Xboxlife forum

Ny til GH - Hvor skal man starte?

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Ny til GH - Hvor skal man starte?

Indlægaf MopStyle » 21. jul 2008 17:22

Hejsa.

Jeg har aldrig prøvet GH før, men nu da jeg får en fætter boende en måneds tid tænkte jeg at jeg ville købe det plus 2 guitare.

Jeg ved bare ikke lige hvor jeg skal starte. Skal jeg købe Guitar Hero III eller Aerosmith? Er der flere sange i GH3? Og hvilket ville være bedst til at starte ud med?

Kunne også være jeg skulle gå en hel anden vej ala Rock Band?

Som sagt har jeg aldrig prøvet GH eller Rock Band. Kun en demo med controller, og det var da OK men tror det er federe med guitar.

Al hjælp vil blive modtaget med kyshånd :P
MopStyle
Niveau 7
 
Indlæg: 2129


Indlægaf Decurser » 21. jul 2008 19:36

Har ikk prøvet RB, men af de tre GH, der er til XB kan jeg klart bedst lide GHIII. Fedeste setlist og den nemmeste at ramme noderne i, synes jeg. Kan godt angefales efter min mening =)
Decurser
Niveau 0
 
Indlæg: 19


Indlægaf PepperDude » 21. jul 2008 20:23

Hmm... Hvis du siger at du allrede ud fra demoen synes det var nice, så kan jeg garantere dig for du vil elske det med guitar.

Angående hvilket spil du skal købe, ville jeg nok mene, at i ville aklrt få mest sjov ud af at købe Rock Band, men det er desværre lidt dyrere, for hvis du også skal købe trommer til, men hvis du stadig bare køber to guitare, så vil jeg stadig foreslå dig at køber Rock band, det er klart federe end Guitar Hero når man spiller to. I Rock band får i jo muligheden for at lave jeres eget band, og sårn' og det er trosalt sjove end bare at spille co-op i Guitar hero (IMO).
PepperDude
Niveau 6
 
Indlæg: 1788

Brugeravatar

Indlægaf fneribyen » 21. jul 2008 20:45

PepperDude skrev:Hmm... Hvis du siger at du allrede ud fra demoen synes det var nice, så kan jeg garantere dig for du vil elske det med guitar.

Angående hvilket spil du skal købe, ville jeg nok mene, at i ville aklrt få mest sjov ud af at købe Rock Band, men det er desværre lidt dyrere, for hvis du også skal købe trommer til, men hvis du stadig bare køber to guitare, så vil jeg stadig foreslå dig at køber Rock band, det er klart federe end Guitar Hero når man spiller to. I Rock band får i jo muligheden for at lave jeres eget band, og sårn' og det er trosalt sjove end bare at spille co-op i Guitar hero (IMO).


Som Pepperdude skriver, er Rock Band helt klart det rigtige valg hvis man skal spille to. Lidt sjovere når i også kan synge og spille trommer. Så det ikke kun bliver at rocke på guitaren. Det kan i selfølgelig også gøre i Rock Band. Så RB har flere muligheder. Hvis det altså ikke gør noget med prisen.
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Indlægaf Pense007 » 21. jul 2008 20:53

Når i nu er to, så vil jeg også sige Rock Band. Band World Tour giver meget mere indhold end GH3's co-op. Plus mere downloadable content i Rock Band. :D
Billede
Pense007
Niveau 1
 
Indlæg: 93


Indlægaf fneribyen » 21. jul 2008 21:00

Ellers kan du jo altid vente til Rock Revolution ! :D:D Det bliver så fedt !!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0FSym5rhI0A&eurl=http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?t=42778[/youtube]
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Indlægaf MopStyle » 21. jul 2008 21:06

Jeg er ikke interesseret i at spille på trommer eller synge, haha. Min personlige grænse går vist ved guitaren =P og hvis jeg kan finde pengene til 2 guitare så bliver det rock band jeg køber, ellers må det sku bare blive et sæt med GH3 og en guitar til 579,-
MopStyle
Niveau 7
 
Indlæg: 2129


Indlægaf WollaMan » 22. jul 2008 06:13

MopStyle skrev:Jeg er ikke interesseret i at spille på trommer eller synge, haha. Min personlige grænse går vist ved guitaren =P og hvis jeg kan finde pengene til 2 guitare så bliver det rock band jeg køber, ellers må det sku bare blive et sæt med GH3 og en guitar til 579,-


Hvis du skal ud og ha' xtra guitar til GH så løber prisen alligevel over de 1000,- og RB kan du købe for ca. 1500,- for spil og instrumenter. Men ingen tvivl om at begge spil er rigtig sjove og meget langtids holdbare.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf MopStyle » 22. jul 2008 06:28

Ja, kan godt se det løber lidt op. Så tror jeg nøjes med GH3 og en guitar. Så kan jeg evt. købe Rock Band solus senere. Trommer og mikrofon interessere mig ikke rigtigt. :)
MopStyle
Niveau 7
 
Indlæg: 2129


Indlægaf Psymatiq » 22. jul 2008 08:53

Det tager tid før du bliver bedre i det her spil og den hovedsaglige forskel mellem gh og rockband pt er sværhedgrad og indhold imo

guitar hero er tit overcharted(flere notes end der egentlig er behov for på den tilsvarende sværhedsgrad og sang)

Rock band er sjælent overcharted

imo er rock band lettere, men det er meget individuelt hvad folk syntes. Imo er guitar hero mere og at blive den bedste og få den bedste score mens rock band er om at spille sange og have det fedt sammen med vennerne... det er guitar hero dog også bare ikke på samme måde.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf MopStyle » 22. jul 2008 08:56

Tak skal du have :)

Kunne være jeg skulle vente til Rock Band 2 så. Kan man overhovedet få Rock Band kun med guitar? Eller skal man have hele sættet?
MopStyle
Niveau 7
 
Indlæg: 2129


Indlægaf Psymatiq » 22. jul 2008 09:02

MopStyle skrev:Tak skal du have :)

Kunne være jeg skulle vente til Rock Band 2 så. Kan man overhovedet få Rock Band kun med guitar? Eller skal man have hele sættet?


du kan købe guitaren alene og spille alene men så skal du af med 1200 og så kan du ligeså godt bruge 1500 på at få trommer og mic. En af mine venner sagde at det var dumt at købe trommer da de var til grin. Da han så prøvede dem spillede han none stop i 7 timer(vabler på begge hænder :P).

imo køb hele sættet og spillet selvom prisen er "pebret" det er det hele værd også får du nye download sange hver uge plus at der allerede er omkring 200 sange på marketplace som gh slet har i nærhede af.

og bare køb instrumenter nu og køb rb 2 solus senere da rb2 instrumenterne(som sådan set er de samme som i rb1 bare viderudviklet) udkommer 1 måned efter rb 2 solus.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund



Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron