Xboxlife forum

Microsoft køber Bethesda Softworks

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf CaptainKicker » 21. sep 2020 16:35

Kilde: https://news.xbox.com/en-us/2020/09/21/ ... ox-family/

Noter:

- Microsoft har nu blandt andet Bethesda Game Studios, id Software og Arkane Studios under dem
- Pris? 7,5 milliard dollars
- Microsoft ejer nu blandt andet The Elder Scrolls, Fallout, Doom mm.
- Nu kan overstående spil potentielt blive eksklusive til Xbox og endda komme på Game Pass fra dag 1
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf Renoldo » 21. sep 2020 16:50

Hvis de kommer på Game Pass, så bliver det et ja tak herfra...
Er i forvejen ok tilfreds med Game Pass, men hvis de blev tilføjet, og evt nye udgivelser fra dag 1, så kan man næsten ikke ønske mere.
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf fenner » 21. sep 2020 17:21

Dovahkiin, Dovahkiin :-w
fenner
Niveau 0
 
Indlæg: 22

Brugeravatar
+1

Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf SvAmP » 21. sep 2020 17:58

Jeg tror nu stadig der er en god chance for spillene kommer til Playstation også :)
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880

+1

Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf Niki Lauda DK » 21. sep 2020 18:30

Dejligt aggressivt. Xbox kommer til at tage en ordentlig luns af markedet i den kommende tid og det kommer til at kunne mærkes i Sony's lejr. Der er efterhånden ikke meget der taler for at købe en PS5 hvis man som udgangspunkt er neutral.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf SvAmP » 21. sep 2020 18:34

Niki Lauda DK skrev:Dejligt aggressivt. Xbox kommer til at tage en ordentlig luns af markedet i den kommende tid og det kommer til at kunne mærkes i Sony's lejr. Der er efterhånden ikke meget der taler for at købe en PS5 hvis man som udgangspunkt er neutral.


Tror jeg langt fra du har ret i :) men det sku et fedt køb.
Billede
SvAmP
Niveau 6
 
Indlæg: 1880


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf tue69 » 21. sep 2020 21:00

Shit det er mange penge! Vel den største handel i branchen nogensinde? Spændende træk af MS! Rimeligt heftigt udbud de får på Gamepass, også selvom de to eksklusivaftaler med Sony på to nye titler (whatstheirname), står ved magt.

Dejligt aggressivt. Xbox kommer til at tage en ordentlig luns af markedet i den kommende tid og det kommer til at kunne mærkes i Sony's lejr. Der er efterhånden ikke meget der taler for at købe en PS5 hvis man som udgangspunkt er neutral.


Mjaeh...
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf VIC » 21. sep 2020 22:19

tue69 skrev:Shit det er mange penge! Vel den største handel i branchen nogensinde?


Nej, det var da Tencent var med til at købe Supercell i 2016. Der måtte de af med $8.6mia for 81% af virksomheden.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf Slimjay DK » 22. sep 2020 07:17

Hvad man ikke har nok af, må man jo købe sig til :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf tue69 » 22. sep 2020 07:44

VIC skrev:
tue69 skrev:Shit det er mange penge! Vel den største handel i branchen nogensinde?


Nej, det var da Tencent var med til at købe Supercell i 2016. Der måtte de af med $8.6mia for 81% af virksomheden.


Åh ja. Det er alligevel også heftige tal.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf torniel » 22. sep 2020 08:08

Næste impulskøb Steam... Det ender jo med, at Microsoft tjener penge på alle spil uanset platform ;)
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf tue69 » 22. sep 2020 08:27

Jeg synes de skal tage Amazon, nu hvor de er igang. Måske Apple, bare for sjov. :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf Niki Lauda DK » 22. sep 2020 08:29

tue69 skrev:Shit det er mange penge! Vel den største handel i branchen nogensinde? Spændende træk af MS! Rimeligt heftigt udbud de får på Gamepass, også selvom de to eksklusivaftaler med Sony på to nye titler (whatstheirname), står ved magt.

Dejligt aggressivt. Xbox kommer til at tage en ordentlig luns af markedet i den kommende tid og det kommer til at kunne mærkes i Sony's lejr. Der er efterhånden ikke meget der taler for at købe en PS5 hvis man som udgangspunkt er neutral.


Mjaeh...


Hvad skulle det være? Nogle få eksklusive spil er alt hvad de har tilbage i kanonen . Xbox fører på alle andre parametre og hvis man ser det med neutrale briller så vil de fleste vel have mest for pengene.

Og ja, jeg ved godt at speltmødre fortsat hovedløst køber Playstation til lille Carl William og at Sony fanboys har hovedet oppe i røven og spyer salt i alle retninger. Men det er jo heller ikke dem jeg refererer til :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf tue69 » 22. sep 2020 08:42

Det er fint, Niki. Jeg håber at du bliver rigtig glad for din nye Xbox. Fremtiden ser lys ud og det seneste indkøb tilføjer jo bare til porteføljen. Jeg synes bestemt også at Xbox fører med en hestelængde til denne generation. De har nytænkningen, konsollen og GamePass konceptet der bringer MS i front.

Jeg synes nu du tager lidt let på de få eksklusive spil - det er trods alt nogle temmeligt store kanoner tilbage til Carl William og hans mor. Men hey, hvis ikke man synes at det, som står på eksklusivlisten er fedt, så kan man jo som Xbox spiller være ligeglad. I min optik har Xbox stadigvæk noget at hente ind på eksklusivsiden i forhold til den igangværende generation - Bethesda er så afgjort et stort spring på vejen.

Du kan i øvrigt strege Sony foran fanboys, det er jo det samme uanset hvilken fanfraktion man støder på. Det er fjollet. Der er mørkt og man bliver blind, uanset om man har sit hoved oppe i røven på en Xbox eller Playstation.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Microsoft køber Bethesda Softworks

Indlægaf ShadowFlameDK » 22. sep 2020 08:48

Helt enig med Niki. Xbox er bedre på alle parametre, mens Sony har været presset til at lave krumspring med variabel frequency for at få det til at se ud til at det er en 10flop makskine.

Jeg er også ret sikker på at Series S vil overraske ret meget i forhold til hvor tæt den vil være på Ps5 - specielt når man ser på at ML (DLSS) evne til at opskalere til 4k. Og som bonus får du så lige fra 60 og op til 120FPS.

Mange af Sonys spil vil være på 30 fps. Så selv om der vil gå lang til før det vil gå op for familien Danmark, så har det aldrig været større forskel mellem Sony og MS.
ShadowFlameDK
Niveau 0
 
Indlæg: 20
By: Silkeborg


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron