Xboxlife forum

Xbox Next vs PS5

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf arnel925 » 29. apr 2019 04:47

CaptainKicker skrev:Man bliver bare lidt træt af den samme "Sony = eksklusive spil = godt".

Det afhænger vel i bund og grund hvad man er til. Det giver ingen mening at kalde den ene konsol bedre afhængig af spil hvis man, som jeg, synes God of War er røvsygt eller Horizon Zero Dawn var overvurderet og ret kedeligt i længden - ligeså vel hvis man ikke føler at Gears, Halo eller Forza er i ens boldgade. Det er godt nok tit, at dem jeg kender som har PS4 slet ikke har spillet fx GOW eller Last of Us, men bare vælger PS4 fordi det er sådan noget man gør i Danmark. Så hele teten med eksklusive spil er blevet alt for kedelig. Det er reelt set kun Nintendo der kan sælge konsoller på den baggrund (Zelda...Pokemon...Mario...)

Jeg siger ikke, at PS4 ikke er bedre - men der er ikke meget der blæser mig af stolen, og gør jeg har fortrudt jeg gav min PS4 væk. Nu kom Days Gone, som jeg så frem til, og det ligner bare slet ikke hvad de viste til E3, og anmeldelserne ser sløje ud.

Sidst jeg blev blæst bagud var med Xbox One X. Der kunne man se hvor langt Microsoft er ift. Sony. Jeg elsker Uncharted, og synes Last of Us var OK. Men i sidste ende, vil jeg have den bedre konsol både online, strukturmæssigt, og hvad mine venner har.


Enig med dig. PlayStation spil er så meget filmatiseret, at man sidder til sidst med følelsen at det var nok med et analogstik eller dpad og X knap så kunne man klare sig igennem deres ekslusive titler. Men Sony har helt klaret flere af dem, om de er bedre er smagssag. F. eks kunne jeg rigtig god lide det nye spiderman spil da gameplayet var i fokus. Noget man bestemt ikke oplever hele tiden fra film Sony studiet. For alle deres top titler har nok 4-5 timers cut scenes hvis ikke mere. Xbox mangler bare nogle nye IPs og kreativitet fra deres spiludviklere, noget spændende og nyt noget vi ikke har set før. Så skal de nok også vinde hvem der har bedst ekslusive spil. Men det er umuligt at vinde kun med Gears, Forza og Halo år efter år. Folk er trætte af det samme.
arnel925
Niveau 5
 
Indlæg: 1153

+2

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf IkkNico » 30. apr 2019 15:04

CaptainKicker skrev:... men bare vælger PS4 fordi det er sådan noget man gør i Danmark.

Det tror jeg der er rigtig mange der gør, og ikke kun i Danmark.
Bevares, min antagelse er udelukkende funderet i de PS4 og Sony fora jeg har bevæget mig i de sidste 3 år, men det er ikke svært at finde flere tråde, hvor folk allerede har besluttet sig for at købe PS5, fordi MS er lort.

Lige præcis den der med eksklusive = godt fatter jeg slet ikke. Jeg ejer ikke en eneste PS4 eksklusiv. Jeg prøvede Nier Automata (før det gik multi-platform), og kedede mig til min egen store overraskelse.
Jeg købte Killzone Shadowfall digitalt da jeg skiftede fra XB1 til PS4. Det er da et udemærket spil, men absolut ikke en konsolsælger (det er så også sidenhen gået multi-platform).

Til genældt grinte jeg meget da der kom PS4 spil på PS Now. Sonys service er også tilgængelig på PC, og det bekom ikke mange fans, for de mistede lige plduselig deres goto argument; hvorfor skulle jeg købe en Xbox, når jeg bare kan spille de samme spil på PC? :lol:

Den samme fangruppe tåler også dårligt kritik af både Playstation og Sony. Der oplever jeg trods alt, at Xbox folket er marginalt mere objektive omkring, deres maskines fejl og mangler.
Personligt kan jeg finde godt og skidt ved alle maskiner og firmaerne bag dem. Der er ingen engle, heller ikke Sony, som jeg i øvrigt synes bliver mere og mere arrogante i deres tilgang til fanønsker og feedback.

Det tog dem 7+ år at få navneskift til PSN IDs, de vil stadig ikke åbne for andre services på PS4 (jeg vil stadig gerne have EA Access) og cross-play er stort set lukket land. de har åbnet for 3-4 titler, mens både MS og Nintendo har teknikken klar til cross-platform spil og parties. Tænk hvor meget federe latency følsomme spil bliver, hvis spillerpuljen er 3 doblet. Slut med at spille PES eller BO3 med folk fra Spanien,Italien og Portugal.

Bortset fra PS Now, som ikke har verdens bedste ry hvad angår pris og kvalitet, så er Sony meget langt far et være forløber, og i en kommende generation (både konsol og mennesker), hvor man er konstant online på sine services, kan de godt risikere at tabe meget terræn.

Generelt er jeg rigtig glad for min PS4, men fanbasen kunne jeg godt undvære. Jeg deltager sjældent i diskussioner udenfor PSlife, simpelthen fordi folk ikke er interessert i en god diskussion, de vil bare forsvare Sony og PS4 som var det deres fædreland.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+3

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf CaptainKicker » 2. maj 2019 19:44

IkkNico skrev:Lige præcis den der med eksklusive = godt fatter jeg slet ikke. J


Find en diskussion, tråd, opslag, samtale, artikel, whatever som har noget med Xbox at gøre eller er en Xbox kontra PS, og så er det altid første (og eneste) argument folk har. "Playstation har de bedre eksklusive spil!". Samtidig så circlejerker folk God of War, Horizon Zero Dawn og nu Last of Us 2, som vi har set de seneste år.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf Erroneus » 16. maj 2019 20:23

Sandsynligvis relevant for PlayStation 5 og dermed også Xbox Next.

https://news.microsoft.com/2019/05/16/s ... rtnership/

"Under the memorandum of understanding signed by the parties, the two companies will explore joint development of future cloud solutions in Microsoft Azure to support their respective game and content-streaming services. In addition, the two companies will explore the use of current Microsoft Azure datacenter-based solutions for Sony’s game and content-streaming services."

Det tyder på at Microsoft Azure, som er deres cloud hosting platform, skal levere kræfterne til Sony. Det er naturligvis en vigtig aftale for Microsoft, da de får en stor kunde ind på Azure, men også for Sony og deres kunder, som får PlayStation Network ind på en stærk platform, og med en fremtid som står på flere online funktioner og streaming, så får Sony brug for en stærk partner i form af Microsoft og Azure.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+2

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf IkkNico » 16. maj 2019 20:50

Kæmpe nyhed. Gad vide hvad MS har kunne tilbyde Sony. Det må næsten være noget know-how omkring game streaming, for ellers havde både Amazon, Google eller Rackspace været lige så godt. De første også på prisen.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf Erroneus » 16. maj 2019 21:26

Jeg tænker også det er knowhow, og hvis man kigger på f.eks. Mixer, som jo er vildt godt, og generelt kvaliteten af Azure der netop har nogle stærke AI produkter, så tror jeg Sony har set mere fremtid i at benytte Microsoft til noget af det de er de bedste til.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf IkkNico » 17. maj 2019 11:52

Streaming kommer helt sikkert i fokus i næste generation, hvilket viser hvor meget spil og spillere har rykket sig. Det er kun 7 år siden MS fik massiv kritik for deres online checks.

Jeg regner nu med at download af spil og køb på disc ikke forsvinder lige foreløbigt, og heldigvis for det. Som spiller vil jeg bare gerne have det bedste fra begge verdener.

Gad vide om dette samarbejde kan få betydning for cross-play. MS kunne jo give Sony rabat mod at dele spillerbaser
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf hackNICE1112@ » 17. maj 2019 13:10

Bare et spørsmål kan det have nåde med de måske er lidt nervøs omkring google at de slå sig sammen:-)????
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron