Xboxlife forum

Hvilken ekstern SSD skal man vælge til Xbox One X

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Hvilken ekstern SSD skal man vælge til Xbox One X

Indlægaf Stefan070483 » 2. mar 2019 07:59

Hej gutter og gutinder.

Jeg overvejer at købe en ekstern SSD harddisk, men kender ikke så meget til forskellene på dem.

Jeg har kigget på denne, så spørgsmålet er om den kan bruges?
https://www.proshop.dk/SSD/Samsung-Port ... TB/2611537

Eller har I andre bud på en god SSD?
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Hvilken ekstern SSD skal man vælge til Xbox One X

Indlægaf JazzAss » 2. mar 2019 09:19

Jeg bruger præcis den, og den fungerer perfekt. Men hastighedsforøgelsen er ikke så stor på en X som på en OG eller S, bare så du ikke bliver skuffet.
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Hvilken ekstern SSD skal man vælge til Xbox One X

Indlægaf Slimjay DK » 2. mar 2019 09:55

Som allerede nævnt er det ikke meget performance du får ekstra kontra prisen ..så at betale så meget for 1TB er i min optik spild af penge ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hvilken ekstern SSD skal man vælge til Xbox One X

Indlægaf Stefan070483 » 2. mar 2019 09:56

JazzAss skrev:Jeg bruger præcis den, og den fungerer perfekt. Men hastighedsforøgelsen er ikke så stor på en X som på en OG eller S, bare så du ikke bliver skuffet.


Jeg skal bruge den til PUBG. Hvilke spil bruger du den til? :)
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Hvilken ekstern SSD skal man vælge til Xbox One X

Indlægaf Stefan070483 » 2. mar 2019 09:57

Slimjay DK skrev:Som allerede nævnt er det ikke meget performance du får ekstra kontra prisen ..så at betale så meget for 1TB er i min optik spild af penge ;)


Altså en mindre harddisk kan også gøre det. Jeg skal primært bruge den til PUBG og andre FPS spil...
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Hvilken ekstern SSD skal man vælge til Xbox One X

Indlægaf Theis Jensen » 2. mar 2019 12:20

Stefan070483 skrev:
Slimjay DK skrev:Som allerede nævnt er det ikke meget performance du får ekstra kontra prisen ..så at betale så meget for 1TB er i min optik spild af penge ;)


Altså en mindre harddisk kan også gøre det. Jeg skal primært bruge den til PUBG og andre FPS spil...


“Altså en mindre harddisk kan også gøre det” men søgte du ikke en SSD? jeg bruger en Samsung evo 850 på 500GB. Jeg har så selv købt en “enclosure”, så den kan kobles til min Xbox. De fleste sata 3 SSD’er rammer i nærheden af max transfer speed, som sata 3 tilbyder. Derfor er mærket relativt underordnet. Det kan dog være værd at bemærke, om der er tale om en SLC, MLC eller TLC SSD.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Hvilken ekstern SSD skal man vælge til Xbox One X

Indlægaf Stefan070483 » 2. mar 2019 12:35

Jo jo men jeg tænker der behøver ikke være 500-1000 GB på den. Der kunne godt være 250 GB, men hvis det ikke rykker specielt meget ved hastigheden på spillene, så er det jo næsten ikke værd at investere i...
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Hvilken ekstern SSD skal man vælge til Xbox One X

Indlægaf Theis Jensen » 2. mar 2019 13:10

Stefan070483 skrev:Jo jo men jeg tænker der behøver ikke være 500-1000 GB på den. Der kunne godt være 250 GB, men hvis det ikke rykker specielt meget ved hastigheden på spillene, så er det jo næsten ikke værd at investere i...


Gå på youtube og se forskellene. Nogle spil er det lidt hurtigere, mens andre titler meget hurtigere f.eks. 2-3 x hurtigere.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Hvilken ekstern SSD skal man vælge til Xbox One X

Indlægaf VIC » 2. mar 2019 21:31

Hvis man skifter den interne disk til en SSD, så vinder man en del. Det er dog en lidt omstændig og risikabel procedure.
Mht. ekstern, så mener jeg ikke man vinder så meget ved at bruge SSD kontra mekanisk HDD, da du bliver begrænset af USB interfacet. Men du vinder noget ved bare at køre fra en ekstern disk, uanset om det er en SSD eller HDD, da du ikke bruger den interne disk, hvor OSet også kører.
Så som udgangspunkt er man vist bedst tjent med at købe en ekstern HDD, hvor du ikke betaler så meget pr GB.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Hvilken ekstern SSD skal man vælge til Xbox One X

Indlægaf JazzAss » 4. mar 2019 09:51

Jeg er ikke enig i ovenstående. På en X vinder du (som jeg skrev tidligere) ikke meget ved en ekstern SSD, men det gør du i høj grad på de 2 andre. Der er kæmpe forskel på en S med en SSD og en alm. HDD, uanset at de begge er begrænset af USB3. Jeg har ikke prøvet det, men jeg vil tro man oplever nedsat hastighed med en alm. HDD på en X, jeg ville i hvert fald ikke sætte andet end en SSD på (da det interne hybrid-drev er forholdsvis hurtigt).

Til OP: Jeg kan se størst forskel i Fortnite og Division, men har også tidligere testet med Witcher 3, hvor der loades en del. I Anthem er min S med SSD en smule hurtigere end min X med SSD, da der skal loades 4K-textures (gætter jeg på). I Division og Fortnite er der ingen nævneværdige forskel på den interne i X og en extern SSD.
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Hvilken ekstern SSD skal man vælge til Xbox One X

Indlægaf Stefan070483 » 4. mar 2019 12:40

Okay. Tak for de gode input og informationer. Jeg har set nogle YouTube videoer, som handler om SSD til PUBG og der ser det ud til at gøre en ret stor forskel. Jeg må tænke lidt over det og se lidt flere for og imod videoer. :)
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Hvilken ekstern SSD skal man vælge til Xbox One X

Indlægaf VIC » 4. mar 2019 16:08

JazzAss skrev:Jeg er ikke enig i ovenstående. På en X vinder du (som jeg skrev tidligere) ikke meget ved en ekstern SSD, men det gør du i høj grad på de 2 andre. Der er kæmpe forskel på en S med en SSD og en alm. HDD, uanset at de begge er begrænset af USB3. Jeg har ikke prøvet det, men jeg vil tro man oplever nedsat hastighed med en alm. HDD på en X, jeg ville i hvert fald ikke sætte andet end en SSD på (da det interne hybrid-drev er forholdsvis hurtigt).


Nu har One X ikke et hybrid drev. Alle tre modeller har en 2.5" 5400RPM HDD opgivet til max 140MB/s. Så det bliver ikke meget langsommere.
Så selv en ekstern 7200RPM HDD vil være en kæmpe opgradering, så længe den har ekstern strøm og ikke er powered af USB.
Da det ofte er større textures man loader på en konsol, så får man ikke så meget ud af den hurtige søgetid på en SSD. Hvis man så kigger på interfacet, så kan en HDD typisk trække omkring 200MB/s. En SSD kan måske trække omkring 5-600MB/s. USB 3.2 gen 1 (oprindeligt USB3.0) kan trække omkring 3-400MB/s. Så du skulle kunne overføre data hurtigere med en SSD, ja, men det er ikke mange faktorer hurtigere, da USB interfacet bliver begrænsningen.
WindowsCentral har også testet og sammenlignet og der er loading tider omkring 20% hurtigere end med en HDD. Nuvel, det er hurtigere, men det er ikke revolutionerende. Men hvis man ved, at man ikke skal bruge mere end 200GB, ja, så kan man selvfølgelig lige så godt købe en SSD. Men hvis man vil have et større spilbibliotek på flere TB liggende, så kan det ikke svare sig.
https://www.windowscentral.com/review-s ... e-xbox-ssd
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Hvilken ekstern SSD skal man vælge til Xbox One X

Indlægaf JazzAss » 4. mar 2019 16:14

Fair nok, det troede jeg faktisk den havde (ved ikke hvor jeg har det fra). Jeg kan som sagt konstatere, at sammenlignet med den interne disk, er reduktionen i loadtider ikke-eksisterende eller meget lille, når man sætter en SSD eksternt på en X. På en S er forskellen markant i de spil jeg har testet (Fortnite, Division, Witcher 3). Samme fordel blev ikke opnået med en klassisk, 7200rpm disk.
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster