Xboxlife forum

Hvad savner du på xboxlife.dk?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf Peet » 17. jan 2004 22:57

Prøv lige at tjekke hvor screenshotet fløj hen... ;):D
Xbox... i stykker... UUAH!
Peet
Skribent
 
Indlæg: 1136

Brugeravatar

Indlægaf Salleman » 18. jan 2004 19:36

Drømmen om xboxlife.dk:

Der er noget jeg synes trækker siden meget ned.. Nemlig at den hovedsageligt bliver båret af forrumet. Selve xboxlife.dk uden forummet, er jo ikke meget andet end nyheder og anmeldelser (undskyld)..

Derfor har et par forslag der ville fuldende min drøm om xboxlife.dk.

Hvad med at når man logger ind på xboxlife.dk kommer man til en personlig forside. Denne skulle ligne den der er nu, med undtagelse af et par ting.
1.
Der skulle være en liste der viste de sidste 10-15 topics som man har været inde at se i forrumet. Lidt i stil med den der er på forsiden nu, bare individuel istedet.
2.
Det kunne også være rart med en favorit topics. lad mig uddybe det lidt. Hvis man for eks. har sat noget til salg, kan man adde threaden til sine favorit topics. Så kan man nemlig med et enkelt klik komme ind og se om der er noget nyt.. Dette ville også gøre det nemmere at følge et bestemt topic.
3.
Så synes jeg at der burde lægges mere vægt på det at arrangere turneringer og battles på LIVE. Målet med siden er jo at bringe danske LIVE gamere sammen. Dette kunne gøres ved at man fra et link på sin personlige forside kan klikke sig ind på en underside. Denne kunne hedde turneringer. Her kan man så oprette en GameSession/turnering. Så skal man i en rullemenu kunne vælge hvilket spil der skal spilles. Dato og tid. Hvor mange der vil være plads til. Om der kræves at man har communicator o.s.v. Man skal selvfølgelig også skrive hvem der hoster turneringen, og hvis man har andet at tilføje skal der også være plads til dette.
Andre kan så gå ind og søge efter turneringer i et bestemt spil, eller Søge efter turneringer på en bestemt dag. Når man så har fundet hvad man søger, kan man se alle de info som er nævnt tidligere, plus hvem der har tilmeldt sig turneringen, og eventuelt selv tilmelde sig hvis man har tænkt sig at deltage.
Jeg ved godt at man kan dette på forrumet, men jeg tror (og håber) at der ville være lidt mere at komme efter for dem der ikke besøger siden så meget, hvis man havde denne mulighed for hurtigt, og nemt, at finde turneringer i et bestemt spil.
4.
Det kunne også være cool hvis man kunne sende personlige udfordringer til hinanden, eller invitere folk til en bestemt gamesession/turnering. (Måske lidt meget Club Live Plagiat men ideen er god, så hvofor ikke bruge den)
5.
Så synes jeg også at der mangler en mulighed for at bringe user reviews af spil, hvor man også skulle kunne give karakter. Dette ville give et lidt mere alsidigt syn på spillet, det er jo ikke sikkert at alle mener det samme som anmelderen..
6.
Og så selvfølgelig som allerede nævnt, flere aktive brugere..

Puha.. der var meget.
Jeg håber at det ikke er ren lort det hele, men at der noget der helt eller delvist vil blive taget op til overvejelse.
Jeg mener i hvertfald at alle disse ting vil gøre siden mere spændende og attraktiv, specielt for folk der måske ikke synes at det at debatere på et forum er det sjoveste i verden. Og denne side bærer meget præg af at man skal engagere sig i hvad der sker på forrumet.
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf Peet » 18. jan 2004 20:51

Du er da fandens klog.. !

I et forsøg på at kommentere hvad du siger her, vil jeg give dig ret i det med at have Farvorite Topics, og idéen med at lave tuneringer og tidspunkter med noget rulle-ting lyder også vældig interessant, og det med, at sende en form for Game Invites over nettet havde jeg også selv tænkt på.

Og selvfølgelig, jeg skal gøre hvad jeg kan for at smide endnu flere nyheder på siden.. =)
Xbox... i stykker... UUAH!
Peet
Skribent
 
Indlæg: 1136

Brugeravatar

Indlægaf Anastacio » 18. jan 2004 21:46

Det kunne også være fedt med en slags friend list.
Og jeg bringer skam også flere nyheder på siden.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Buktu » 18. jan 2004 21:47

En lille ting jeg godt kunne tænke mig på Forummet var en lille knap som hed "Gå til seneste ulæste indlæg" som var i hver tråd hvor der var nye indlæg siden sidst man var på.. Så kunne man hurtigt og let komme derhen til hvor man læste til sidst... Ligesom inde på Jubii Games Debat Forum.... If you get my point.. Lidt svært at forklare.... :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf DRHooKDK » 19. jan 2004 18:16

Altså jeg synes ikke det er så nødvendigt med mere! De fleste community hjemmesider bliver jo trukket af deres forum, og nyheder, anmeldelser o.l. Så jeg behøver ikke mere!(kan tages som et kompliment)
Billede
DRHooKDK
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Indlægaf Papa » 19. jan 2004 19:39

Hvis det skulle være rigtig godt, synes jeg I skal udvikle jeres eget forum. Men det er nok bare en drøm.
Papa
Niveau 2
 
Indlæg: 107


Indlægaf Buktu » 19. jan 2004 20:18

Hvorfor ændre på noget der virker? Og er det ikk ret meget at bede om? Jeg kender sq ingen sder hvor de har udviklet deres eget forum...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf DRHooKDK » 19. jan 2004 21:00

ja det der er her er fint! Vi skal jo ikke bruge hele dagen på xboxlife.dk!! der skal jo også være noget tid foran xboxen! Jeg synes det er godt nu! folk skal jo heller ikek drukne i alle featuresne!
Billede
DRHooKDK
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Indlægaf Specialty » 19. jan 2004 21:06

Der skal nok komme smarte funktioner som tiden nu går.. Der er nogle som har højpriotet og nogle som bare ligger og venter til alt andet er i funktion, men de kommer på et tidspunkt.

Vedr. et nyt fora, vil jeg gerne udelukke denne mulighed, da et fora er af en meget advanceret kaliber og dette ville tage alt for lang tid i forhold til hvad det skal bruges til... Så hellere ændre på det her så det bliver personligt.

Specialty.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf Papa » 19. jan 2004 21:42

Jeg ved skam godt det ikke vil ske.

Men et sådan forum vil dog aldrig få personlighed. Og der findes skam masser af sites der ikke bruger de her forums.
Papa
Niveau 2
 
Indlæg: 107


Indlægaf DRHooKDK » 20. jan 2004 15:07

jeg synes nu forrumet er godt og let at finde rundt i!
Billede
DRHooKDK
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Indlægaf Buktu » 20. jan 2004 16:18

Ja de behøve sjo ikek bruge det her... Jubii bruger fx. noget andet.. Men stadig ikke selv udviklet... :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Peet » 21. jan 2004 00:08

Jeg synes faktisk ikke rigtig at der er noget galt med forumet her.. altså selvfælgelig er der jo ikkke noget direkte galt, men jeg mener heller ikke rigtig at der mangler noget.. måske kun det der Farvorite Topics..
Xbox... i stykker... UUAH!
Peet
Skribent
 
Indlæg: 1136

Brugeravatar

Indlægaf Salleman » 22. jan 2004 14:12

Jeg vil give jer alle ret. Der er intet galt med forummet som det er nu. Det som var pointen i den tale jo holdt før var at man, når siden nu bygger så meget på forummet, burde integrere det mere i hovedsiden og oplevelsen af xboxlife.dk. Sådan at forummet bliver en mere synlig del af xboxlife.dk istedet for at være et supplement til denne. For eks. ved at lave en personlig forside til alle brugere med tidligere nævnte ting, som favoite topics, ulæste topics og lign.

Forummet behøver ikke at bliver skrevet om, hvorfor ændre noget der er fint som det er, men selve indholdet på siden xboxlife.dk burde ændres så det bliver nemmere, mere personligt, og mere rettet mod brugen af forummet, at klikke sig ind xboxlife.dk og dertil hørende forum.
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster

cron