Xboxlife forum

Gamerpoint highscore tilbage på Xboxlife.dk

Snak om Xbox relaterede nyheder her.

Gamerpoint highscore tilbage på Xboxlife.dk

Indlægaf Morten Skou » 23. apr 2019 19:25

Hej alle,

Her i påsken har jeg arbejdet på, at få vores Gamerpoint highscore lister til at køre igen, og selv om der stadig mangler nogle ting hist og her, så tænkte jeg at jeg ville fortælle jer om det nu. Når det hele er færdigt så skriver jeg også en nyhed om det.

Som I måske allerede har bemærket, så er gamercardsne i forummet nu opdateret, og det viser ligeledes de sidste 5 Xbox One titler som I har fået achievement i. Det opdateres udelukkende når der kommer en ny achievement i et spil, så det er altså ikke nok bare at starte spillet på Xboxen for at få det til at dukke op i gamercardet.

Billede

I det nye Gamerpoint highscore system kan man se to værdier for gamerscore: det totale antal og så det antal som man har opnået alene på Xbox One.

Se top 100 listen over danske Xbox gamere her:
https://stats.xboxlife.dk/

Top 6 ser sådan her ud (mit screenshot kunne ikke lige være større):
Billede


I bunden af jeres brugerprofiler kan man se statistikker for de sidste 10 spil som i har fået en achievement i, der er planer om at lave langt mere - inklusive achievement oversigter (en ting som vi faktisk aldrig har haft herinde).

Se eksempel på data i brugerprofilen her:
https://www.xboxlife.dk/profile/2793

Billede

Eksempel på topscore-liste for de enkelte spil
https://stats.xboxlife.dk/game/frozen-f ... 71917.html

Jeg skal nok tilføje Xbox 360 titlerne igen også, men valgte at fokusere på Xbox One titlerne i første omgang.

I kan tilgå gamerpoint highscore listerne ved at gå ind på https://stats.xboxlife.dk - eller ved at klikke på linket øverst i menuen der hedder "Gamerpoints".

Mangler / planer lige nu:
- Listerne over alle spil som en bruger har gennemført skal lige laves færdig
- Listerne over achievements i et spil skal laves færdig
- Listerne over hvilke achievements en bruger har i de forskellige spil skal laves færdige
- Der er en række spil fra andre platforme som fejler, jeg gætter på at det er PC / Windows / Phone spil (de bliver ikke vist pt.)
- Der mangler en status der viser hvor mange achievements man har ud af x antal tilgængelige i spillet.
- Flere seje statistikker på baggrund af dataen (meget af det vi tidligere har set på PSlife).

Systemet opdaterer et par gange i døgnet lige i øjeblikket.

For at komme med i vores system, så kræver det selvfølgelig at man har en bruger herinde og at man har tilføjet sit gamertag. Hvis ens privacy indstillinger på Xbox profilen er sat op således at disse oplysninger ikke er offentlige, så bliver de heller ikke vist herinde.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+8

Re: Gamerpoint highscore tilbage på Xboxlife.dk

Indlægaf Rechain » 23. apr 2019 19:34

Håber du havde en god påske & godt arbejde :)

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup

+1

Re: Gamerpoint highscore tilbage på Xboxlife.dk

Indlægaf Cena » 23. apr 2019 19:56

Godt arbejde Skou. Ærgerligt samarbejdspartnerne på PlayStation delen på pslife ikke er til regne med. Jeg er lidt nørd med sådan nogle statistikker og det er super ærgerligt man er nødt til at bruge PSN profiler. Håber det en dag kommer til at virke på pslife igen :-)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+1

Re: Gamerpoint highscore tilbage på Xboxlife.dk

Indlægaf Morten Skou » 23. apr 2019 20:48

Cena skrev:Godt arbejde Skou. Ærgerligt samarbejdspartnerne på PlayStation delen på pslife ikke er til regne med. Jeg er lidt nørd med sådan nogle statistikker og det er super ærgerligt man er nødt til at bruge PSN profiler. Håber det en dag kommer til at virke på pslife igen :-)


Ja, det er lidt ærgerligt, men jeg håber at det lykkedes os at finde ud af noget på et tidspunkt :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Gamerpoint highscore tilbage på Xboxlife.dk

Indlægaf Mysticurse » 24. apr 2019 03:47

Mega dejligt du har fundet overskuddet igen, til at arbejde på siden... så stærkt gået Hr Skou ;-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg

+1

Re: Gamerpoint highscore tilbage på Xboxlife.dk

Indlægaf Lord Alla » 24. apr 2019 12:34

Yes sir... Achievements er sgu sjove :-). Fedt at det spiller sammen igen med siden her.
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace

+1

Re: Gamerpoint highscore tilbage på Xboxlife.dk

Indlægaf Morten Skou » 18. jul 2019 19:21

Der har lige været et issue i et stykke tid, som gjorde at kortene ikke blev opdateret - jeg har lige fået løst problemet så alt vil være opdateret igen indenfor det næste døgn eller mindre :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+4


Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron