Xboxlife forum

Hjælp til Dolby Atmos

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Hjælp til Dolby Atmos

Indlægaf livekiller92 » 28. maj 2019 14:42

Puha..

Inden jeg hiver håret af mig selv skal jeg bruge noget hjælp.
Jeg har købt mig en soundbar med Dolby Atmos og derfor vil jeg gerne have det til at kører sammen med Xbox naturligvis.

Jeg har et samsung tv med one Connect boks, men jeg kan simpelthen ikke få det til at spille sammen.

Anbefalet setup til spille konsol er via optisk kable, men hvis lyden skal være Dolby skal det være Via HDMI kabel.
Enten er jeg en noob til det ellers så der noget der driller. Hjælp
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: Hjælp til Dolby Atmos

Indlægaf VIC » 28. maj 2019 20:54

Nu er det ikke min spidskompetence, men jeg kan da give lidt input ud fra det jeg ved.
Optisk kabel kan ikke bruges til Atmos, så du kan kun bruge HDMI. Så vidt jeg lige kan se, skal det være HDMI 2.1, hvilket også gælder det kabel du bruger imellem dine enheder.
Den simpleste løsning skulle så være, at forbinde Xbox til fjernsyn og så fjernsyn til soundbar via en ARC port.
Udfordringen her er så, at der kan være begrænsninger på hvilke lydformater (Dolby TrueHD, DTS osv) dit fjernsyn understøtter og kan sende videre til ARC porten. Det vil vist typisk kun være nyere og dyrere fjernsyn, som vil understøtte passthrough af Atmos.
Hvis fjernsynes ikke understøtter Atmos, så burde det være muligt at forbinde Xbox til din soundbar, hvis den har HDMI in port, og så soundbar til ARC port på fjernsynes. Så skulle Atmos signalet gerne ryge direkte i soundbaren og billedet send videre til fjernsynet.
Ellers er du nok ude i at skulle have en forstærker imellem.
Men hvis du stadig ikke kan få det til at virke, så skriv hvad det er for noget hardware du har, så vi lige kan tjekke specs og se om der skulle være nogle konflikter.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Hjælp til Dolby Atmos

Indlægaf livekiller92 » 28. maj 2019 21:44

Jeg fik det til at virke således at signalet kører igennem soundbar. Aka den skal være tændt for at få udbyttet af Dolby Atmos men det virker
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: Hjælp til Dolby Atmos

Indlægaf VIC » 29. maj 2019 08:24

Super, at du har fået det til at virke.
Så har det nok været et problem med, at fjernsynet ikke understøtter passthrough af Atmos signal, som jeg var inde på.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Hjælp til Dolby Atmos

Indlægaf A42Merlin » 3. jun 2019 07:55

Kan det passe at man skal betale ekstra for at aktivere Dolby Atmos på xboxen?
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: Hjælp til Dolby Atmos

Indlægaf Mysticurse » 3. jun 2019 09:06

Bruger det ikke selv, så er ikke 100% inde i det. Men har kunne læse mig frem til, at du kan få første mdr gratis. Derefter betaler du - efter hvad jeg har kunne læse mig frem til, et en gangs beløb der svare til 14,99$.

1. Start a free trial of Dolby Atmos for Headphones within the app, or buy it via a single in-app purchase.


Det er ud fra dette tekst på Microsofts hjemmeside, at jeg bedømmer det må være et en gangs beløb ;-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: Hjælp til Dolby Atmos

Indlægaf VIC » 3. jun 2019 12:24

Det skulle ikke være nødvendigt at betale ekstra, så længe det er et højttaler setup.
De $15 er for Atmos til headset, hvor man kan emulere Atmos i et almindeligt headset.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens

+2

Re: Hjælp til Dolby Atmos

Indlægaf Mysticurse » 3. jun 2019 15:16

VIC skrev:Det skulle ikke være nødvendigt at betale ekstra, så længe det er et højttaler setup.
De $15 er for Atmos til headset, hvor man kan emulere Atmos i et almindeligt headset.

Se da bare, så lærte jeg også noget nyt i dag ;-)

... hvordan kan det være det koster for headset, men ikke højtaler setup?
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: Hjælp til Dolby Atmos

Indlægaf VIC » 3. jun 2019 16:55

Mysticurse skrev:
VIC skrev:Det skulle ikke være nødvendigt at betale ekstra, så længe det er et højttaler setup.
De $15 er for Atmos til headset, hvor man kan emulere Atmos i et almindeligt headset.

Se da bare, så lærte jeg også noget nyt i dag ;-)

... hvordan kan det være det koster for headset, men ikke højtaler setup?


Det er sandsynligvis fordi producenten af forstærkeren har betalt for en Atmos licens direkte til Dolby.
Når du sætter det op, tester afspilleren (xboxen) om dit udstyr understøtter Atmos og som en del af det tjekker den sikkert, om enheden har en gyldig Atmos chip eller noget.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens

+2


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster