Xboxlife forum

Er min forbindelse hurtig nok til Wireless Adaptoren?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Er min forbindelse hurtig nok til Wireless Adaptoren?

Indlægaf expose » 14. dec 2007 15:41

Jeg har stofanet 2 megabit derhjemme via et modem. Jeg har aldrig oplevet problemer i forbindelse med at spille online på min pc, og min ping har altid være fjong...

Men nu vil jeg også på xboxlive for at kunne banke alle jer andre i diverse spil, men det kræver at jeg får mig en wireless network adaptor dertil. Er der nogen der har en idé om min forbindelse stadig vil være fin når den kommer til at blive trådløs? Altså vil jeg kunne spille på live uden problemer?

Et andet spørgsmål er hvor mange penge jeg skal spendere på en god router? Der er ca 7-9 meter fra routeren ind til min xbox 360, og kun een væg imellem?

Hvordan gør man med sådan en router når jeg har et modem? Hvordan skal det sættes op?

På forhånd tak for hjælpen! :D
*Transformator IpodBattle champ 2009*
expose
Niveau 7
 
Indlæg: 2755


Indlægaf Gajda » 14. dec 2007 16:00

Hvis der kun er 7-9 meter fra din router til din XBOX vil du opnå fuld signal uanset, hvilken router du anvender.

Din forbindelse kan snilt køre XBOX live over en wireless adapter uden, at du vil opleve lag.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Indlægaf skitzofraen » 14. dec 2007 16:03

Der burde ikke være nogen problemer i det.... Ved ikke hvor meget du skal bruge på en router, men der ligger en liste på xbox.com over routere som virker/anbefales til brug med xbox live...
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf Gajda » 14. dec 2007 16:05

Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Indlægaf expose » 14. dec 2007 16:14

Tusind tak folks!

Hvad gør jeg med mit modem?

EDIT:

Fik jeg hurtigt svar på inde på linket! :D
*Transformator IpodBattle champ 2009*
expose
Niveau 7
 
Indlæg: 2755


Indlægaf Sarbaek » 14. dec 2007 16:19

Min oplevelse med den trådløse adapter er mildest talt elendig. Med alt andet udstyr får jeg fuld forbindelse til mit access point, men med adapteren får jeg 2 bjælker og vis jeg er rigtigt heldig 3 bjælker. Andre gange kan jeg slet ikke connecte. Er da glad for jeg købte den da Fona havde den på tilbud :S
Sarbaek
Niveau 4
 
Indlæg: 624


Indlægaf expose » 14. dec 2007 16:19

Forresten, jeg skal vel have en trådløs router for at kunne komme på trådløst net via min xbox og min bærbar?
*Transformator IpodBattle champ 2009*
expose
Niveau 7
 
Indlæg: 2755


Indlægaf expose » 14. dec 2007 16:58

Hvad siger I andre?? Er der ingen der har gode erfaringer med den trådløse apaptor til 360? Har ikke mulighed for andet nemlig...
*Transformator IpodBattle champ 2009*
expose
Niveau 7
 
Indlæg: 2755


Indlægaf Krisgebis » 14. dec 2007 17:30

Hvor mange maskiner har du der skal tilsluttes forbindelsen via kabel?

Du burde nemlig måske overveje at gå efter et "access point" og i stedet for en router, da det ville spare dig hovedpine for en del opsætning.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Indlægaf expose » 14. dec 2007 17:43

Altså min laptop skal tilsluttes wireless. og det skal min xbox også.. overvejer dog at trække kabel gennem væggene til xboxen..
*Transformator IpodBattle champ 2009*
expose
Niveau 7
 
Indlæg: 2755


Indlægaf skitzofraen » 14. dec 2007 17:46

Krisgebis skrev:Hvor mange maskiner har du der skal tilsluttes forbindelsen via kabel?

Du burde nemlig måske overveje at gå efter et "access point" og i stedet for en router, da det ville spare dig hovedpine for en del opsætning.


hvis han bare vælger en af de routere, fra linket der er postet længere oppe, burde der ikke være noget problem.... Så vidt jeg ved, er alle routere på den liste klar til brug, uden man skal ind og ændre noget (bruger selv en af lynksys modellerne, og den skulle bare sættes til så kørte det....Jeg skulle ikke ind og ændre noget)
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Indlægaf Dream » 14. dec 2007 17:47

expose skrev:Hvad siger I andre?? Er der ingen der har gode erfaringer med den trådløse apaptor til 360? Har ikke mulighed for andet nemlig...


Jeg har rigtig gode erfaringer med den. Tidligere da jeg havde en 512kbit-forbindelse, oplevede jeg til tider en smule lag (og det var begrænset, selvom min xbox er omkring 15-20 m fra routeren, og signalet går gennem flere vægge), men efter en opgradering af hastighed kører alt som smurt. Så, umiddelbart vil jeg tro, at dit vil køre godt, især med så kort en afstand.
Billede
Dream
Niveau 1
 
Indlæg: 59


Indlægaf expose » 14. dec 2007 17:48

Perfekt! :D Så er det det jeg gør...

Kan jeg være på internettet både min min laptop og min xbox på samme tid?
*Transformator IpodBattle champ 2009*
expose
Niveau 7
 
Indlæg: 2755


Indlægaf Dream » 14. dec 2007 17:52

expose skrev:Perfekt! :D Så er det det jeg gør...

Kan jeg være på internettet både min min laptop og min xbox på samme tid?


Det burde ikke være et problem, men jeg mener at nogle internetudbydere maks. tillader x antal maskiner koblet til nettet, med mindre man beder om plads til flere. Men jeg har nu aldrig oplevet sådan noget. :)
Billede
Dream
Niveau 1
 
Indlæg: 59


Indlægaf skitzofraen » 14. dec 2007 17:52

expose skrev:Perfekt! :D Så er det det jeg gør...

Kan jeg være på internettet både min min laptop og min xbox på samme tid?


ja selvfølgelig kan du det...
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron