Xboxlife forum

Xbox Next vs PS5

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox Next vs PS5

Indlægaf IkkNico » 22. apr 2019 08:36

For tidligt?
Pjat, jeg ved at nogen af jer, allerede har besluttet jer for hvilken 9. generationskonsol i skal have. Så hvad er bedst, og hvorfor? Skal vi forvente hemmelige chips eller andre skjulte kræfter i de nye maskiner?

Mark Cerny har afsløret lidt af hvad der er under kølehjelmen på PS5.
Det er x86 arkitekturen igen men med flere kræfter og SSD. Fornuftigt nok, for så bliver bagudkompatabilitet et non-isse for PS5.

Den næste Xbox ved vi ikke så meget om endnu. Jeg forventer endnu et fjollet navn.

Det mest spændene ved næste genration er hvor meget services kommer til at fylde. Er de dedikerede konsollers tid snart forbi? Kommer de disc-løse maskiner?

Sony har PS Now, der understøtter både streaming og downloads. MS har GamePass og EA Access, og mon ikke flere af de store udgivere kommer med deres egne services. Google, Nvidia og Amazon er der allerede, så spørgsmålet er om de kun vil gøre disse tilgængelige på håndholdte platforme og/eller PC. Det er i hvert fald nye spillere på markedet, som både MS og Sony skal holde skarpt øje med.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+5

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf Morten Skou » 22. apr 2019 20:45

Det som jeg er mest spændt på omkring de kommende konsoller (der er vel noget tid til endnu) er i hvor stor grad det bare bliver "dummy"-bokse som front for firmaernes respektive cloud-tjenester. Måske kunne man endda forestille sig, at Sony bare ville have en PlayStation-app i deres TV, så man helt kunne slippe for at have en ekstra konsol?

Microsoft kommer jo med xCloud senere i år, og hvis det bare spiller som det skal, så er vi vel ved at være derude, hvor det ikke er så vigtigt hvor kraftig selve konsollen er, eftersom det hele afvikles i cloud. Jeg vil dog stadig se det før jeg tror det :-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf IkkNico » 22. apr 2019 21:01

Morten Skou skrev:Microsoft kommer jo med xCloud senere i år, og hvis det bare spiller som det skal, så er vi vel ved at være derude, hvor det ikke er så vigtigt hvor kraftig selve konsollen er, eftersom det hele afvikles i cloud. Jeg vil dog stadig se det før jeg tror det :-)

Tjaeh, Chromecast har jo i årevis kunne håndtere 8 personers spil (Just Dance), fordi der ikke foregår ret meget på klientsiden. Man kan jo lige så godt afvikle COD, NFS og FIFA i skyen.

Den eneste udfordring jeg ser er input latency. Om Microsofts Outatime projekt eller 5G rent faktisk kan bruges i den sammenhæng bliver til gengæld spændende at se.

På plus siden så bliver alle spil efterhånden cross-play, når de ender i skyen. Det burde fx. være ligegyldigt om du spiller FIFA GaaS edition på EA Access, xCloud, PS Now , Google Stadia eller Geforce Now.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf CvKM » 23. apr 2019 02:10

Jeg hopper sikkert på begge konsoller, som jeg også har gjort med Xbox One og PlayStation 4. Men det bliver ihvertfald ikke med det samme. Jeg er udmærket godt klar over, at teknologi som denne er i rivende udvikling og der sker hele tiden ting med ikke bare konsoller, men computere, kameraer, telefoner, selv hvidevarer... Jeg kan bare ikke selv følge med. Jeg er kun 29 år gammel og elsker spil, men når min Xbox og PlayStation er noget af det bedste eje jeg har, så har jeg lidt svært ved at punge ud for nye konsoller allerede. Ingen tvivl om at de vil os forbrugere det bedste, selvom det ikke er muligt at stille alle tilfredse hver gang, men jeg føler lidt at de bare presser på for at få os til at købe mere. Nej, vi kan ikke udvikle kraftigere ting til de to nuværende konsoller, altså dele der kan skiftes ud, men alligevel føler jeg at tiden med dem går alt for stærkt. Xbox One blev lanceret i 2013 og hvis den står til at blive skiftet ud i 2020 som Microsofts nye kraftfulde konsol... Ja, så er jeg godt nok på røven, for det har jeg sgu ikke penge til. :P Jeg føler bare at der stadig er massere af liv tilbage i Xbox One. Måske kan man sige det samme om de endnu ældre konsoller, Xbox 360 og PlayStation 3, som jeg lige har sagt her... Men alligevel synes jeg, at de fik den tid de skulle have, og der er endda stadig folk der spiller på dem. Det er bare det, at jeg synes at hvor Xbox 360 lå på... og nu skriver jeg bare noget åndet... 5 i grafik skalaen, så gik den måske til 14 på Xbox One. Så er det jeg tænker, at hvis nu mit eget hjemmelavede system bruges til at holde de nye konsoller op, så der fra Xbox One's 14 kun går op til 20 på den nye konsol, er det så værd overhovedet at investere i den nye konsol, på ikke kun grafik, men overall? Hvis det er for indviklet forklaret, så sig endelig til.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.

+1

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf arnel925 » 23. apr 2019 05:01

Tror den nye Xbox smadre hele gameing marked, det bliver et monster, derfor tør Sony ikke være med til E3, undskyldninger er der mange af. Og derfor er de allerede nu kommet frem med lidt specs til deres kommende konsol så de ikke bliver glemt efter E3 og så folk allerede nu kan sige hvor fed deres konsol bliver. Men microsoft har fejlet med Xbox one, og de har lært meget af det. Denne konsol bliver noget af det vildeste, det er jeg sikker på, de er sultende. Og det er sådan et microsoft hold vi elsker at se. Bliver revolutionerende gameing. PS5 bliver bare PS4.5 - bedre grafik og brugeroplevelse.
arnel925
Niveau 5
 
Indlæg: 1153

+3

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf Mysticurse » 23. apr 2019 11:08

arnel925 skrev:Tror den nye Xbox smadre hele gameing marked, det bliver et monster, derfor tør Sony ikke være med til E3, undskyldninger er der mange af. Og derfor er de allerede nu kommet frem med lidt specs til deres kommende konsol så de ikke bliver glemt efter E3 og så folk allerede nu kan sige hvor fed deres konsol bliver. Men microsoft har fejlet med Xbox one, og de har lært meget af det. Denne konsol bliver noget af det vildeste, det er jeg sikker på, de er sultende. Og det er sådan et microsoft hold vi elsker at se. Bliver revolutionerende gameing. PS5 bliver bare PS4.5 - bedre grafik og brugeroplevelse.

Håber SÅ meget du har ret. Godt nok er jeg en af dem der langt fra er klar til at skifte min One S ud, da min kun er fra November 16, hvor jeg gik fra 360 til One. Så den har i mine øjne nogle år tilbage i sig. Det ændre dog ikke på, at jeg uden tvivl skal have den næste Xbox på et tidspunkt.
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf Cena » 23. apr 2019 12:03

arnel925 skrev:Tror den nye Xbox smadre hele gameing marked, det bliver et monster, derfor tør Sony ikke være med til E3, undskyldninger er der mange af. Og derfor er de allerede nu kommet frem med lidt specs til deres kommende konsol så de ikke bliver glemt efter E3 og så folk allerede nu kan sige hvor fed deres konsol bliver. Men microsoft har fejlet med Xbox one, og de har lært meget af det. Denne konsol bliver noget af det vildeste, det er jeg sikker på, de er sultende. Og det er sådan et microsoft hold vi elsker at se. Bliver revolutionerende gameing. PS5 bliver bare PS4.5 - bedre grafik og brugeroplevelse.


Til den tid må vi håbe Microsoft så har fået lavet nogle konsol eksklusiver, som er noget værd. Det har VIRKELIG haltet i denne generation.

Jeg var Xbox 360 mand men skiftede til PS4 denne generation. Simpelthen fordi deres eksklusiver (efter min mening) var bedre. Og det har de været HELE denne generation.

PS4 Pro var et flop (omend jeg nu er glad for min på trods af performance opgraderingen ikke er stor) hvis man sammenligner med Xbox One X. Men de spil man kan spille på en One X, kan man så vidt jeg ved også spille på en PC. Så hvorfor skal man have en Xbox One X?
Man står godt stillet hvis man har en god PC og PS4. Så kan man spille alle spil.

Jeg har ikke valgt side endnu - men som det ser ud nu bliver det Playstation - primært pga eksklusiverne. Sony er dog nødt til at lave et nyt racerspil!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf Erroneus » 24. apr 2019 12:00

It's all about the games :)

Jeg tror faktisk de 2 konsoller kommer til at blive meget ens i hardware. Alt tyder også på de baseret på samme GPU og CPU fra AMD, da de udkommer stort set samtidigt. Det jeg håber på, det er at begge producenter ikke går efter at smide en konsol ud til 399$, men til 499$, fordi så kan de smide noget "ordenligt" hardware i fra starten af. De udmeldinger vi har hørt fra Cerny (Sony), tyder også på at PS5 bliver dyrere end PS4.

Jeg er spændt på hvordan de takler skiftet til hurtig flash storage, fordi at proppe 1TB eller 2TB NVMe storage i, er ikke billigt, heller ikke i 2020. Det vil ikke overraske mig hvis de lancerer dem med en ordenlig hybrid løsning, hvor der ligger 256 eller måske endda 512GB hurtig NVMe storage, som automatisk cacher seneste brugte og installeret spil, og så ligger resten ellers på en almindelig harddisk. Hybrid storage er ikke nogle ny ting, men indtil videre har hybrid diske været med begrænset mængde flash hukommelse, og derfor har effekten også været begrænset til større datamængder som moderne spil er.

Samtidigt håber jeg at Sony har lært lidt fra Microsoft og Xbox One X, at man godt kan lave en kraftfuld konsol som er forholdsvis lydløs :)

Personligt kommer jeg til at gå med PS5 (næppe nogle overraskelse) pga de eksklusive gode spil fra Sony og hvis der kommer gode eksklusive spil fra Microsoft, ja så spiller jeg dem på min PC. Hvis Xbox 2/720/365/2020/Next (ja navnet bliver lidt spændende), så en dag bliver billig, så kan det da være jeg køber den, som jeg gjorde med Xbox One X, som blev købt for 2300 kr i 2018.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf IkkNico » 24. apr 2019 12:37

Jeg er ikke engang tæt på at have besluttet mig endnu. Måske skal jeg slet ikke have en konsol.

For mig har det altid været online, der trak.
I 7. generation vandt MS let det kapløb med masser af spillere på den klart mest stabile og brugervenlige inline platform. I nuværende kan det godt være XBL er dømt som bedste online, men jeg har ærligt talt ikke kunne mærke forskel fra PSN, så her vandt den langt større online spillerbase på PS4 for mig.

9. generation. Puha, den bliver svær.
Hvis services bliver store, og hvis de kan klare en forholdsvis latency-fri online oplevelse, så er der ikke meget grund for mig til at købe en konsol. Så kan jeg spille eksklusive Xbox spil på xCloud og PS5 spil på PS Now via en kartoffel-PC.
Alle de store tredjeparts udgivere vil helt sikkert skubbe deres services ud på så mange platforme som muligt, så her er PC igen en vinder. Xbox kunne dog blive en mulighed, men PS5 vil være helt ude, med mindre Sony tager sig sammen og tillader andte gaming services end PS Now.

På bundlinien er det stadig et par store hvis'er, og rigtig meget kan nå at ske inden vi skriver efterår 2020.

Til gengæld skubber MS og Nintendo meget på for cross-platform spil, og jeg har stadig en våd drøm om at dette bliver standard, så NFS, COD, BF, Warframe, Divsion og alle de andre online spil kan have en kæmpe fælles spillerpulje, og så lige med et par dedikerede platform vs platform lobbyer.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf Niculla2 » 24. apr 2019 12:38

Jeg tænker hele tiden. Hvis bare jeg kunne proppe Sonys ekslusiver over på min One X, så det er muligt at spille dem også på lydløs hardware med en elite controller.

Jeg har virkelig svært ved at nyde et spil, når der er en jetmotor i baggrunden. Sony skal derfor have langt bedre køling før jeg vil overveje den.

Jeg har ikke så meget tid mere til spil, så næste generation bliver kun med én konsol. Jeg tror dog denne gang, at jeg venter noget tid med at købe en for at se nærmere på nye spil fra Microsoft og evt. kølingproblemer hos Sony. Jeg har også en kæmpe backlog af spil på nuværende gen, og grafikken er så god, at det ikke trækker i mig med at få bedre hardware end det vi har nu.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby


Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf Slimjay DK » 24. apr 2019 14:15

Jeg ender med at købe det hele :) Og hvor hurtigt det kommer til at ske afhænger af spillene ..... :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf IkkNico » 24. apr 2019 14:49

Slimjay DK skrev:Jeg ender med at købe det hele :) Og hvor hurtigt det kommer til at ske afhænger af spillene ..... :)

Billede
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf GrillBillerDK » 24. apr 2019 17:54

jeg så denne fra twitter tidligere i dag...
https://www.youtube.com/watch?v=PWx5f-CXskI


edit...
hov forkert link... men ok...
https://twitter.com/MrZweistein/status/ ... 7527491584
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf Smolle » 28. apr 2019 13:40

Jeg ved godt, at udviklingen går imod cloud services osv., men jeg er stadig super tilbageholdende med det. Efter at have spillet The Division på min Xbox One X (hentede det da det kom på Game Pass) har jeg virkelig bandet og svovlet af spil, som kræver, at man er online. Min Xbox er på WiFi og i The Division var det bare ikke godt nok. Det gav ofte problemer med fjender, der ikke blev opdateret korrekt og dermed opførte sig virkelig mærkeligt. Og jeg kunne ikke bare gå offline og spille spillet på den måde.

Derfor har jeg, nærmest af princip, nægtet at spille spil som kræver, at man er online, siden da. Det er ærgerligt, da der sikkert er mange gode spil og jeg nød også virkelig The Division, men jeg hader virkelig, at man er tvunget til, at være online. Jeg ville elske hvis jeg bare kunne opdatere min konsol en gang om ugen, eller en gang om måneden bare, og så helt kunne undlade at have den på nogen former for netværk resten af tiden! Men det kommer jo ikke til at ske, det ved jeg godt.

Jeg bevarer dog et spinkelt håb om, at der i det mindste stadig vil være mulighed for, at kunne spille spil på de nye konsoller mere eller mindre uden, at være online. I det mindste, at gameplay i single player spil ikke bliver påvirket af hvor vidt du er online eller ej, eller hvor god din forbindelse måtte være. Men lige meget hvad, så ender jeg sikkert med at købe den nye Xbox når den engang kommer, fordi jeg bare ikke kan lade være.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Xbox Next vs PS5

Indlægaf CaptainKicker » 29. apr 2019 02:30

Man bliver bare lidt træt af den samme "Sony = eksklusive spil = godt".

Det afhænger vel i bund og grund hvad man er til. Det giver ingen mening at kalde den ene konsol bedre afhængig af spil hvis man, som jeg, synes God of War er røvsygt eller Horizon Zero Dawn var overvurderet og ret kedeligt i længden - ligeså vel hvis man ikke føler at Gears, Halo eller Forza er i ens boldgade. Det er godt nok tit, at dem jeg kender som har PS4 slet ikke har spillet fx GOW eller Last of Us, men bare vælger PS4 fordi det er sådan noget man gør i Danmark. Så hele teten med eksklusive spil er blevet alt for kedelig. Det er reelt set kun Nintendo der kan sælge konsoller på den baggrund (Zelda...Pokemon...Mario...)

Jeg siger ikke, at PS4 ikke er bedre - men der er ikke meget der blæser mig af stolen, og gør jeg har fortrudt jeg gav min PS4 væk. Nu kom Days Gone, som jeg så frem til, og det ligner bare slet ikke hvad de viste til E3, og anmeldelserne ser sløje ud.

Sidst jeg blev blæst bagud var med Xbox One X. Der kunne man se hvor langt Microsoft er ift. Sony. Jeg elsker Uncharted, og synes Last of Us var OK. Men i sidste ende, vil jeg have den bedre konsol både online, strukturmæssigt, og hvad mine venner har.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+3

Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster

cron