Xboxlife forum

Xbox Series X / Holiday 2020

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Jake242 » 12. nov 2020 14:25

CaptainKicker skrev:
Lord Beef Jerky skrev:
Niki Lauda DK skrev:Jeg køber det originale 1tb ssd kort på et tidspunkt og så er jeg rigeligt dækket ind.


Samme her. Har ikke brug for, St have alt for mange spil liggende af gangen, og troede egentlig, at jeg kunne klare mig uden ekstra tilkøb, men det nye COD og Cyberpunk fylder jo nærmest 200gb pr stk.


Er det i handlen endnu? Eller kommer det først senere?


https://www.elgiganten.dk/product/pc-ta ... l-xbox-x-s
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Niki Lauda DK » 12. nov 2020 15:04

Så er det allerede droppet i pris og lidt mere spiseligt.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Jake242 » 12. nov 2020 15:41

Jeg tror jeg venter et års tid til der kommer en 2TB version
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Niki Lauda DK » 12. nov 2020 15:50

Lavede lige en opstarts test på Modern Warfare. Jeg kører med energisparefunktion så maskinen ikke kører med hurtig start og er lukket helt ned. Fra jeg trykkede på tændknappen, kom i hovedmenuen, valgte spillet og valgte multiplayer og til det var inde i selve multiplayerdelen gik der Ca. 40 sekunder. Det er skisme da hurtigt :-)
Senest rettet af Niki Lauda DK 16. nov 2020 07:05, rettet i alt 1 gang.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf fatbass » 12. nov 2020 16:46

jøsses havde skrevet til kundeservice i går aftes omkring kompensation, de svarede det var kun til dem hvor datoen var ukendt. men de kunne se at jeg ville modtage min i december selvom de dagen får havde sagt jeg fik den i denne uge. 1 time efter fik jeg en sms at den var kommet så nu er den hentet. men de har ik styr på noget som helst. heller ik all access. spurgte om de ik skulle registere den. nej nej jeg skulle bare logge in også virkede det. spurgte ham om han kunne tjekke op på det og han spurgte en fra computer afdelingen og ganske rigtigt så skulle de aktivere det
Billede
fatbass
Niveau 4
 
Indlæg: 320


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf CaptainKicker » 13. nov 2020 07:55



Yikes. Det var måske lige 500 dyrere end jeg havde håbet.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Mikker84 » 14. nov 2020 16:21

Hej

Jeg er ny her på forum og stiller måske et lidt dumt spørgsmål :) .

Jeg modtog min Xbox Series X her på release dagen. Jeg er nu gået igang med at kigge efter spil. Jeg bliver dog i tvivl, når jeg ser, at man æsker blot ligner Xbox one spil og så står der blot med småt “optimeret til Series x/s” . Altså som om at spillet er til både gammel og ny konsol. Det forstår jeg ikke. På Playstation er det tydelige udgivelser til den nye maskine.

Jeg vil jo mene, at der i et spil ikke kan være begge versioner, for udover en forskel i speed, bør der jo også være en forskel i grafikken. Altså spil på den nye Xbox bør jo være på højere niveau rent grafisk. Så hvordan kan man udgive et spil til både gammel og ny konsol i samme æske?
Mikker84
Niveau 0
 
Indlæg: 1

+1

Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Jake242 » 14. nov 2020 18:48

Det samme spil får en update online der gør det til x/s - men som udgangs punkt kan man godt have x/s versioner liggende på samme disk... der er så bare noget indhold som ikke kan tilgås med xbox one...

F.eks Forza Horizon 4. Der får man 3 updates. En til hoved spillet og en til hver af expansions banerne(storm island og lego) det er grafiske forbedringer som ikke engang ville kunne køres af en xbox one x på 30 FPS men kan nu køres i 4K og 60 FPS.

Det gode ved online, er at de i princippet kan skifte hele spillet ud... så man skal ikke tro at de bare smider lidt opdateret grafik ind, de giver en et optimeret spil. Igen ved FH4, så var det en opdate på 80 gb... men det er hvad hele spillet fylder, så de har i princippet sendt mig en series X version og slettet den gamle x one version
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Niki Lauda DK » 14. nov 2020 20:40

Du køber reelt kun en adgang til at hente spillet, som så er aktiveret når skiven er sat i.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Adampantic » 15. nov 2020 23:07

Nogen der har prøvet nogle spil (også gerne lidt ældre), hvor man kan se en forskel fra Xbox One?
Adampantic
Niveau 5
 
Indlæg: 1099


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Lord Beef Jerky » 15. nov 2020 23:32

Ved ikke, om jeg bare bilder mig selv det ind, men jeg synes, jeg kan mærke en frame rate forbedring i alt, hvad jeg har spillet indtil nu.
Lord Beef Jerky
Niveau 3
 
Indlæg: 222
By: Humlebæk


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Niki Lauda DK » 16. nov 2020 07:01

Synlige framedrops er stort set elimineret i alle spil grundet de ekstra kræfter og mange spil har ikke længere fastlåste antal frames, så nej det er ikke noget du bilder dig ind. Xboxteamet har i øvrigt brugt over 500.000 spiltimer på eksisterende spil for at sikre sig at maskinen optimerer spillene og de har bekræftet at alle spil kører bedre og ingen af dem har vist problemer af nogen art.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Jake242 » 16. nov 2020 12:49

Jeg har haft lidt crashes og en enkelt total shutdown hvor Series bare slukkede og joypadded så stod og blinkede da det ikke kunne få kontakt. ikke noget jeg har oplevet på min One X
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Renoldo » 16. nov 2020 15:08

Min kunne ikke få kontakt til min elite controller, eller den tilhørende controller, efter jeg have sat steelseries x9 til.

Der var ingen problemer lørdag aften, der havde jeg controller og x9 tilsluttet samtidig, men da jeg skulle spille søndag eftermiddag, så kunne jeg ikke, få hverken den ene, eller anden controller til at få kontakt.

Måtte sætte kabel til controlleren og genstarte Series x, så kørte det igen.

Men gider ikke lave en genstart hver gang jeg har brugt x9, så håber der kommer en bug fix.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: Xbox Series X / Holiday 2020

Indlægaf Morten Skou » 16. nov 2020 17:06

Jake242 skrev:Jeg har haft lidt crashes og en enkelt total shutdown hvor Series bare slukkede og joypadded så stod og blinkede da det ikke kunne få kontakt. ikke noget jeg har oplevet på min One X


Jeg mistede ca. en times savegame i Assassins Creed... tilsyneladende fordi min Xbox valgte at slukke selv ned pga. inaktivitet... og så har jeg oplevet at AC er frosset en enkelt gang.

Jeg har endnu til gode at prøve at selve Xboxen crasher.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster