Xboxlife forum

Riddick: Assault on Dark Athena tråden

Snak om first-person-shooter spil.

Riddick: Assault on Dark Athena tråden

Indlægaf spif2001 » 6. dec 2008 10:38

Billede

Snart udkommer Assault on Dark Athena og dermed fortsætter krønikerne om Richard B. Riddick spillet/stemmeført af Vin Diesel. Denne gang på en konsol nær dig. :)

Historien minder på papiret om den animerede film Dark Fury. I spillet bliver Riddick samlet op i rummet af et Mercenary rumskib kaldet Dark Athena og skal slippe væk, men sikkert ikke uden lige at hævne sig lidt. I Dark Fury bliver Riddick og de sidste to overlevende fra filmen Pitch Black samlet op af et Mercenary rumskib, hvor lederen samler på de største forbrydere. Her går Riddick også lidt amok, hævner sig og slipper væk.

Assault on Dark Athenas historie kommer til at foregå i forlængelse af Escape from Butcher Bay, og bliver et spil i samme stil som sin forgænger. For fans af det gamle spil, burde der derfor være en god mulighed for, at få en lækker oplevelse ud af Dark Athena.

Multiplayer bliver der også mulighed for. bl.a. med et spændene mode hvor 1 spiller er Riddick med ultrablades og resten er grunts med geværer og lygter. Banen? Den er pitch black! :D

Assault on Dark Athena skulle udkomme i foråret 2009 til 360, PS3 og PC i følge Ian Stevens - Head of Productions.

Gamere som gerne vil spille det originale Escape from Butcher Bay, er desværre nød til at anskaffe sig den første Xbox, da det ikke kan spilles på en Xbox 360, men eftersom Butcher Bay også findes på Dark Athena, så er der nok ikke mange der vil fælde tårer over det. :)
Senest rettet af spif2001 4. mar 2009 11:55, rettet i alt 3 gange.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf macho » 6. dec 2008 10:49

hold kæft det ser godt ud:D
macho
Niveau 7
 
Indlæg: 3648


Indlægaf toa_boa » 6. dec 2008 10:50

Kan man hermed antage, at forfatteren til emnet er behørigt opstemt ved udsigten til spillets forholdsvis snarlige udgivelse? :-D
toa_boa
Niveau 1
 
Indlæg: 90

Brugeravatar

Indlægaf spif2001 » 6. dec 2008 10:54

toa_boa skrev:Kan man hermed antage, at forfatteren til emnet er behørigt opstemt ved udsigten til spillets forholdsvis snarlige udgivelse? :-D

Jeg er rimelig spændt. ;)

Jeg har lige set Pitch Black, Dark Fury og Chronicles of Riddick igen, og jeg har også lige fået Escape from Butcher Bay til min gamle box.

Der er vist gået Riddick i den. :D
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf The Riddick » 6. dec 2008 11:36

glæder mig osse helt vildt til spillet, eftersom jeg aldrig fik prøvet det oprindelige.
The Riddick
Niveau 5
 
Indlæg: 1157


Indlægaf spif2001 » 9. dec 2008 18:15

Eurogamer har lavet et preview: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=331664

Kort synopsis: Assault on Dark Athena tegner godt. :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf SteffaRRRn » 9. dec 2008 18:21

Sig mig, jeg kan ikke rigtigt forstå gameplayet - der kommer da multiplayer og det hele med i ikke? :)
SteffaRRRn
Niveau 6
 
Indlæg: 1576

Brugeravatar

Indlægaf Muqqe » 9. dec 2008 18:36

Godt arbejde Spif! Lad dette være et eksempel på, hvorledes de fremtidige "officielle random spil" tråde bør tage sig ud. =D>
Muqqe
Niveau 3
 
Indlæg: 209


Indlægaf spif2001 » 9. dec 2008 18:41

SteffaRRRn skrev:Sig mig, jeg kan ikke rigtigt forstå gameplayet - der kommer da multiplayer og det hele med i ikke? :)

Jo, men hovedvægten er helt klart på singleplayer delen, så forvent ikke det store multiplayer brag.

@Muqqe: Tak :) Blev grebet af Riddick stemningen. ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Cena » 9. dec 2008 18:44

Er spændt på at se hvad Pitch Black gamemoded går ud på :D
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Indlægaf spif2001 » 9. dec 2008 18:47

Cena skrev:Er spændt på at se hvad Pitch Black gamemoded går ud på :D

Hell yeah: http://www.computerandvideogames.com/ar ... ?id=203189

As we mentioned though the most exciting mode revealed is Pitch Black, which puts combatants in a big dark arena and makes one of them a fast-moving, ultra blade-wielding Riddick - the others are just grunts with guns and flashlights. Good luck.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf spif2001 » 18. dec 2008 17:03

Assault on Dark Athena er jo en blanding af et remake af Butcher Bay og en fortsættelse. Udviklerne kalder det selv en episodisk fortsættelse.

Nu skulle der så være en "ægte" sequel på vej, dog et par år ude i fremtiden: http://www.eurogamer.net/articles/true- ... -years-out
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf spif2001 » 22. dec 2008 17:11

Lidt billeder: http://gamersyde.com/news_7420_en.html

Ser fint nok ud.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Vestergaard » 23. dec 2008 00:11

Det ser sgu lækkert ud!
Har set riddick filmene med stor nydelse.
For at spille det, må en håndbajer være påkrævet til cut-scenes. Alt andet ville være blasfemi over noget så action-fyldt.
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Indlægaf spif2001 » 22. jan 2009 21:59

Hmmm...

Gametrailers har 4 developer walkthru videoer, til de Athena hungrende masser.

Jeg har lige downloadet dem og sidder og ser den første. Her siger udvikleren, sådan som jeg forstår det, at Dark Athena CD'en udover Dark Athena vil indeholde en remake af Escape from Butcher Bay. Kan det virkelig passe?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Næste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron