Xboxlife forum

Guide: Kom på Live via en PC

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Guide: Kom på Live via en PC

Indlægaf Gamemakerman » 26. dec 2005 19:24

Hvis i er så heldige som mig at kun have et internet kabel ind til sit værelse og har en pc + Xbox 360 som i gerne vil have på nettet på en gang så er der en ret simpel løsning til det problem.

I skal bruge følgende:

En PC med Windows XP
Minst 2 netstik i pc'en
2 alm internet kabler

Så lad os begynde :D

Lad os starte

Sæt stikket med internet i en af din PC's netporte og sæt det andet kabel fra Xbox 360'eren til den anden netport, windows vil nu opfange 2 signaler, men hvis du prøver at logge på live via din Xbox vil den ikke kunne opfatte en IP adresse.

Tryk Start - Kontrolpanel - Netværks- og Internetforbindelser - Netværksforbindelser

Billede
Du skulle gerne blive mødt af et syn der ligner dette

Marker nu begge internetforbindelserne og lav dem om til en bro og du skulle få noget der ligner dette:

Billede
Nu er der lavet en bro :)

Prøv nu at logge på Live og denne gang skulle den gerne kunne opfange en IP adresse, den burde meget gerne tjekke hele listen og sige det kan få fat i live.

Evt problemer

Error ved Connection: Se godt efter om internetstikket er sat ordenligt i din Xbox 360, den skulle meget gerne sige klik så er du sikker på den sidder ordenligt fast.

Error ved IP check: Broen mellem dine netkort er ikke sat ordenligt op, husk at kun bruge standard instillingerne og at alle netstik sidder ordenligt i!

Error ved DNS tjek: Slå din firewall af og se om det dur, hvis den stadig gør det så se om Windows firewall skulle være på, skulle den stadig vise dette problem kunne det godt se ud til at din router er problemet, få fat i manualen og se efter.

Gamemakerman out
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf UT » 26. dec 2005 19:57

Skal man gøre det samme hvis man har et trådløst netkort i sin PC til at komme på nettet?
UT
Niveau 2
 
Indlæg: 184


Indlægaf hanZen » 30. dec 2005 11:00

Ellers så køb en switch, så er den i vinkel.

Bruger jeg nemlig selv :)
Billede
hanZen
Niveau 7
 
Indlæg: 2889


Indlægaf TuxPower » 30. dec 2005 11:35

Hvis du har Webspeed eller noget andet der begrændser dig til kun at have en computer på Internettet er der to løsninger ud over den Gamemakerman beskrev.

1. Køb en router, f. eks. en D-Link Express EtherNetwork DI-604 eller en D-Link AirPlus DI-614+ begge er Xbox Live® Compatible.
N.B. EN SWITCH ER IKKE NOK

2. Ændre MAC-adressen på Xbox360.

System -> Network Settings -> Edit Settings -> Additional Settings -> Advanced Settings -> Alternate MAC Address.

Den MAC adresse du skal skrive er MAC adressen fra din computer ( den du registrede hos din ISP ). Det finder du ved at åbne en commandprompt ( Start -> Kør -> cmd ( W2K/XP ) eller Start -> Kør -> command ( Win9x/ME ) ) og skrive ipconfig /all hvis du bruger W2K/XP eller winipcfg hvis du bruger Win9X/ME.


P. S. Hvis du køber en router skal genregistrere dig hos din ISP.
Life can only be understood in reverse, but must be lived forward.
Billede
TuxPower
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf DNS_DK » 30. dec 2005 20:07

hmm jeg har sat det sådan sammen internet -> router -> PC -> Xbox 360 og har så bare delt min forbindelse, altså det kabel som kommer fra routeren ind i PC'en, den lan forbindelse har jeg delt og så opfangede xboxen det med det samme :P
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf roxx » 30. dec 2005 21:13

Jeg har Weebspeed og jeg købte bare en DI-604
( købte den i computercity til 300,- )
router smækede kabel fra "modemet" til router og så et kabel til henholdsvis pc og xbox360 og det har fungeret lige side 2 dec....... :)
Billede
roxx
Niveau 4
 
Indlæg: 489



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron