Xboxlife forum

3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf QuinnDK » 14. apr 2019 17:38

Er der nogen der planlægger at streame vores løb, og kan man lave noget indsamling under løbet, som de gør hos DSR. Eller gider vi ikke bruge tid på det ?
Claus Alstrup Nielsen
Rusten simracer fra de gamle dage med GP3, STCC og F1 Challenge 99-02.

https://www.facebook.com/Baumann3R
QuinnDK
Niveau 1
 
Indlæg: 55
By: Viborg


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf ShumwayDK » 16. apr 2019 18:13

HeyZeusDK bekræfter at han også deltager. :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf QuinnDK » 17. apr 2019 09:13

Indtil videre er vi flg. til løbet i aften, som starter kl. 20.00:

BoblereN
ShumwayDK
HeyZeusDK
Renoldo
QuinnDK

Derudover fyldes der op med AI biler, så vi er omkring 10 - 15 biler i løbet.

Kl. 19.55 modtager I en invitation til løbet.
Claus Alstrup Nielsen
Rusten simracer fra de gamle dage med GP3, STCC og F1 Challenge 99-02.

https://www.facebook.com/Baumann3R
QuinnDK
Niveau 1
 
Indlæg: 55
By: Viborg

+1

Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf QuinnDK » 17. apr 2019 18:35

Jeg har desværre ikke mikrofon i mit headset, men I kan skrive til mig på Xbox eller via Xbox app'en
Claus Alstrup Nielsen
Rusten simracer fra de gamle dage med GP3, STCC og F1 Challenge 99-02.

https://www.facebook.com/Baumann3R
QuinnDK
Niveau 1
 
Indlæg: 55
By: Viborg


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf QuinnDK » 17. apr 2019 18:47

Det er med rullende start
Claus Alstrup Nielsen
Rusten simracer fra de gamle dage med GP3, STCC og F1 Challenge 99-02.

https://www.facebook.com/Baumann3R
QuinnDK
Niveau 1
 
Indlæg: 55
By: Viborg


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf ShumwayDK » 18. apr 2019 15:58

Tak for godt løb i går. Selvom det fra min side ikke var hektisk med pres bagfra, så var det alligevel mega hårdt med fuld koncentration hele tiden. Især når AI’erne skulle overhales. De kunne finde på lidt af hvert.
Har aldrig kørt 2,5 time før. Jeg var helt færdig bagefter. :D
Men min pitstop strategi holdt til gengæld hele vejen. :) Jeg havde planlagt en 1 stopper, men da jeg under træningen opdagede der var accelerated tirewear, så ændrede jeg til en 2 stopper.

Et forslag jeg vil komme med til andre løb er at slå pitstop errors fra. Jeg synes der lidt unfair potentielt at kunne få ødelagt sit løb af noget man ikke selv er herre over, og som rammer meget tilfældigt. Jeg blev ramt af det en gang, hvor pitstop’et tog næsten 1 minut længere en normalt. Det betyder måske mindre i et langdistance løb, men alligevel.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf QuinnDK » 19. apr 2019 09:48

Jeg vil også sige tak for et godt løb. Jeg var langt fra den hurtigste, og BMW'en jeg kørte i, følte jeg ikke rigtig var hurtig nok. Derfor valgte jeg også hurtigt, at jeg bare måtte stole på min stabilitet, og det førte mig også igennem uden afkørsler og andre ubehageligheder. :-)

Ang. pitstrategi, så fejlede jeg fælt og endte på i alt 4 pitstops, til gengæld fik jeg så også selv et pitstop hver gang. I mangel på et racerig, så gennemførte jeg løbet, siddende på en spisebordsstol, så pitstops var krævet :-)

Det der med pitstop errors, det bliver fjernet fra nu af og i kommende løb. Jeg synes dog vi skal beholde accelerated tirewear.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Claus Alstrup Nielsen
Rusten simracer fra de gamle dage med GP3, STCC og F1 Challenge 99-02.

https://www.facebook.com/Baumann3R
QuinnDK
Niveau 1
 
Indlæg: 55
By: Viborg


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf brilleabendk » 28. apr 2019 21:16

Jer der køre med rat. Hvad benytter i så? :)
brilleabendk
Niveau 2
 
Indlæg: 170


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf Morten Skou » 28. apr 2019 21:21

Jeg har et Thrustmaster TX Italia:
https://www.coolshop.dk/produkt/thrustm ... on/AE4FS2/

Det var et ganske fint begynder rat synes jeg, fedt at køre med.

Overvejer dog at sælge det igen, da jeg desværre ikke får brugt det så meget og det fylder jo at have stående :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf brilleabendk » 28. apr 2019 21:29

Morten Skou skrev:Jeg har et Thrustmaster TX Italia:
https://www.coolshop.dk/produkt/thrustm ... on/AE4FS2/

Det var et ganske fint begynder rat synes jeg, fedt at køre med.

Overvejer dog at sælge det igen, da jeg desværre ikke får brugt det så meget og det fylder jo at have stående :D

Kender det alt for godt.. har nu 2x haft g920.. og nu sidder jeg og vil spille en masse igang og overvejer derfor at shoppe :D
brilleabendk
Niveau 2
 
Indlæg: 170


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf QuinnDK » 30. apr 2019 07:50

Er du da ikke tilfreds med dit G920 ?
Claus Alstrup Nielsen
Rusten simracer fra de gamle dage med GP3, STCC og F1 Challenge 99-02.

https://www.facebook.com/Baumann3R
QuinnDK
Niveau 1
 
Indlæg: 55
By: Viborg


Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf brilleabendk » 30. apr 2019 20:11

Har ikke et nu, men blev bare kedeligt at cruise rundt alene også blev de solgt. Så kunne være fedt at deltage i nogen af de her løb hvor vi er flere :D
brilleabendk
Niveau 2
 
Indlæg: 170

+1

Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf BoblereN » 1. maj 2019 08:37

Beklager at jeg ikke fik meldt afbud og ikke dukkede op. Jeg havde svedt løbet helt ud af hukommelsen og glemt at smide det i kalenderen.

Når det så er sagt, har jeg ligesom du QuinnDK forsøgt at få samling på folk via xboxlife til noget racing. Det har ikke rigtig været muligt de sidste par år, med få undtagelser.

Jeg har i stedet valgt (ligesom Dalingo), at melde mig til en løbsserie på AOR (ApexOnlineRacing). Uden at reklamere for dem, vil jeg blot opfordre dem med benzin i blodet der godt kan lide organiseret racing med respekt for hinanden, at undersøge om det ville være en mulighed.

Jeg kører med i en F1 serie hvor F1 2018 benyttes, der er over 200 tilmeldte blot på xbox. Den overvejende størstedel er englændere, men det ændrer ikke på at det er noget af det bedste online racing jeg har prøvet.

Vi har nu kørte de 3 første runder, Melbourne, Bahrain og sidst Kina's GP. 2x løb har alle 20 deltagere i den liga jeg er landet i stillet til start og seneste løb i Kina var der et par afbud så vi startede kun "18"... I de første to løb lå top15 indenfor 1,5s i kvalifikationen, seneste løb var der lidt større spredning fordi der blev forsøgt at kvalificere sig på forskellige dæktyper for at opnå den bedst mulige løbs strategi... Det viste sig også at podiet blev nappet af dem der kvalificerede sig på det hårdere soft dæk, fremfor dem i top5 der kvalificerede sig på ultra soft.

Der er reglement for hvordan man "opfører sig", generelt er det et gentlemen princip der køres efter.. Alle gør hvad de kan for at undgå kollisioner, dermed ikke sagt at der ikke bliver gået til stålet.. Jeg kørte side om side igennem 7 sving med en Williams sidste løb hvor der på tidspunkter ikke var meget mere end plads til et papir i mellem os..

Jeg havde et elendigt løb i Bahrain hvor jeg endte med at starte helt nede som P16, og desværre fik jeg ødelagt en andens løb fordi jeg var for aggresiv.. Sluttede P6, men blev tildelt 15 strafpoint plus en 20 sekunders straf for mit stunt hvilket sendte mig ned på P11 lige udenfor point... Strafpoint akkumuleres henover sæsonen og samler du nok sammen bliver straffene hårdere og hårdere.. Så det er med til at sikre folk kører med en vis respekt og hensyn.

EDIT: F1 2019 udkommer tidligere i år end det plejer, og derfor er denne sæson afkortet og slutter den 23 Juni, og så starter de en sæson 18 op i F1 2019 med hele kalenderen.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf Chokofanten » 1. maj 2019 12:33

Jeg er ikke med i Pcars2, fordi mit rat opfører sig underligt i det spil.
Nogle gange er det ok, andre ikke, men nok til at det er irriterende.
Jeg er tæt på, at købe en PC, og vil prøve kræfter med Iracing og ACC.
Så næste måned bliver Xboxen, nok stillet til side for en stund.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: 3 Timer på Hockenheim GP - Jubilæumsløb for DSR

Indlægaf QuinnDK » 3. maj 2019 12:17

BoblereN skrev:Jeg har i stedet valgt (ligesom Dalingo), at melde mig til en løbsserie på AOR (ApexOnlineRacing). Uden at reklamere for dem, vil jeg blot opfordre dem med benzin i blodet der godt kan lide organiseret racing med respekt for hinanden, at undersøge om det ville være en mulighed.

EDIT: F1 2019 udkommer tidligere i år end det plejer, og derfor er denne sæson afkortet og slutter den 23 Juni, og så starter de en sæson 18 op i F1 2019 med hele kalenderen.


Er det muligt at være med hos Apex, også hvis man ikke kan stille til alle løb eller måske kun nogle få stykker ?
Claus Alstrup Nielsen
Rusten simracer fra de gamle dage med GP3, STCC og F1 Challenge 99-02.

https://www.facebook.com/Baumann3R
QuinnDK
Niveau 1
 
Indlæg: 55
By: Viborg


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster