har det nogen særlig betynidning? (Har kun læst minimalt om spillet).
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Indlægaf Anastacio » 20. apr 2009 01:00

Underdog Dude skrev:
Anders Dimaya Pedersen skrev:Jeg opdaterer langsomt første post. =)


Nice update.

Synes følgende info om Lightning lyder spændende:

Wiki skrev:For her design, character designer Tetsuya Nomura was asked to create a "female version of Cloud Strife from Final Fantasy VII". During development, he has described her as "not very feminine". Lightning wields a combination of a gun and a sword and can also manipulate gravity with a device on her thumb.


Men hvorfor har du listet de to første personer som vokset op? Har det nogen særlig betynidning? (Har kun læst minimalt om spillet).

Det er bare 'placeholder' tekst.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf maverick » 20. apr 2009 10:05

glæder mig for sindssygt til det her spil - det eneste andet spil jeg nogensinde har set så meget frem til har været final fantasy 12 ;)

og sikke en skuffelse - historien var udemærket, kunne egentligt godt lide at det var politisk istedet for kampen om prinsessen og det hele kongerige ;) fik det til at virke lidt mere modent.

men derfor glæder jeg mig stadig som et lille barn juleaften til denne udgivelse, final fantasy har altid været min favorit spil serie, og final fantasy 7 har altid været mit yndlings spil :)
har dog aldrig gennemført det - har stået ansigt til ansigt med sidstebossen(sephiroth) utallige gange, men altid slukket fordi jeg ikke vil have det til at ende :P
FF8 og 9 har aldrig sagt mig så meget men de er da blevet gennemført, og FF10 var mit alltime favourite ps2 spil, tænker jeg har gennemført det 5-6 gange, og har haft alting unlocked :)

derfor ser jeg virkelig - virkelig frem til ff13, og beder til at vi ser noget så perfekt som det verden fik at se i 1997 da ff7 udkom, med et genial kampsystem, en medrivende historie, flot karakter udvikling samt en god og brugervenlig menu da det betyder som utroligt meget i final fantasy.
maverick
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Indlægaf Underdog Dude » 25. apr 2009 21:24

BTW. Under websites kunne du evt. tilføje finalfantasy-xiii.net.
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Indlægaf Tuface_Heimdall_Angel » 29. jan 2010 13:37

Ja nu er der kun en lille 6 uger til FFXIII kommer glæder mig som et lille barn til at se om det bare er i nærheden af FFVII og regner ellers med at skal ha' det på dagen Den 9 Marts bliver en stor dag for JRPG på Xbox 360.
LifE's A bitCh
L.A. NOIRE, I AM ALIVE, RAGE. 2011
Tuface_Heimdall_Angel
Niveau 3
 
Indlæg: 249


Næste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron