Xboxlife forum

Min Xbox læser ikke spil

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Min Xbox læser ikke spil

Indlægaf Pingo » 3. mar 2019 14:49

Min Xbox gider for tiden ikke læse spil, nogen ide om hvad jeg kan gøre eller hvad det koster? Og kan det svare sig?
Pingo
Niveau 3
 
Indlæg: 240
By: Viby J


Re: Min Xbox læser ikke spil

Indlægaf JohnH » 3. mar 2019 21:23

Ryges der ved Xbox'en? Så skal den nok renses.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Min Xbox læser ikke spil

Indlægaf Pingo » 3. mar 2019 22:05

Nej det gør der ikke. Den har tidligere haft problemer med et enkelt spil, men gør det det ved en del af dem. Det er dem på cd den ikke kan læse. De andre er ikke noget problem
Pingo
Niveau 3
 
Indlæg: 240
By: Viby J


Re: Min Xbox læser ikke spil

Indlægaf CvKM » 3. mar 2019 23:11

Det kan godt lyde som drevet der er ved at stå af.

Mit gæt ville nok være at sende den til Microsoft for reparation, afhængig af hvilken Xbox der er tale om. Er det en 360? Så er garantien gået. Xbox One, den allerførste? Muligvis gået garanti. Men er ikke sikker. Jeg ville ihvertfald sende den ind til Microsoft hvis det er en One S eller X model, de kan helt sikkert lave den. Mener stadig at det er gratis at sende den ind med UPS. Du kan tjekke garantien ved at registrere din maskine på deres hjemmeside.

EDIT: Læs mere her: https://support.xbox.com/da-DK/my-accou ... t-serviced
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Min Xbox læser ikke spil

Indlægaf Mysticurse » 4. mar 2019 08:03

Det skulle vel ikke være brugte spil fra GameStop vel? Jeg har nemlig et problem med en skive, efter de har valgt at starte med at sætte et lille klistermærke på undersiden af skiven. Jeg mener det er fordi skiven kommer i ubalance hvis klistermærket ikke sidder helt lige på.
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: Min Xbox læser ikke spil

Indlægaf Pingo » 4. mar 2019 16:25

Nej, det er nye spil min søn har fået i julegave. Det er den første Xbox one som man kunne købe herhjemme. Ved ikke hvad den model hedder? Købte den da den danske version udkom så den er vel 5 år ca? Jeg ser om jeg kan få den til og virke ellers må jeg se om de kan lave den
Pingo
Niveau 3
 
Indlæg: 240
By: Viby J


Re: Min Xbox læser ikke spil

Indlægaf JohnH » 4. mar 2019 16:42

Pingo skrev:Nej, det er nye spil min søn har fået i julegave. Det er den første Xbox one som man kunne købe herhjemme. Ved ikke hvad den model hedder? Købte den da den danske version udkom så den er vel 5 år ca? Jeg ser om jeg kan få den til og virke ellers må jeg se om de kan lave den


Hvis en rensning ikke virker, og skiverne ikke er ridsede eller fedtede, så skal du nok finde en ny (brugt), da der ikke er garanti på din mere, og rep er sikkert dyrere end du får en god brugt S model for.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Min Xbox læser ikke spil

Indlægaf Pingo » 5. mar 2019 18:38

Tju hej nu virker det igen… ved ikke helt hvorfor for har ikke renset dem siden den ikke kunne læse dem. Men tak for svar folkens, husker jeg hvis den står helt af på et tidspunkt. Hvad er forresten den bedste måde at rense spil/få ridsede spil til at virke igen. Han har et cars spil som ikke virker som han gerne vil spille igen
Pingo
Niveau 3
 
Indlæg: 240
By: Viby J


Re: Min Xbox læser ikke spil

Indlægaf JohnH » 5. mar 2019 20:04

Pingo skrev:Tju hej nu virker det igen… ved ikke helt hvorfor for har ikke renset dem siden den ikke kunne læse dem. Men tak for svar folkens, husker jeg hvis den står helt af på et tidspunkt. Hvad er forresten den bedste måde at rense spil/få ridsede spil til at virke igen. Han har et cars spil som ikke virker som han gerne vil spille igen


Man kan slibe/rense skiven med f.eks. tandpasta, hvad er det for et spil?
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Min Xbox læser ikke spil

Indlægaf Pingo » 6. mar 2019 16:57

Hvordan fungerer det med tandpasta? Det er cars 3 driven to win
Pingo
Niveau 3
 
Indlæg: 240
By: Viby J


Re: Min Xbox læser ikke spil

Indlægaf JohnH » 6. mar 2019 18:43

Pingo skrev:Hvordan fungerer det med tandpasta? Det er cars 3 driven to win


Det er desværre ikke altid det virker, men her er en video der forklarer processen


https://youtu.be/ccZTcqYOADA
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron