Xboxlife forum

Resident Evil 5 - Official Topic

Diskussion om third-person action spil her.

Indlægaf Psymatiq » 14. mar 2009 17:25

Nehat skrev:
Psymatiq skrev:
cdr skrev:Tror det er meget hurtigere hvis man klarer det med en ven. Og har hørt at sværhedsgraden er ret nem, med mindre man spiller på Veteran.


gennemførte veteran på 4 timer og 9 minutter.


Ja, men var det før eller efter du havde klaret det på amatør?
Jeg er ca. lige startet på chapter 3 i min første gennemspilning og tror playclocken ligger omkring 5-6 timer på Veteran. Det er satme svært når man ikke ved hvad man skal gøre (edit:)på forhånd.


Jeg spiller hovedsagligt res for historien og jeg spillede ikke med folk online så jeg havde ikke en japaner med en rocket launcher i min baghånd. Første gennemspilning tog 9-10 timer(se alle cut schenes,samle alt op,læse dokumenter osv). Veteran med gatling gun og pro med rocket launcher og et par andre inf våben.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf Morten Skou » 14. mar 2009 17:39

Er der ikke nogen af Jer der har gennemført spillet, der kan komme med tips til hvordan man klarer de forskellige bosses?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf Psymatiq » 14. mar 2009 18:23

find deres svagheder eller misbrug verden til at nakke bosserne.

Uruboros monstrene (både 1 og 2)

Har en svaghed for ild. Efter man sætter ild i dem kommer deres weak spots frem(orange) skyd dem for at give dem ordentlig damage.

U-8(den store fra elevatoren)

Brug den midterste pæl som beskyttelse så du hele tiden ikke kan se U.8´s hoved. Skyd så på den røde områder på benene. Når de falder ned så løb hen til munde og kast en granat ind i munden på den. En del af dens hjerne kommer frem og du vil give den 2x normal damage når du skyder der.

Motorsav manjini

brug tønder,el masten og elers skyd ham i hovedet. Når han falder sammen brug combos på ham med din partner.

Den flyvene B.O.W(flagermusen)

brug miner fra tænderne til at få den vendt om på siden og skyd så på det røde på bagsiden af den hale.

El gigante B.O.W

Sheeva fokusere på Manjinerne og Chris fokusere på El gigante. Når han tager en sten eller en el mast så skyd tænden ved siden af ham.

Irving(Uruboros vand monster)

Sigt efter hans weak spot tæt på munden. Når han sider fast bag på skibet så få sheeva til at fokusere på hans arme mens chris skyder løs på resterne af irvings krop.



Tricell americas leder(uruboros)

Skyd på hends store orange områder. På et tidspunkt kommer der en stor rund orange knop frem i midten. Brug laser styrings systemet til at udslette hende.

Wesker(næst sidste encounter)

Sluk for lyset hele vejen rundt og skyd med RPGen. Når han kæmper med RPGn så tag din pistol frem og skyd ham.

Wesker(sidste encounter)

Wesker han et weak spot på forsiden og bagsiden af sin krop. Hold en god afstand fra ham eller han slår en ned i lavaen. Når han weak spottet åbent på ryggen så få chris til at snige så bagfra så han kan åbne for weak spottet på forsiden.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf migums » 14. mar 2009 22:04

@ Psymatiq:
Kan vi få et spoilertag på de bossnavne?

OT, så er jeg satme glad for at de har finpudset det dejlige gameplay fra RE4 så godt! Der var flere gyserelementer i RE4 (generelt ikke så mange), men tilgengæld kan man mærke, at Xboxen (eller PS3) kan holde til at der sker meget mere på skærmen - og det er virkelig cool, for så kan man virkelig komme til at stresse over hvor mange zombier der er på skærmen :D!

Er ikke helt færdig, men er nået til kapitel 6-1 med en ven i co-op og indtil videre har det kun været awesome! På trods af at kapitel 5 har været lidt.. herm.. weird..:P
migums
Niveau 2
 
Indlæg: 151

Brugeravatar

Indlægaf Schliemann » 15. mar 2009 13:25

Jeg har ikke gennemført nogen af de gamle RE spil, selvom jeg har dem alle til de gamle konsoller. Jeg er dog meget vild med RE:5.

En ting jeg dog synes er lidt underlig er den måde man kan spille co-op over xboxlife. Jeg har sat "No limits" på så folk kan joine. Men der er ikke rigtig nogen der gør det. En gang imellem står der at jeg vil blive joinet ved næste checkpoint... Men der kan jo nogen gange gå lang tid og de er altid væk når jeg når dertil. Jeg spiller på veteran.

Jeg synes jeg har set en video hvor Chris hopper til siden for at undgå et angreb. Hvordan gøres dette?
Schliemann
Niveau 0
 
Indlæg: 41


Indlægaf Ink129 » 15. mar 2009 15:18

Schliemann skrev:Jeg har ikke gennemført nogen af de gamle RE spil, selvom jeg har dem alle til de gamle konsoller. Jeg er dog meget vild med RE:5.


Det er også et fantastisk spil :wink:

Schliemann skrev:En ting jeg dog synes er lidt underlig er den måde man kan spille co-op over xboxlife. Jeg har sat "No limits" på så folk kan joine. Men der er ikke rigtig nogen der gør det. En gang imellem står der at jeg vil blive joinet ved næste checkpoint... Men der kan jo nogen gange gå lang tid og de er altid væk når jeg når dertil. Jeg spiller på veteran.


Nu har jeg ikke selv prøvet at spille med andre over live, men kan det netop ikke være fordi, du spiller veteran? Spillet er lige udkommet, så jeg tror ikke, der er så mange som spiller på denne sværhedsgrad endnu; de spiller nok på en nemmere sværhedsgrad. Og dem, der endelig gør, ligesom mig selv, spiller måske med nogen de kender. Men jeg er ikke sikker...

Schliemann skrev:Jeg synes jeg har set en video hvor Chris hopper til siden for at undgå et angreb. Hvordan gøres dette?


Dette afhænger af, hvilken fjendetype du kæmper imod. Nogle fjender kan nogle specielle angreb, hvor de f.eks. springer hen mod dig. Så kommer der et billede af den knap frem på skærmen(som regel "a" eller "x"), som du hurtigt skal trykke på, for at undvige angrebet.
Det er ofte bossernes angreb man kan undgå, men man kan også ved enkelte almindelige fjenders. Det er godt at notere sig hvilke fjender, man kan gøre dette ved, så man er klar til at undvige, hvis muligheden byder sig. :wink:
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Indlægaf Schliemann » 15. mar 2009 15:28

Ahh.. Ok. Så det er ved en slags QTE (Quick time events) det kan lade sig gøre.

Med hensyn til medspillere over xboxlive har du nok ret. Er bare ret frustrerende at spille sammen med AI Sheva... :) Hun opfører sig ikke altid helt hensigtsmæssigt. Spilder lidt ammo og men det mest irriterende er at hun skyder og snitter i mig :)
Schliemann
Niveau 0
 
Indlæg: 41


Indlægaf migums » 15. mar 2009 15:49

@ Schliemann:
Når du får fortalt, at en anden spiller er med når et nyt kapitel starter, så kan du vælge at hive spilleren med i kampen med det samme, ved at vælge "restart" under din startmenu.

Hvad angår den snitteglade Sheva, så kan du før du starter på et nyt spil vælge at fjerne "Player Reactions" - samme sted som du vælger dine Xbox Live instillinger ("Rogue mode", "No limit", "Invite only"). På den måde slipper du for at din partner kan skade dig.
Inkarneret Nintendo fan lige fra NES-tiden :D
migums
Niveau 2
 
Indlæg: 151

Brugeravatar

Indlægaf Schliemann » 15. mar 2009 15:54

@Clinkie
Super mht. muligheden for at restarte. Gør det nok lidt nemmere at få nogen med.

Omkring player interactions så tænkte jeg at det ville give noget mere suspense, at have det på. Men regnede dog ikke med så meget partner damage :).
Schliemann
Niveau 0
 
Indlæg: 41


Indlægaf Martin1988 » 17. mar 2009 10:37

Er i allesammen væk i spillet eller gider i give lidt feedback omkring jeres syn på spillet?
Skal jeg godt nok ud og købe boxen(self resident evil edition) så jeg kan spille det eller er den en omgang bæ?
På forhånd tak gutter:D
Martin1988
Niveau 4
 
Indlæg: 579


Indlægaf munckster » 17. mar 2009 11:28

Martin1988 skrev:Er i allesammen væk i spillet eller gider i give lidt feedback omkring jeres syn på spillet?
Skal jeg godt nok ud og købe boxen(self resident evil edition) så jeg kan spille det eller er den en omgang bæ?
På forhånd tak gutter:D


Spillet er SUUUPER godt! ingen tvivl :P
munckster
Niveau 7
 
Indlæg: 2071


Indlægaf Carsten O » 17. mar 2009 11:52

Jeg har lige fået spillet i dag og har spillet i en lille time. Jeg synes godt nok at det er vildt svært. Både fordi jeg finder kontrollen lidt for kompliceret og stiv (indtil videre. Det kan være man vænner sig til det). Men derudover er det frustrerende at man har så lidt ammunition. Jeg løber hele tiden tør og er henvist til at bruge min machete-kniv - hvilket jeg ikke kommer ret langt med.

Er der nogen der kan give lidt tricks og tips til hvordan man skal håndtere fjenderne? For med 10 skud og 40 fjender omkring mig, ser det altså ret sort og uoverskueligt ud :(
Min blog om bøger: http://www.eskapisten.dk
Carsten O
Niveau 6
 
Indlæg: 1417


Indlægaf Martin1988 » 17. mar 2009 12:11

Altså i re4 skød jeg tit fjenderne i armene eller benene og så over og give dem et ordenligt spark.
Men ved self ikke om det er sådan i re5:)
Martin1988
Niveau 4
 
Indlæg: 579


Indlægaf Psymatiq » 17. mar 2009 12:14

Carsten O skrev:Jeg har lige fået spillet i dag og har spillet i en lille time. Jeg synes godt nok at det er vildt svært. Både fordi jeg finder kontrollen lidt for kompliceret og stiv (indtil videre. Det kan være man vænner sig til det). Men derudover er det frustrerende at man har så lidt ammunition. Jeg løber hele tiden tør og er henvist til at bruge min machete-kniv - hvilket jeg ikke kommer ret langt med.

Er der nogen der kan give lidt tricks og tips til hvordan man skal håndtere fjenderne? For med 10 skud og 40 fjender omkring mig, ser det altså ret sort og uoverskueligt ud :(


Det er ikke call of duty eller gears of war. skyd kun i hovedet på dem og brug combos efter du har skudt for at spare ammo. I nærkontakt brug cattle prod.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf Carsten O » 17. mar 2009 13:45

Psymatiq skrev:
Carsten O skrev:Jeg har lige fået spillet i dag og har spillet i en lille time. Jeg synes godt nok at det er vildt svært. Både fordi jeg finder kontrollen lidt for kompliceret og stiv (indtil videre. Det kan være man vænner sig til det). Men derudover er det frustrerende at man har så lidt ammunition. Jeg løber hele tiden tør og er henvist til at bruge min machete-kniv - hvilket jeg ikke kommer ret langt med.

Er der nogen der kan give lidt tricks og tips til hvordan man skal håndtere fjenderne? For med 10 skud og 40 fjender omkring mig, ser det altså ret sort og uoverskueligt ud :(


Det er ikke call of duty eller gears of war. skyd kun i hovedet på dem og brug combos efter du har skudt for at spare ammo. I nærkontakt brug cattle prod.


Jeg forstår ikke noget af det du skriver. Brug combo? Hvad mener du præcist? Af hvad dælen er cattle prod. for noget humbuk?
Min blog om bøger: http://www.eskapisten.dk
Carsten O
Niveau 6
 
Indlæg: 1417


ForegåendeNæste

Tilbage til Action

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster