Xboxlife forum

Kommentarer til Fighting Planes

Forum til snak om XNA udvikling for KISS XL medlemmer.

Redaktør: XNA Crew

Kommentarer til Fighting Planes

Indlægaf bakkers » 29. dec 2006 10:11

Hejsa

Jeg har lige rodet lidt med at selv lave et spil i XNA. Jeg har i den forbindelse fået lavet lidt og kunne godt tænke mig at få kommentarer til det.
Det skal lige siges at jeg ikke er så langt endnu og der mangler at flyene kan skyde og der mangler en texture til baggrunden som lige nu er et eller andet std. billede og flyene er heller ikke rigtig endnu.

Det er et 2 player spil som lige nu er lavet til windows. Spiller et styres af piltasterne, pil right sætter flyet igang og op og ned styrer det. De tilsvarende taster for spiller to er D for start af fly og W og S for ned og op.

http://www.tmv.dk/spil.zip
Senest rettet af bakkers 15. jan 2007 14:29, rettet i alt 1 gang.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 29. dec 2006 15:58

Det ser da rigtigt godt ud. Det er klart at der mangler en del, men det der er lavet ser da rigtigt sjovt ud. Og det kunne hurtigt blive et rigtigt sjovt spil i færdig stadie.

Er du evt. intereseret i at være med på KISS XL? Vi mangler virkelig programmører da jeg er den eneste.

Hvad for nogle projekter vi udvikler på at ikke helt fast, og vi kan saktens gøre dit projekt til projekt 3, og flytte vores fokus over på dette, hvis du vil, da jeg tror der er stor potentialle i det spil du har valgt.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf Scurvy Lobster » 29. dec 2006 16:07

Fin lille demo! Jeg kan også se et potentiale der :-)

Og vi kan da helt sikkert bruge flere folk til vores kommende projekter.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf bakkers » 29. dec 2006 17:01

Hejsa

Tak for kommentarene. Det kunne da sikkert være sjovt at være med til at lave nogle små spil. Lige nu vil jeg forsøge at gøre dette spil lidt mere færdig bare lige for at få nogle færdigheder på plads da jeg lige nu bruger meget tid på at komme ind i spil tankegangen. :)

Hvordan skulle det evt forgå at sidde flere og udvikle på det samme projekt og er det 2D eller 3D i helst vil hen imod?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf deldy » 29. dec 2006 17:05

Hvis du spørger Scurvy Lobster vil han helst hen i 3D, for mit vedkommende er jeg lidt ligeglad, jeg ved bare at 3D er lidt svært pga. den ekstra matematik, og shaders.

Vi vil nok få et CVS server op, som vi så udvikler imod, og når vi har lavet noget opdatere vi op imod serveren, og når vi vil udvikle henter vi ned fra serveren.

Morten Skou har tilbudt dette til os, så når det engang er klar, så vil vi både have et projekt styringssystem og source control.

Alt dette kommer vi selvfølgelig til at gennemgå nærmere, når den tid kommer.
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 29. dec 2006 17:49

Ok, det er ihvertfal vigtigt at der er styr på det for ellers kommer man let til at overskrive noget de andre lige har kode osv..

Jeg er ikke selv særligt meget inde i XNA programmering og 3D har jeg slet ikke forsøgt mig med så der vil gå noget tid inden jeg er klar til at springe over det.

Men jeg holder da lige lidt øje med det herinde og så må vi se når der kommer lidt gang i det om jeg kan hjælpe med noget.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf Scurvy Lobster » 29. dec 2006 18:01

Det er rigtigt, at jeg er mest til 3D. Det er mest fordi jeg har har en mulighed for at deltage i skabelsen af prototype-grafikken. 2D kan selvfølgelig også være ok, men eftersom det er en Xbox 360, synes jeg det er spændede at forsøge sig på 3D.

Om få dage starter MS deres store Dream-Build-Play konkurrence: http://www.dreambuildplay.com/index.html
Her er jeg helt sikker på, at man skal lave noget i 3D for at være med fremme. Vinderen vil angiveligt få sit spil på Live Arcade, og det virker kun logisk, at de vælger et som har et godt gameplay, men i særdeleshed viser maskinens 3D styrke.
Scurvy Lobster
Niveau 5
 
Indlæg: 1056


Indlægaf deldy » 29. dec 2006 18:21

Korrekt. Når den konkurrence starter vil jeg lige sorte om hvad vi gør. Du skal ikke være bange for 3d eller lign. Hvis du ønsker, så kan du lave user interface eller andre opgaver. Og 3d er ikke så voldsomt endda. Det vi gør er at vi laver en tegn model metode, som vi så giver en model, og et x y z koordinat. Alt det skal jeg nok hjælpe dig med når den tid kommer. Må jeg spørge om hvad din programmerings erfaring er?
deldy
Niveau 4
 
Indlæg: 520


Indlægaf bakkers » 29. dec 2006 18:42

Jeg har rodet lidt med 3D gennem openGL og alt det vector og matrix beregning tog lidt lysten fra mig derfor er jeg sprunget på 2D på XNA i første omgang.

Jeg er uddannet datamatiker og har i 4 år arbejdet med at programmere økonomisystemer og afregningssystemer så jeg har rimelig godt styr på det at udvikle. Så for mig er udfordringen helt klart matematikken i 3D og osv.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf bakkers » 29. dec 2006 18:46

Jeg har lige lagt en ny version op af spillet nu kan man skyde ved hjælp af Højre Ctrl for spiller 1 og venstre-ctrl for spiller 2.

Jeg har også tilføjet lidt flere lyde. Men den lyd jeg bruger når et fly letter lyder mærkelig i spillet, jeg har vedlagt wav filen så man kan høre den orginale fil. Er der nogle her der ved hvad det skyldes?
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf ZenBrain » 29. dec 2006 18:54

Hvad kræves for at køre det? Det kører ikke på min opsætning og har ellers XNA beta 2 installeret.
ZenBrain
Niveau 4
 
Indlæg: 559


Indlægaf bakkers » 29. dec 2006 18:55

Nå lige en update det med lyden har jeg nu fået til at virke.. :)

Hmm jeg har installeret det som står under Nødvendige programmer opslaget. Ved ikke helt hvor meget der skal til for at det kører.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Indlægaf AS SM » 29. dec 2006 18:56

Hmm jeg får en fejl meddelelse når jeg prøver at åbne spillet. Det lykkedes ikke at initialisere programmet korrekt ( 0xc0000135 ). Er der noget at gøre ved dette ?
Jeg er en bjørn med meget lille hjerne, og lange ord irriterer mig ! - Citat: Peter Plys
AS SM
Niveau 5
 
Indlæg: 806


Indlægaf ZenBrain » 29. dec 2006 19:06

bakkers skrev:har installeret det som står under Nødvendige programmer opslaget. Ved ikke helt hvor meget der skal til for at det kører.


OK, dem har jeg også. Hvis du har installeret det hele før 11. december er det kompileret til den forrige release af XNA og så er det derfor jeg ikke kan køre det. Ellers ved jeg ikke umiddelbart hvad der kan være galt, det er en rimelig intetsigende fejlbesked.
Gad ellers godt lige tjekke det ud, har nemlig selv bikset lidt med et fly spil i XNA :)
(har postet lidt screens fra det i en tråd i XNA forummet).
ZenBrain
Niveau 4
 
Indlæg: 559


Indlægaf bakkers » 29. dec 2006 19:06

hmm ved ikke lige hvad den fejl betyder.. Men jeg har lige lagt en helt ny version af spillet op igen.

Det kunne være at deldy eller Scurvy Lobster gad på et tidspunkt at hente spillet igen da jeg har ændret en del og hvis i får fejl så har jeg nok fået lavet et eller andet rod.
Iphone udvikling, se mere på www.enora.dk
bakkers
Niveau 4
 
Indlæg: 398


Næste

Tilbage til KISS XL - Generel snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron