Xboxlife forum

Bia: HH er alt for fedt :D

Snak om first-person-shooter spil.

Indlægaf Vinterbird » 21. sep 2008 15:53

DailyOperator skrev:
Foxx skrev:Battlefield startede også kun med en gamemode, og det fungerede udemærket 8)


det selvfølgelig rigtigt nok

CaioN skrev:... Nu er BiA jo heller ikke et spil man køber for multiplayer-delen, ligesom man ikke køber Battlefield for singleplayer-delen...


nu har jeg aldrig prøvet nogen af de gamle BiA spil, men jeg mener at jeg har hørt at der var en rimelig stor fokus på multiplayer i de foregående BiA spil?, og det burde da næsten også være et krav at alle FPS spil der udkommer nutildags har en solid multiplayerdel, alt er andet er sgu for dovent syntes jeg


Det bør ikke være et krav at spil i dag skal have multiplayer, der skal være plads til spil som kun fokuserer på singleplayeroplevelsen, og det har BiA serien gjort med de to forrige spil.

For min skyld kunne de tage pengene de brugte på MP og fokusere på at bringe en bedre singleplayerdel frem, hvis det betyder at vi får en bedre og mere bevægende singleplayer oplevelse.

Mere Half Life narrativitet fokus og mindre CoD4 online. Jeg hader ikke multiplayer, men det er synd at der ikke er flere titler som Bioshock og Portal som er rene narrativt fokuserede oplevelser, som er helt fantastiske oplevelser.

(igen, alt er selvfølgelig personlig mening og alt det sædvanlige, så vi slipper for grimme misforståelser).
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf CaioN » 21. sep 2008 16:00

DailyOperator skrev:
CaioN skrev:... Nu er BiA jo heller ikke et spil man køber for multiplayer-delen, ligesom man ikke køber Battlefield for singleplayer-delen...


nu har jeg aldrig prøvet nogen af de gamle BiA spil, men jeg mener at jeg har hørt at der var en rimelig stor fokus på multiplayer i de foregående BiA spil?, og det burde da næsten også være et krav at alle FPS spil der udkommer nutildags har en solid multiplayerdel, alt er andet er sgu for dovent syntes jeg


Det burde være et krav at man ikke lavede en multiplayer del, bare for mulitplayer delens skyld, som det er tilfældet i laaangt de fleste FPS... Hvor mange FPS med multiplayer har en MP del som du rent faktisk gider spille mere end 10 minutter? Det er de færreste..
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Indlægaf tesoo » 21. sep 2008 16:01

Jeg købte mit eksemplar i går på console :D

Og kan lige tilføje at spillet er PI**E fedt ! 8)
tesoo
Niveau 7
 
Indlæg: 2423


Indlægaf Ceerial » 21. sep 2008 17:27

CaioN skrev:
DailyOperator skrev:
CaioN skrev:... Nu er BiA jo heller ikke et spil man køber for multiplayer-delen, ligesom man ikke køber Battlefield for singleplayer-delen...


nu har jeg aldrig prøvet nogen af de gamle BiA spil, men jeg mener at jeg har hørt at der var en rimelig stor fokus på multiplayer i de foregående BiA spil?, og det burde da næsten også være et krav at alle FPS spil der udkommer nutildags har en solid multiplayerdel, alt er andet er sgu for dovent syntes jeg


Det burde være et krav at man ikke lavede en multiplayer del, bare for mulitplayer delens skyld, som det er tilfældet i laaangt de fleste FPS... Hvor mange FPS med multiplayer har en MP del som du rent faktisk gider spille mere end 10 minutter? Det er de færreste..


det kan jeg egenligt kun give dig fuldstændig ret i når jeg tænker over det, meeen jeg syntes at det er lidt oplagt at BiA burde have en god multiplayer del. sådan har jeg det ihvertfald og kan jo også godt være den ene gamemode kan retfærdige gøre det. men umiddelbart syntes jeg det lyder lidt tyndt med kun en gamemode.
Ceerial
Niveau 7
 
Indlæg: 2192


Indlægaf expose » 21. sep 2008 18:07

tesoo skrev:Jeg købte mit eksemplar i går på console :D

Og kan lige tilføje at spillet er PI**E fedt ! 8)


EDIT:

Har set tråden inde på console nu så jeg forstår det bedre. Forbandet hvis du har fået det spil OG den tank til 400,- sammenlangt... :P
*Transformator IpodBattle champ 2009*
expose
Niveau 7
 
Indlæg: 2755


Indlægaf IX HerakleS XI » 22. sep 2008 14:02

Er der nogen som ved hvornår de forskellige spil hjemmesider må smide anmeldelsen ud på nettet?

For så nemlig at de smed SW:TFU anmeldelsen ud 5 dage før det udkom, og der er af hvad jeg ved under 5 dage til BIA:HH udkommer
Billede
IX HerakleS XI
Niveau 7
 
Indlæg: 2572


Indlægaf Kraght » 22. sep 2008 19:02

Hvordan er det i forhold til Battlefield og COD4?

Kunne være man skulle overveje både at købe Pure og BIA på torsdag og fredag. :)
Det er endnu uvist om SønderjyskE formår at holde på sin største profil Ken Ilsø, der har ytret ønske om et skifte til en topklub eller til Brøndby.
Kraght
Niveau 5
 
Indlæg: 1272


Indlægaf CaioN » 22. sep 2008 19:12

Kraght skrev:Hvordan er det i forhold til Battlefield og COD4?

Kunne være man skulle overveje både at købe Pure og BIA på torsdag og fredag. :)


Nu har jeg ikke spillet BiA: HH endnu (har kun spillet det allerførste BiA), så du må tage det jeg skriver med et gran salt..

Men forskellen er stor til battlefield og CoD4.. De to nævnte spil har et meget run-and-gun lignende gameplay, hvorimod BiA er mere taktisk fokuseret (battlefield har dog sikkert taktiske elementer i online delen, men ikke på samme plan).. BiA handler ikke om at storme frem og skyde til højre og venstre.. BiA handle om taktisk at overvinde fjenden..

Et klassisk eksempel på BiA fremgangsmåden er at du render ind i en flok tyskere som tager dækning.. Da du ikke bare stormer frem mod dem, må du flanke dem.. Du sætter derfor f.eks. dit machinegun team til at suppress fjenden.. Når de er supressed kan du bevæge dig rundt om dem og angribe dem fra siden, hvorved de er nødt til at tage flugten (hvis de overlever så længe).. Dette sætter dem i fare, da de er nødt til at flygte gennem kugleregn fra dit machinegun team..

BiA handler hele tiden om at udnytte dit hold, landskabet og "rigtig" krigsførelse, fremfor run-and-gun konceptet..

P.S: Jeg siger ikke med ovenstående at CoD4 og Battlefield er dårlige spil, jeg forsøger bare at illustrere forskellen..
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Indlægaf expose » 22. sep 2008 19:21

CaioN skrev:
Kraght skrev:Hvordan er det i forhold til Battlefield og COD4?

Kunne være man skulle overveje både at købe Pure og BIA på torsdag og fredag. :)


Nu har jeg ikke spillet BiA: HH endnu (har kun spillet det allerførste BiA), så du må tage det jeg skriver med et gran salt..

Men forskellen er stor til battlefield og CoD4.. De to nævnte spil har et meget run-and-gun lignende gameplay, hvorimod BiA er mere taktisk fokuseret (battlefield har dog sikkert taktiske elementer i online delen, men ikke på samme plan).. BiA handler ikke om at storme frem og skyde til højre og venstre.. BiA handle om taktisk at overvinde fjenden..

Et klassisk eksempel på BiA fremgangsmåden er at du render ind i en flok tyskere som tager dækning.. Da du ikke bare stormer frem mod dem, må du flanke dem.. Du sætter derfor f.eks. dit machinegun team til at suppress fjenden.. Når de er supressed kan du bevæge dig rundt om dem og angribe dem fra siden, hvorved de er nødt til at tage flugten (hvis de overlever så længe).. Dette sætter dem i fare, da de er nødt til at flygte gennem kugleregn fra dit machinegun team..

BiA handler hele tiden om at udnytte dit hold, landskabet og "rigtig" krigsførelse, fremfor run-and-gun konceptet..

P.S: Jeg siger ikke med ovenstående at CoD4 og Battlefield er dårlige spil, jeg forsøger bare at illustrere forskellen..


Elsker bare det taktiske element i spillene! Som spillets producer også har sagt, kan man i princippet gennemfører spillet uden at affyrer sit våben. Dine soldater bliver dit våben.
*Transformator IpodBattle champ 2009*
expose
Niveau 7
 
Indlæg: 2755


Indlægaf Butcher » 22. sep 2008 19:21

Vinterbird skrev:
DailyOperator skrev:
Foxx skrev:Battlefield startede også kun med en gamemode, og det fungerede udemærket 8)


det selvfølgelig rigtigt nok

CaioN skrev:... Nu er BiA jo heller ikke et spil man køber for multiplayer-delen, ligesom man ikke køber Battlefield for singleplayer-delen...


nu har jeg aldrig prøvet nogen af de gamle BiA spil, men jeg mener at jeg har hørt at der var en rimelig stor fokus på multiplayer i de foregående BiA spil?, og det burde da næsten også være et krav at alle FPS spil der udkommer nutildags har en solid multiplayerdel, alt er andet er sgu for dovent syntes jeg


Det bør ikke være et krav at spil i dag skal have multiplayer, der skal være plads til spil som kun fokuserer på singleplayeroplevelsen, og det har BiA serien gjort med de to forrige spil.

For min skyld kunne de tage pengene de brugte på MP og fokusere på at bringe en bedre singleplayerdel frem, hvis det betyder at vi får en bedre og mere bevægende singleplayer oplevelse.

Mere Half Life narrativitet fokus og mindre CoD4 online. Jeg hader ikke multiplayer, men det er synd at der ikke er flere titler som Bioshock og Portal som er rene narrativt fokuserede oplevelser, som er helt fantastiske oplevelser.
(igen, alt er selvfølgelig personlig mening og alt det sædvanlige, så vi slipper for grimme misforståelser).

Sry OT
Men VinterBirb har hermed èn stemme fra mig, som den næste præsident for Jorden. :|
Billede
Butcher
Niveau 7
 
Indlæg: 4999


Indlægaf Lamsis » 22. sep 2008 19:59

Har bestilt "Hells Highway" og venter med længsel!
Jeg har spillet de to tidligere, og dyrker ikke dette særegne FPS-spil, for at spille multiplayer, online m.m. men primært for at være i centrum af begivenhederne sammen med mine mænd........, hvilket der er kælet for i denne titel!!
"Never to old to rock!" ~ Homer Simpson.
Lamsis
Niveau 4
 
Indlæg: 596


Indlægaf expose » 22. sep 2008 21:18

http://www.ustream.tv/channel/brothers-in-arms

Her er et live feed.. Det er ikke så god kvalitet ved mig, men det kan også meget vel skyldes min elendige forbindelse...
*Transformator IpodBattle champ 2009*
expose
Niveau 7
 
Indlæg: 2755


Indlægaf IX HerakleS XI » 22. sep 2008 21:22

Det køre lige nu som et diasshow for mig, men bortset fra det så ser det meget fedt ud :)
Billede
IX HerakleS XI
Niveau 7
 
Indlæg: 2572


Indlægaf feinschmecker » 23. sep 2008 11:45

Nogen der ved om man kan fetche det i butikkerne idag allerede? Gerne i Århus :-)
"Jeg har ikke noget motto" som jeg plejer at sige...
feinschmecker
Niveau 3
 
Indlæg: 297


Indlægaf IX HerakleS XI » 23. sep 2008 15:56

Lige lidt om BIA:HH

Jeg har spillet det i ca. 3 timer og er blevet både overrasket og skuffet over spillet.

Gameplayet fungere super godt hvor man skal udmanøvre sine fjender, fordi man for det meste er under hård beskydning. Og det giver lige lidt ekstra når man bag dækning ser sine mænd råbe og gå fuldstændig amok på tyskerne, som bare bliver pløjet ned og får skudt diverse lemmer af.

Styringen i spillet fungere meget godt, når ma skal gå i cover og styre sine mænd osv. men når det så kommer til en selv så føler jeg at man er ret stiv i kroppen og har svært ved at bevæge sig fra cover til cover, og gå i små områder som f.eks. i et hus.

Multiplayer har jeg kun prøvet i ca. 20 min og kan kun sige en ting omkring dette: GODT BIA:HH HAR EN GOD SINGELPLAYER DEL. Multiplayer lagger og har mange grafik fejl. Det ligner mest af alt noget som de lige satte ind før de gik til frokost pause.

Men spillet er stadig efter min mening alle pengene værd.

tages forbehold for skrive fejl osv. da jeg ikke har så lang tid til at skrive.
IX HerakleS XI
Niveau 7
 
Indlæg: 2572


ForegåendeNæste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster