Xboxlife forum

1tb udvidelskort Series S/X

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf Niki Lauda DK » 25. sep 2020 14:39

Jeg synes at selv 1 Tb er lige i underkanten, når man både skal bruge det til system, spil og kæmpestore opdateringer som kommer ind løbende på de store titler. Jeg vil personligt gerne have et ekstra 1tb ssd kort, men må sige at prisen er noget man lige skal tygge på først:

https://www.microsoft.com/da-dk/p/Seaga ... wfuqs1qi00

For dem som skal have S modellen med 512gb er der tale om næsten en fordobling af købsprisen, hvis man gerne vil have mere plads at gøre godt med, uden at man mister muligheden for at køre de nye optimerede spil. Daym.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: 1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf Niculla2 » 25. sep 2020 15:12

Det er godt nok en..... høj pris.. Jeg havde nok regnet med ca. 1200 kr.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby


Re: 1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf Erroneus » 25. sep 2020 15:20

Det er lidt højt, men 1TB nvme i den kvalitet koster desværre bare stadigvæk en del.

Når man kigger på specs og sammenligner med PC dele, så havde men forventet omkring 150$ og ja netop 1200 kr. Men Seagate skal tjene på dem, det skal Microsoft også, og der er en speciel størrelse, med en custom chip og i et plastikholder, så det hele løber op. Det gode er, at man må forvente priserne går ned over tiden, og så det jo en tilføjelse, så man udvider pladsen, når man endelig vælger at købe en.

Til PS5 skal man ud og have fat i noget stil med Samsung 980 Pro, som netop er lanceret for 230$, så hvilket betyder omkring 1800 kr. hjemme. Så det bliver heller ikke billigt, men igen det er de færreste som har behov for at købe sådan en med det samme og prisen vil gå ned, specielt som der kommer flere alternativer.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: 1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf Niki Lauda DK » 25. sep 2020 16:32

Jeg tænker bare at hvis man køber en Series S og får brug for mere plads, så koster det Ca. Det samme som at købe en Series X på nuværende tidspunkt, hvilket på en måde er lidt bondefangeri for dem som ikke forudser behovet.

Men forhåbentligt går prisen ned, når der er kommet ordentlig gang i den nye generation.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: 1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf Lasborg » 25. sep 2020 17:01

Så længe man stadig kan smække en usb disks i som lager, så kan man flytte frem og tilbage. Det gør jeg allerede nu, hvor de spil jeg aktuelt spiller ligger på en 500 GB SSD. Når jeg så er færdig flytter jeg dem til en 4 TB disk - eller også bliver de bare slettet.
Lige nu virker det dyrt, men det er også lidt prisen for at være så meget på forkant af udviklingen.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294

+2

Re: 1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf Moods » 26. sep 2020 10:03

Puha pebret, men jeg kan nok godt nøjes med 1TB + 3TB Ekstern, har jeg gjort i lang tid nu på min Xbox One X.
Moods
Niveau 0
 
Indlæg: 34


Re: 1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf Jake242 » 26. sep 2020 10:20

Er det 100% sikkert at man kan ligge de spil(som er optimeret og kun kan afvikles på ssd’en) over på en extern usb hdd?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: 1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf Erroneus » 26. sep 2020 11:21

Jake242 skrev:Er det 100% sikkert at man kan ligge de spil(som er optimeret og kun kan afvikles på ssd’en) over på en extern usb hdd?

Yup.

Se sidste sektion på https://www.eurogamer.net/articles/xbox ... price-6300 og de plejer at have meget godt styr på det :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: 1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf Niculla2 » 26. sep 2020 13:24

På PS5 skal man skifte den eksisterende harddisk ud eller er der et ekstra slot? Ellers bliver det da godt nok dyrt at opgradere til 2 tb der.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby


Re: 1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf Erroneus » 26. sep 2020 13:34

Niculla2 skrev:På PS5 skal man skifte den eksisterende harddisk ud eller er der et ekstra slot? Ellers bliver det da godt nok dyrt at opgradere til 2 tb der.

Det er et ekstra slot.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: 1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf Jake242 » 26. sep 2020 14:18

Erroneus skrev:
Niculla2 skrev:På PS5 skal man skifte den eksisterende harddisk ud eller er der et ekstra slot? Ellers bliver det da godt nok dyrt at opgradere til 2 tb der.

Det er et ekstra slot.


Øhhh Nej? PS5 har ikke en ekstra slot - det er kun xbox series x/s der har det.

På PS5 skal du ud og investere i en ny SSD HDD som skal leve op til de standarder sat af Sony - USB løsningen er kun til at opbevare spil(eller spille gamle titler fra)
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: 1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf tue69 » 26. sep 2020 15:13

Jeg er ikke hardwarenørd men alle de steder jeg har kigget, siger at der er et ekstra slot internt i PS5.

Men som du skriver fortæller de også, at det kan være et helvedes bøvl at opgradere grundet Sonys standarder.

Eller er der noget jeg misforstår?

https://www.google.com/amp/s/www.vg247. ... 2-ssd/amp/
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: 1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf Erroneus » 26. sep 2020 17:22

tue69 skrev:Jeg er ikke hardwarenørd men alle de steder jeg har kigget, siger at der er et ekstra slot internt i PS5.

Men som du skriver fortæller de også, at det kan være et helvedes bøvl at opgradere grundet Sonys standarder.

Eller er der noget jeg misforstår?

https://www.google.com/amp/s/www.vg247. ... 2-ssd/amp/

Det er et internt slot. Jake242 tror vi mener et slot i stil med Xbox Series X og S, hvor det er en åbning i bagsiden, hvor man så stikker det udvidelseskort ind i.

Men der sidder et ekstra internt slot i PS5, ganske standard M2, som man finder i PC'er i dag. "Bøvlet" kommer fra at man modsat Microsoft's løsning, kan selv vælge hvilken drev man smider i, så lang tid det drev er hurtigt nok. Udfordringen pt. er at der er begrænset valgmuligheder pga. det er så hurtigt den løsning som der sidder i PS5, at det pt. kun er Samsung's 980 Pro NVMe, som lige er udkommet, der er hurtig nok til at kunne blive sat i. Men det er kun et spørgsmål om tid, og så kommer der andre alternativer fra de andre producenter af NVMe drev.

Så jo, det er ikke lige så simpelt som at gå ind i Elgiganten og sige "Jeg skal bruge 1TB udvidelse til Xbox", man skal tjekke hvad model der passer i PS5. Men tilgengæld kommer der et større udvalg, og de løsninger man kan vælge, er ikke kun lavet til PS5, men også til PC, hvilket betyder at der er mere konkurrence, hvilket aldrig er en skidt ting :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: 1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf Jake242 » 27. sep 2020 12:52

Erroneus skrev:
tue69 skrev:Jeg er ikke hardwarenørd men alle de steder jeg har kigget, siger at der er et ekstra slot internt i PS5.

Men som du skriver fortæller de også, at det kan være et helvedes bøvl at opgradere grundet Sonys standarder.

Eller er der noget jeg misforstår?

https://www.google.com/amp/s/www.vg247. ... 2-ssd/amp/

Det er et internt slot. Jake242 tror vi mener et slot i stil med Xbox Series X og S, hvor det er en åbning i bagsiden, hvor man så stikker det udvidelseskort ind i.

Men der sidder et ekstra internt slot i PS5, ganske standard M2, som man finder i PC'er i dag. "Bøvlet" kommer fra at man modsat Microsoft's løsning, kan selv vælge hvilken drev man smider i, så lang tid det drev er hurtigt nok. Udfordringen pt. er at der er begrænset valgmuligheder pga. det er så hurtigt den løsning som der sidder i PS5, at det pt. kun er Samsung's 980 Pro NVMe, som lige er udkommet, der er hurtig nok til at kunne blive sat i. Men det er kun et spørgsmål om tid, og så kommer der andre alternativer fra de andre producenter af NVMe drev.

Så jo, det er ikke lige så simpelt som at gå ind i Elgiganten og sige "Jeg skal bruge 1TB udvidelse til Xbox", man skal tjekke hvad model der passer i PS5. Men tilgengæld kommer der et større udvalg, og de løsninger man kan vælge, er ikke kun lavet til PS5, men også til PC, hvilket betyder at der er mere konkurrence, hvilket aldrig er en skidt ting :)


hvor internt? vil man skulle bryde garantien for at kunne komme til det?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: 1tb udvidelskort Series S/X

Indlægaf tue69 » 27. sep 2020 13:41

Det ville virke temmeligt mærkeligt når nu Sony selv slår på tromme for, at det er en mulighed.

Mon ikke det bare bliver en ekstra port, som sidder bag på konsollen under et dæksel, som skal skrues af. Man bryder heller ikke garantien ved at skifte hardware i en PS 4 så det bliver nok noget af la det, bare med et ekstra slot.

Men igen, som almen forbruger vil jeg egentligt bare helst have plug and play. Jeg køber netop en konsol for ikke at skulle igennem samme opgraderingshelvede som på en PC.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron