Xboxlife forum

Series X nærmest bricked

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Series X nærmest bricked

Indlægaf Larsen » 23. nov 2020 10:45

Hej alle. I går oplevede jeg et mærkeligt problem med min Xbox Series X. Det er nogle dage siden, jeg har haft den tændt, og da jeg så launchede Gears 5 var den meget langsom til at indlæse fra første menuskærm, og den virkede til at være lidt forvirret over, hvilken profil der var logget på - har kun én. Men spillet kom i gang efter noget tid, og så tænkte jeg ikke mere over det.

Bagefter startede jeg Dead Cells, og så blev den pludselig mærkelig igen. Den ville synkronisere data, og loadbar'en var utrolig langsom til at blive fyldt. Men jeg kom i gang med spillet, og tænkte igen ikke over det.

Så blev det tid til Forza Horizon 4. Igen ville den synkronisere data som med Dead Cells, men den her gang, da den var færdig, crashede den bare og gik ud i Xboxens hovedmenu. Prøvede at starte spillene op igen, og problemet var det samme igen og igen med alle tre.

Efter lidt frustration besluttede jeg mig for at resette maskinen og starte forfra. Men nu blev alt værre, den ville først ikke hente spil, senere kunne den ikke engang få forbindelse til Game Pass eller shoppen. Nu har jeg en maskine uden spil, som ikke kan få forbindelse til shoppen, og som ærlig talt virker lidt wonky og hakkende, når jeg kører rundt i menuen.

Det eneste, jeg har lavet om, er at jeg har taget netværkskabel ud og kører nu over wifi. Men har testet forbindelsen, og den er fin. Er det noget, nogen af jer er stødt på eller kan forklare?
Larsen
Niveau 3
 
Indlæg: 223


Re: Series X nærmest bricked

Indlægaf ShadowFlameDK » 23. nov 2020 13:46

Min var lidt tung til at danse med i starten fordi den skulle hente alle udvidelser til eksistende spil jeg flyttede over fra en gammel ext. HD.

Men har ikke prøvet noget af det du beskriver - jeg ville også have prøvet at resette den. Men tag fat i MS hotline - det lyder til at du har fået en bricked model.
ShadowFlameDK
Niveau 0
 
Indlæg: 20
By: Silkeborg


Re: Series X nærmest bricked

Indlægaf theoneandonlybavi » 23. nov 2020 14:58

Jeg havde lige en enkelt gang, hvor min maskine bare slukkede imens jeg var på killing spree i Valhalla. Jeg nåede lige at tænke fuck og se reklamationsforløbet og en ny konsol i 2021 for mig, særligt fordi controlleren ikke kunne tænde konsollen igen. Men jeg kunne tænde på konsollen og der har ikke været så meget som et kvæk fra den siden. Og jeg har trods alt brugt 20 timer i Valhalla so far.

Jeg ville helt klart sende den tilbage til sælger, hvis ikke den kører som en drøm.
theoneandonlybavi
Niveau 0
 
Indlæg: 17
By: Viborg


Re: Series X nærmest bricked

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. nov 2020 15:53

Du kan prøve at nulstille til fabriksindstillinger og prøve igen helt fofra. Det kunne være noget gik galt første gang den blev opsat.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Series X nærmest bricked

Indlægaf Jake242 » 24. nov 2020 00:00

Jeg har oplevet det 8 gange nu, altid kun i NBA 2K21 Next Generation... den slukker simpelthen fuldstændig ned og joypadded begynder at blinke fordi det stadig er tændt men ingen kontakt har til xboxen. Man kan heller ikke tænde den igen på joypad... der er ingen kommunikation. Men tænder man på selve maskinen så er der intet problem og 1 minut senere er man tilbage hvor man crashede. Men det er lidt ufedt hvis man er igang med en 30 minutters kamp og den så crasher, så skal man spille det om... :-(

Satser på de får det fikset med en patch. Min one x har aldrig slukket ned/crashet på den måde.
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Series X nærmest bricked

Indlægaf Larsen » 24. nov 2020 09:34

Niki Lauda DK skrev:Du kan prøve at nulstille til fabriksindstillinger og prøve igen helt fofra. Det kunne være noget gik galt første gang den blev opsat.


Det havde jeg faktisk forsøgt, men det gjorde kun tingene værre - i første omgang. Nu er det nemlig endelig lykkedes mig at opsætte maskinen ved hjælp af appen, hvilket det ikke var, da jeg forsøgte tidligere. Nu kører det ok, og den har forbindelse til det hele igen. Den virker dog stadig lidt hakkende og wonky, når jeg går ind i visse spil, særligt Forza Horizon 4 er slem, og den skal også synce data, hver gang jeg starter.

Har hørt, der skulle være noget med LG c9 og HDR10, der ikke spiller helt godt sammen - ved ikke, om det kan spille ind?
Larsen
Niveau 3
 
Indlæg: 223


Re: Series X nærmest bricked

Indlægaf Niki Lauda DK » 24. nov 2020 11:11

Hvis du vil teste om det er dit tv der kan være årsagen, så kan du prøve med en anden skærm og se om den stadig gør det, hvis det er muligt.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Series X nærmest bricked

Indlægaf Larsen » 25. nov 2020 23:35

Jeg synes egentlig, det kører ok nu. Har ikke oplevet den crashe i et stykke tid nu, og skifter alligevel imellem en del spil. Der er godt nok stadig meget data sync ved opstart, og det virker ikke supertjekket, men måske det bliver fixet i en update engang.
Larsen
Niveau 3
 
Indlæg: 223


Re: Series X nærmest bricked

Indlægaf LundDk » 26. nov 2020 08:35

Jeg fik min fra Elgiganten i går og den har lukket ned nu to gange inden for en time.
Den er hver gang midt i PUBG. Bum og så gik den ud.

Er virkelig spændt på at se om det kan fiksen med en opdatering, tvivler dog.
LundDk
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Re: Series X nærmest bricked

Indlægaf TheMadMan1 » 26. nov 2020 12:38

Larsen skrev:Jeg synes egentlig, det kører ok nu. Har ikke oplevet den crashe i et stykke tid nu, og skifter alligevel imellem en del spil. Der er godt nok stadig meget data sync ved opstart, og det virker ikke supertjekket, men måske det bliver fixet i en update engang.




Den burde ikke opføre sig sådan, har lige fået min og den har sync med de spil jeg har spillet ind til nu og kun den ene gang,hvis jeg var dig vil jeg kontakte MS og høre om det ikke skulle være en bytter. Jeg har lige fået min fra elmutter så det kan være at de har nogen på lager til bytte nu da de har fået dem hjem igen ( går ud fra den er købt der ).
TheMadMan1
Niveau 5
 
Indlæg: 1012


Re: Series X nærmest bricked

Indlægaf Niki Lauda DK » 27. nov 2020 09:07

Ja det er ikke meningen at den skal starte op sådan. Min tager Ca. 15 Sekunder fra langsom opstart til alt er kørt ind i xbox menuen og yderligere 5 sekunder's Quick resume for at kunne spille og den er på intet tidspunkt gået ned.

Har du gennemgået checklisten for videoindstillinger på xbox'en?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster