Xboxlife forum

BlazBlue

Alt snak om Fightingspil.

BlazBlue

Indlægaf neonxaos » 5. mar 2009 11:40

Så skulle det være officielt: BlazBlue er på vej til Xbox 360, og udkommer i Japan til sommer. Vi krydser selvfølgelig fingre for en europæisk udgivelse, ne?

Nyhed fra EG: http://www.eurogamer.net/articles/blazb ... s3-and-360

ANmeldelse af arkadeversionen fra EG: http://www.eurogamer.net/articles/blazb ... ger-review

Del jeres tanker om den "spirituelle efterfølger" til Guilty Gear her.
Senest rettet af neonxaos 12. mar 2009 14:35, rettet i alt 1 gang.
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Jibla » 5. mar 2009 20:52

Synes det lyder dejligt. Har dog ikke spillet GG serien så frygtelig meget, men jeg elsker alle 2D fighters. <3
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf neonxaos » 5. mar 2009 23:55

Som man kan se i EGs artikel, er der planer om "Worldwide multiplayer" - så mon ikke, den også er sikker herhjemme?

BlazBlue skulle i øvrigt have en meget omfattende story mode - det kunne være det næste skridt inden for singleplayer fighting - værdi for dem, der ikke nødvendigvis spiller online. Men den slags siger ikke mig så meget. Fightingspil skal spilles mod rigtige modtandere, enten derhjemme eller online.
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Da Senzai » 6. mar 2009 18:34

Haha! Fedt! Fedt! Fedt!

Endnu en grund til at jeg ikke behøver købe en PS3, men seriøst! Jeg synes at spillet ser rigtigt cool ud :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf munckster » 6. mar 2009 18:49

Er det kun mig der synes at BlazBlue og Battle Fantasia er lidt for CRAZY-japaner-kamikaze-gå-amok spil?:P Godt være de er ligeså dybe som alle mulig andre.. Men den måde det bliver serveret på er lidt for meget til min stil.. KoF XII ser dog nice nok ud...
munckster
Niveau 7
 
Indlæg: 2071


Indlægaf Da Senzai » 10. mar 2009 15:53

Fandt lige et spændende indlæg på MugenGuild;

Videoman skrev:New update for BlazBlue guy!

I just finished listening to this week's Aksys Nation Podcast and beating Vampire Savior with Zabel Rock at the same time and they dropped some bombs over their podcast.

First of All:
ALL CHARACTERS IN BB WILL HAVE AN ASTRAL HEAT FINISHER: They even said that its possible that some characters may have more than one Astral Finisher. Astral Heats can only be performed during the last round of the match, your opponent must have 20% health and you must have a full tension gauge.

Second Thing
BB WILL HAVE ONLINE SUPPORT AND REPLAY RECORDING IN REAL TIME: Unlike Sf4 blazBlue will have a full functioning six player lobby just like HDremix, but this will be far superior they say as you can spectate and record match replays which will be stored and able to be viewed from the Replay Theatre mode. They are also expecting to have the double blind character selection during the online play or if not they will push for it as to stop counterpicking.

Third Thing
BB WILL FEATURE DUAL LANGUAGE VOICE OVER AND MULTILINGUAL SUBTITLE SUPPORT: This feature will allow you to hear English or japanese voice tracks of course and you'll have a myriad of subtitle languages to choose from.

Fourth Thing
BB'S STORY MODE HAS OVER 30 HOURS OF STORY SEGMENTS.: In BB each character will have a multiple branching story Tree that they estimate can take up to 4 hours to completely finish for each character. This doesn't mean there are giant cutscenes like an rpg or anything(I'm looking at you Xenosaga! >_<, but the story mode is very fleshy much moreso than the Arcade so you can really get inside each character and how they relate to each other.

Last Thing
BB WILL BE A DIRECT PORT FROM THE CURRENT ARCADE VERSION AND SHOULD HAVE ALL CHARACTERS UNLOCKED FROM THE START: BlazBlue for consoles will be a direct arcade port so there will be no real rebalancing other than any possible glitches/bugs/exploits but each character will be left as is so the japanese tiers should stay intact for the console. Also they believe that hakumen and nu-13 will be unlocked from the start and if not they are gonna be pushing for it so if there is any unlockable characters its just the boss forms of characters rather than Hakumen and nu-13. Also they have added a couple new stages to the console version to go along with the story.



Lader til at det bliver rigt på content :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf neonxaos » 10. mar 2009 17:48

Haha, de har tydeligvis fulgt med i debatten om Street Fighter. Blaz får alle de gode ting fra launch, præcis som Capcom skulle have givet os med IV. Men jeg tror stadig, at SF er mere min stil end insane autistisk over-the-top 1000 hits i sekundet action. Men prøves, det skal det da, når den tid kommer!
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Da Senzai » 10. mar 2009 18:00

Jeg tror faktisk at BlazBlue bliver meget mere mig end Street Fighter IV - Jeg kan allerede mærke nu, at jeg er ved at blive en smule træt af Street Fighter IV.

Som du ved brød jeg mig heller ikke synderligt om SUPER STREET FIGHTER II TURBO HIGH DEF REMIX EDITION.

SFIV er klart et godt spil, men, jeg mangler en Character, som bare er mig, og så irriterer det mig meget, at der ikke er lobbysystem. Synes det er meget federe, når man sidder 3-4 personer og battler, end når det hele tiden er den samme vs den samme.

(kan dog ikke rigtigt finde ud af om det er SFIV eller snarere gaming generelt, jeg er ved at køre lidt død i)

BlazBlue ser megavildt ud. Både spændende og anderledes. Glæder mig meget :)
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf neonxaos » 11. mar 2009 00:11

Hmm ja, men Chun og jeg er endt med at blive gode venner, så jeg kører på, selv om jeg synes at mine skills er gået lidt i stå. BlazBlue lyder mere som et spil, som jeg slet ikke kan overtale vennerne til at spille offline, og som jeg bare kommer til at hive frem, så vi kan sige årh hvad, de japanere er ikke rigtig kloge. Men jeg har før taget fejl med den slags.

Tekken 6, derimod... det tør jeg slet ikke tænke på.
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf neonxaos » 12. mar 2009 14:34

Så har jeg tilføjet en anmeldelse af arkadeversionen fra Eurogamer!
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Da Senzai » 27. maj 2009 09:41

Jeg har fri i dag, så sidder lige og stener lidt BlazBlue forums, og faldt over et topic, hvor de skriver, at figurerne giver den så meget gas med In-Game Voice. Blandt andet er der en en skriver:

HeartNana skrev:I dunno, Ranga calling Noel "baka" over and over again, and her saying (in jp) "Don't call me an idiot!" and "The person who is an idiot...is YOU!" is pretty friggin awesome.


Jeg har selv slået Engelske stemmer til i Street Fighter IV, fordi, at jeg synes at Gens linier er alt for dope! Der vil også være mulighed for selv at vælge, om det skal være Engelske eller Japanske stemmer i BlazBlue, så det skal nok blive grineren! :D


Edit:

Fandt lige lidt mere:
This is far too much. There are voice samples for jumping, dashing...blocking--basically neutral activity. You have almost no choice but to constantly squeal crap, and neither character ever really stops. It's nice when voice samples accentuate or highlight interesting aspects of combat, but now it's more like the talking is the damn combat. They may as well be having an argument, not a martial arts match.


this shit is liek godsend
4 different types of INFERNNNOOOO DIVVVVIDDAAAAHHHHHH


Det lyder som om, at det bliver som good shit! :D

Don't forget the annoying noise Rachiel makes when she blocks low.


Haha! Har de også recordet Soundsamples alt efter, hvor man blocker? Hahaah xD

Nå, gider ikke læse det hele, men de har diskuteret Topic´et over 20 sider!

http://www.dustloop.com/forums/showthread.php?t=5375

:D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf neonxaos » 27. maj 2009 16:11

Gaaaaaahhh, jeg afskyr den måde, som alle figurer i Arc System Works-spil bare ævler løs på hele tiden. Jeg håber, at man kan skrue ned for det, men beholde musikken og effekterne.
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Da Senzai » 7. jun 2009 18:51

BlazBlue er lige rundt om hjørnet i USA, men jeg har stadigvæk ikke fundet nogen release dato på det i Europa!

Der var dog en på xbizzle dot com, der skrev BlazBlue er regionsfri. Ved I om det holder eller hvor man kan se sådan noget henne?
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Da Senzai » 10. jun 2009 19:27

Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske linket, men læste igår, at Aksys havde skrevet, at den nordamerikanske udgave af BlazBlue bliver regions free! :D

Jeg har selv bestilt det hos GameStop for 85 dollars inklusiv shipping. Så krydser jeg bare fingre for, at jeg undgår told! :o!
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf munckster » 10. jun 2009 19:37

Da Senzai skrev:Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske linket, men læste igår, at Aksys havde skrevet, at den nordamerikanske udgave af BlazBlue bliver regions free! :D

Jeg har selv bestilt det hos GameStop for 85 dollars inklusiv shipping. Så krydser jeg bare fingre for, at jeg undgår told! :o!


Cool.. Jeg vil dog ikke købe det, hvis det ikke bliver udgivet i EU...
munckster
Niveau 7
 
Indlæg: 2071


Næste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst