Xboxlife forum

Xbox One X, Xbox Series S og Xbox Series X grafik.

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Xbox One X, Xbox Series S og Xbox Series X grafik.

Indlægaf Adampantic » 15. dec 2020 22:28

Halløj folkens,

Min bror har pt en Xbox One X og vil gerne opgraderer. Hvordan er det grafiske niveau fra One X til hhv Series S og Series X? Jeg har opfordret ham til at vælge Series X, men må indrømme jeg ikke helt er inde i de forskellige ydeevner. Det skal siges det primært er Fifa han skal spille.
Adampantic
Niveau 5
 
Indlæg: 1099


Re: Xbox One X, Xbox Series S og Xbox Series X grafik.

Indlægaf spif2001 » 16. dec 2020 07:52

Series X kan vise en opløsning på 4K (faktisk også 8K men det bliver ikke foreløbigt i spil), hvor imod Series S kun max kan vise 1440p i spil. Hvis han spiller på en PC monitor kan den nok vise 1440p, men hvis han spiller på et 4K TV, er det normalt at TV'et ikke kan vise 1440p, og så får han kun 1080p ud af en series S, men 4K ud af en series X. Jeg spiller ikke Fifa så jeg ved ikke om det nyeste Fifa kører i 4K.

I situationen med at spille på et TV, ville jeg personligt beholde min Xbox One X eller opgradere til en Series X, for jeg tror ikke forskellen vil være til at se imellem en Series S og den gamle One X på et normalt TV.

...og så er Series X meget bedre end Series S på nogle punkter punkter. Mere RAM, dobbelt SSD plads, Blueray drev, meget hurtigere GPU - fremtidssikret :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Xbox One X, Xbox Series S og Xbox Series X grafik.

Indlægaf JazzAss » 14. jan 2021 09:17

Selv om jeg ikke er uenig i, at man nok får mere ud af og vil opleve et større spring med en Series X, kan Series S sagtens vise en opløsning på 4K, fx ved mediestreaming eller når den selv opskalerer til et 4K-display. Der er endda et par spil der kører 4K på S, fx Ori 2 og Division 2 (med en kommende update). Men det sidste er nok mest undtagelsen, især på den korte bane.

Jeg har selv en Series S på et 1080p-tv, og der er den ganske fin. Men til 4K-tv foretrækker jeg (og bruger stadig) en One X. Så hvis din bror bruger et 4K-tv/display, ville jeg vælge Series X, er han stadig på 1080, ville jeg nøjes med Series S.

(Jeg er klar over det er et gammelt indlæg, og der sikkert er købt hvad end der skal bruges, men der er så stendødt herinde, at det er let at overse).
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Xbox One X, Xbox Series S og Xbox Series X grafik.

Indlægaf Jake242 » 14. jan 2021 15:00

Er det kun mig der syntes at One X er blevet UHYGGELIG LANGSOM efter man har fået en Series X? det er helt åndsvagt - gider slet ikke starte den op.

Sjovt nok har jeg ikke samme fornemmelse af PS4 Pro(har dog ikke en PS5... ENDNU!)
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox One X, Xbox Series S og Xbox Series X grafik.

Indlægaf JazzAss » 14. jan 2021 17:16

Har kun Series S at sammenligne med, og ja, den føles mere snappy. Men som jeg skrev ovenfor, er den bedst ved 1080, så jeg (gen)spillede fx Jedi Fallen Order på One X isf. Series S (hvor især figurerne med også miljøerne så ret underlige ud i opskaleret 4k).
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Xbox One X, Xbox Series S og Xbox Series X grafik.

Indlægaf susperia » 16. jan 2021 19:05

Jake242 skrev:Er det kun mig der syntes at One X er blevet UHYGGELIG LANGSOM efter man har fået en Series X? det er helt åndsvagt - gider slet ikke starte den op.

Sjovt nok har jeg ikke samme fornemmelse af PS4 Pro(har dog ikke en PS5... ENDNU!)

Jeg tænkte præcis det samme igår da jeg tændte min one x, alt var bare så langsomt, at jeg troede der var noget galt.
Men det er så heldigvis ikke kun mig som har den følelse :D
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One X, Xbox Series S og Xbox Series X grafik.

Indlægaf Zeanix » 30. jan 2021 14:01

Køb ikke en Series S, den vil køre spil dårligere end One X. Køb series X i stedet.
Zeanix
Niveau 1
 
Indlæg: 64


Re: Xbox One X, Xbox Series S og Xbox Series X grafik.

Indlægaf ShadowFlameDK » 30. jan 2021 19:32

@zeanix.. Det tror jeg vil være en kæmpe fejl.

På længere sigt tror jeg vi bliver extremt overrasket over hvad den lille boks vil være i stand til.

DX12U og Direct ML som lige nu bliver frigivet vil givet danne muligheder som nvidia dlss kunstig AI opskalering. Ssd er en gave som med tiden vil få større og større betydning. Inden spil bruger den op den måde som rigtige next Gen kommer til.

Det eneste der trænger med er de 500 GB.
ShadowFlameDK
Niveau 0
 
Indlæg: 20
By: Silkeborg


Re: Xbox One X, Xbox Series S og Xbox Series X grafik.

Indlægaf Jake242 » 31. jan 2021 10:22

@ shadowflame - han siger at man skal købe en series x istedet for en series s. Det kan da ikke være en kæmpe fejl, tror misforståelsen opstår da han blander flere ting sammen.

Der snakkes oprindeligt om at one x virker langsomt i forhold til series x - han går så ind og siger man ikke skal købe en series s(som ikke har noget med emnet at gøre) efterfølgende siger han at en series s kører spil dårligeren end one x(hvilket kommer an på forskellige ting - men er ikke direkte usandt) og slutteligt siger han at man skal købe en series x(da den er bedre end s og one x - hvilket er sandt)

Der er så også det problem at man ikke kan få series x i øjeblikket
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox One X, Xbox Series S og Xbox Series X grafik.

Indlægaf Moods » 31. jan 2021 10:24

Series X begynder at komme på lager flere og flere steder, Power får en sending i næste uge, så jeg synes absolut det er værd at bruge det ekstra den koster.
Moods
Niveau 0
 
Indlæg: 34



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron