Xboxlife forum

3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf BoblereN » 3. maj 2019 13:31

I serierne skal du gerne så vidt muligt forsøge at deltage i alle løb. Udover serierne arrangeres der “hyggeløb” hvor niveauet er mere spredt. Dem kan du sagtens deltage i.. serierne har dog den fordelt at alle kørere evalueres og matches med ligesindede og dermed får man noget rigtig tæt ræs
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf Renoldo » 4. maj 2019 09:35

Hey, jeg byder også lige ind med et spørgsmål.

På hvilke dage og tidspunkter bliver serierne kørt på?
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf dalingo » 6. maj 2019 10:27

Både project cars GT3 og F1 bliver afviklet onsdag aften.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf BoblereN » 6. maj 2019 16:13

Den F1 serie jeg deltager i afvikles søndag aften kl 21.00 og løb + kval er ca en time til halvanden
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf dalingo » 6. maj 2019 16:27

Ok tog fejl af F1 tidspunktet. (o:

GT3 er i hvert fald onsdag aften. Vi er lige nu imellem to sæsoner, så næste bør snart starte op. Jeg tror dog jeg skifter til F1 2019 når det ankommer på hylderne.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf BoblereN » 6. maj 2019 20:04

For min skyld måtte de meget gerne rykke F1 til en onsdag aften, men det tænker jeg ikke kommer til at ske.
Det er fedt, men synes sku søndag aften er en smule hellig :)

Havde en ret fed duel i går over 5 omgange.. https://mixer.com/BoblereN?vod=102135960 starter ved minut 31.12 :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf Akandreasen » 6. maj 2019 22:10

BoblereN skrev:For min skyld måtte de meget gerne rykke F1 til en onsdag aften, men det tænker jeg ikke kommer til at ske.
Det er fedt, men synes sku søndag aften er en smule hellig :)

Havde en ret fed duel i går over 5 omgange.. https://mixer.com/BoblereN?vod=102135960 starter ved minut 31.12 :)


Det var sku en meget fed dyst du havde med den Williams der. Du fik vist også gnubet dig lidt op af ham i sving 3, tror jeg det var :P
Ved du om de har nogen begynder leagues, Apex? Jeg har selv lige investeret i et Thrustmaster TMX PRO. Så nu er der ingen undskyldninger :D
Akandreasen
Niveau 6
 
Indlæg: 1836
By: Vanløse


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf BoblereN » 7. maj 2019 06:12

Ja, jeg fik lige gnubbet noget gummi af på hans sidepod ind i sving 3... Dækkene var simpelthen ikke klar til at angribe på første omgang og kunne ikke bremse hårdt nok til at tage inderbanen desværre :)
Til gengæld er der lidt gentleman over det, for kunne bare have holdt på og taget positionen, men jeg løfter gassen helt til jeg er 100% på han er forbi igen, således at jeg ikke drager en fordel af det.. og så kan man sige at det er neutraliseret igen og kampen genoptages de næste omgange.

De har serier til alle niveauer og temperamenter. Når der starter en ny sæson, som der snart gør ved udgivelsen af F1 2019, vil alle kunne melde sig til.
Man melder sig til i endten No Assist eller Assist league.
Når man ikke har kørt i en liga før, er det et krav at du deltager i et evalueringsløb hvor koordinatorerne får mulighed for at evaluere din "pace" over en løbsdistance på 50%, som også er den måde de rigtige løb afvikles.
Du skal ydermere køre 3 udvalgte time trails i en fastsat bil (formentlig en Mercedes) :) og poste dine tider ind på forummet. Når hele optagelses perioden er overstået, ca. 1-2 uger vil koordinatorerne gennemgå alle tilmeldte kørere og placere dem i respektive leagues med tilsvarende niveau.

I denne sæson (sæson 17) der er afkortet i forbindelse med udgivelsen af F1 2019 er der 6 no assist leagues og 2 assist league og de er stort set fyldt allesammen, så på xbox er der ca. 160 kørere hver søndag aften :)

Ligaerne kaldes så henholdsvis F1, F2, F3, F4, F5, F6, AL1, AL2...

I alle F ligaerne er der ikke tilladt med hjælpemidler bortset fra racing line... I F1 og F2 er racing line også banlyst :) Men tror ikke vi skal bekymre os om at køre op med dem!

Edit: I den fulde sæson 16 var der 8 no assist leagues og 3 assist leagues, tænker der bliver flere tilmeldte til sæson 19 i F1 2019
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf normann » 7. maj 2019 12:37

F1 2019 ser ellers godt på de videoer der er på youtube
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf BoblereN » 8. maj 2019 21:44

Ja, det får meget ros videoerne.. Men til min smag er der lige rigelig meget shiny refleks på racerne :) Måske er det bare fordi det er Bahrain og det er natløb med projektører og de gerne vil vise den effekt frem...

Til gengæld bliver det sjovt endelig at have en support serie i et F1 spil, så det også bliver muligt at køre Formel 2 :)

For min skyld behøver der ikke være alt for meget ændret i forhold til 18 udgaven, blot en udgave hvor der er forbedret på de eksisterende elementer.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf normann » 9. maj 2019 11:00

Enig jeg har lige prøvet at køre uden tc der skal lige være lidt varsom med højrefoden
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf BoblereN » 9. maj 2019 18:21

Man skal i hvert fald bruge en halv til en hel time til at justere sig fra at køre pcars 2 til F1 :)
Jeg smed lige en lille highlight video sammen fra mit løb i Kina forrige uge, det var et fedt race!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf QuinnDK » 10. maj 2019 23:46

Apex bliver desværre for ambitiøs til mig. Jeg er mere til hyggeløb og vil ikke have mulighed gor at deltage i alle løb i en serie.
Claus Alstrup Nielsen
Rusten simracer fra de gamle dage med GP3, STCC og F1 Challenge 99-02.

https://www.facebook.com/Baumann3R
QuinnDK
Niveau 1
 
Indlæg: 55
By: Viborg


Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron