Xboxlife forum

Sekiro: Shadows Die Twice

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Morten Skou » 13. apr 2019 10:06

Jeg har lige kastet mig over det her spil, og eftersom det jo er From Software, der også har lavet Dark Souls spillene, så frygter jeg lidt at det bliver en lang og sej kamp :lol:

Er der nogle af jer andre der har prøvet det? Hvordan er sværhedsgraden? Kan normale mennesker spille det? :mrgreen:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Morten Skou » 13. apr 2019 11:38

Ok det er pænt svært - det undrer mig virkelig, at de laver spil med så høj en sværhedsgrad, det udelukker jo alligevel pænt mange fra at komme særligt langt i det og man risikerer jo at folk køber det fordi de tænker "det ligner et fedt samurai-spil", og så bliver pænt overraskede / skuffede.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Niculla2 » 13. apr 2019 11:53

Jeg har overvejet det flere gange, men som du nævner, ser det også bare ud som et spil, der hurtigt ryger på hylden igen i ren frustration.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby

+1

Re: Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Morten Skou » 13. apr 2019 14:28

Har spillet omkring 4 timer nu, det er faktisk meget sjovt men det kræver tålmodighed og viljen til at prøve igen og igen... og igen.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Cena » 14. apr 2019 06:49

Vi har efterhånden gang i en rimelig lang tråd om spillet på pslife. Der er dog ret mange spoilers!

Spillet har en meget stejl læringskurve. Mest fordi du prøver at spille det som feks Bloodbourne eller Souls spillene. Man skal vænne sig til det er nyt spil. Jeg kan trøste dig med at jeg brugte måske 3 timer første mini boss. Nu kæmper jeg slet ikke på samme måde.

Husk at eavesdroppe. Der får du gode tips. Jeg har næsten videoer af alle mine boss fights på youtube, bortset fra de første 4-5 stykker tror jeg.

Skriv hvis du har brug for hjælp :-)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+2

Re: Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Morten Skou » 14. apr 2019 16:27

Er også faldet over den her video med nogle gode fifs:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Morten Skou » 16. apr 2019 14:31

Jeg synes virkelig at det har hjulpet mig, at bruge noget tid med ham træner-gutten som der bliver adgang til på et tidspunkt, jeg sprang ham ellers over til at starte med :-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Cena » 16. apr 2019 17:59

Morten Skou skrev:Jeg synes virkelig at det har hjulpet mig, at bruge noget tid med ham træner-gutten som der bliver adgang til på et tidspunkt, jeg sprang ham ellers over til at starte med :-)


Det handler virkelig om at lære spillets mekanikker. Jeg har hængt i en boss fight i 4-5 timer nu. Problemet er ikke bossen, men camera og arena der kæmpes i. Shit den er frustrerende mand!

Hvor langt er du skou?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Lord Alla » 16. apr 2019 18:13

Morten Skou skrev:Ok det er pænt svært - det undrer mig virkelig, at de laver spil med så høj en sværhedsgrad, det udelukker jo alligevel pænt mange fra at komme særligt langt i det og man risikerer jo at folk køber det fordi de tænker "det ligner et fedt samurai-spil", og så bliver pænt overraskede / skuffede.


Det er alene sværhedsgraden, som holder mig fra det. Spillet ser fedt ud, og jeg har da også talt med en kollega, der bøvler på livet løs. Han elsker den slags spil, men det gør jeg ikke. Jeg forstår ikke helt, hvorfor spiludviklerne ikke sætter sværhedsgrad på; det må da sælge flere spil og derfor generere flere penge, men måske opfatter udviklerne af Sekiro det, som når Louis Vuitton spotter deres produkter på ghettotøser og realitydeltagere - en negativ markedseffekt :-)
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace

+1

Re: Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Morten Skou » 16. apr 2019 19:17

Cena skrev:
Morten Skou skrev:Jeg synes virkelig at det har hjulpet mig, at bruge noget tid med ham træner-gutten som der bliver adgang til på et tidspunkt, jeg sprang ham ellers over til at starte med :-)


Det handler virkelig om at lære spillets mekanikker. Jeg har hængt i en boss fight i 4-5 timer nu. Problemet er ikke bossen, men camera og arena der kæmpes i. Shit den er frustrerende mand!

Hvor langt er du skou?


Har spillet omkring 6-7 timer tror jeg i alt, men kæmpede ret meget lige i starten.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Cena » 16. apr 2019 19:24

Morten Skou skrev:
Cena skrev:
Morten Skou skrev:Jeg synes virkelig at det har hjulpet mig, at bruge noget tid med ham træner-gutten som der bliver adgang til på et tidspunkt, jeg sprang ham ellers over til at starte med :-)


Det handler virkelig om at lære spillets mekanikker. Jeg har hængt i en boss fight i 4-5 timer nu. Problemet er ikke bossen, men camera og arena der kæmpes i. Shit den er frustrerende mand!

Hvor langt er du skou?


Har spillet omkring 6-7 timer tror jeg i alt, men kæmpede ret meget lige i starten.


Jeg tror størstedelen kæmper i starten. Især med den første miniboss. Hans graps er ubarmhjertelige!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+1

Re: Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Cena » 24. apr 2019 15:14

Er du kommet videre Skou?

Jeg fik endelig klaret den sidste boss i dag efter 50+ forsøg i sidste hvor jeg til sidste gav op. I dag klarede jeg ham på 6-7 forsøg :D Det er uden sammenligning det sværeste spil jeg nogensinde har gennemført!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+1

Re: Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Morten Skou » 24. apr 2019 15:45

Nej, anmeldelsen er også skrevet så jeg kommer nok ikke til at spille det igen lige med det samme :D

Hvor lang tid har du været om at gennemføre det? Og super godt gået i øvrigt!
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Cena » 24. apr 2019 15:51

Morten Skou skrev:Nej, anmeldelsen er også skrevet så jeg kommer nok ikke til at spille det igen lige med det samme :D

Hvor lang tid har du været om at gennemføre det? Og super godt gået i øvrigt!


56 timer tror jeg det tog mig at gennemføre det. 30 af dem har jeg nok siddet fast i bosser :lol:
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+1

Re: Sekiro: Shadows Die Twice

Indlægaf Morten Skou » 24. apr 2019 15:53

Cena skrev:
Morten Skou skrev:Nej, anmeldelsen er også skrevet så jeg kommer nok ikke til at spille det igen lige med det samme :D

Hvor lang tid har du været om at gennemføre det? Og super godt gået i øvrigt!


56 timer tror jeg det tog mig at gennemføre det. 30 af dem har jeg nok siddet fast i bosser :lol:


Vildt nok, men det er jo kortere tid end Frozen Free Fall :mrgreen:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron