Xboxlife forum

Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Justin_Anthony » 12. feb 2019 06:29

Theis Jensen skrev:
Rechain skrev:Pengene skal jo give noget igen, et eller andet sted. Så jeg syntes bestemt 170kr er alt for lidt at betale for et spil som Metro Exodus, men ikke visse andre titler som ikke er mere værd end det. Det afhænger af titlerne, og jeg vil sku hellere sørge for at betale mindst 299kr for stortitler. Som sagt, du syntes min holdning er dybt mærkelig..men jeg syntes det skal være noget for noget. En ny stortitel til den lave pris syntes jeg er forkert. Om hvor pengene i sidste ende havner kan diskuteres. Om det gør nogen forskel for udvikleren mht beløbets størrelse, og skat/moms udover forhandlerens gevinst er jo lige det. Jeg syntes simpelthen prisen er for lav for dén titel :) tilgengæld er der visse titler der ikke er mere end 100-150kr værd selv fra nyt, det er en personlig sag.

AliBabah skrev:Jeg bukker og takker i hvert fald for tippet Theis!

The Divison 2 ultimate udgaven til sølle 42 euro (315 kr), det er jo billigere end hvad standard udgaven vil koste på release dagen herhjemme.

Se den titel (uanset udgave) er til en retfærdig pris i mine øjne :) men fremgangsmåden er stadig ikke mig, medmindre det bare et køb fra udlandet. Processen sætter en torn i øjet på mig. Men god fornøjelse, hehe :D men ser sku frem til Metro Exodus! Elsker de 2 første i serien. Det første Division gik jeg derimod død i selvom det var ok.

/Rechain


Rechain: et rent hypotetisk spørgsmål. Hvis to fysiske butikker ville sælge dig metro exodus den ene butik til 150 kroner, men den anden butik ved siden af til 299 kroner, ville du så vælge sidstnævnte?

Du nævner skat/moms hvilket jeg godt kan følge, men er det meget anderledes end dem der køber øl/sodavand i Tyskland? Der mister staten også indtægt.


Han ville nok købe det i Gamestop til 549.-
Justin_Anthony
Niveau 0
 
Indlæg: 19


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Rechain » 12. feb 2019 07:48

Så ville jeg købe det til 299kr, og det er der ingen tvivl om fra min side. 150kr er for lidt for en ny stortitel. Hvis der var gået nogle år er prisen på de 150kr realistisk. Den butik der ville sælge til halv pris ville ikke have rent mel i posen efter min opfattelse. Og jeg syntes faktisk at visse spil kan være op til 5-600kr værd i min optik ;) hvad er jeres problem med min opfattelse af økonomi og priser? Jeg vil hellere betale en fair pris 9/10 gange medmindre der er tale om et realistisk tilbud hvor det er dejligt at spare nogle penge :lol:

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf torniel » 12. feb 2019 08:19

Jeg synes egentlig det er en ret interessant diskussion, hvorvidt det er ok at købe i udlandet til væsentligt lavere priser. Spørgsmålet kan også vendes om; er det rimeligt at producenterne prisdifferentierer? Det er vel udbud og efterspørgsel... Producenterne tager den pris de mener at kunderne vil betale i de enkelte lande.

MS lægger jo op til at man kan dele spil med en anden, hvilket giver en rabat på 50% (uanset hvor man køber), er det rimeligt i forhold til dem, som ikke deler konsol med andre? Er det rimeligt, at EA nærmest dumper priserne, så snart deres spil er udgivet, så kunder der har forudbestilt nærmest er til grin?

Selv har jeg valgt at afveje hensynet til pengepungen (deler) og bekvemmelighed (kun digitale spil) mod risiko for at MS indførere sanktioner mod køb i deres udlandske stores, som jeg ser som en reel risiko. Til gengæld køber jeg gladeligt hos G2A etc.

Problemet er nu ikke så stort for mig, da jeg kun i visse tilfælde føler behovet for at købe et spil når det er nyt, og fordi jeg ikke køber så mange. Men så går producenter og skattefar jo stadigvæk glip af penge. Jeg kan bare ikke se at jeg skulle tage hensyn til producenterne, de ligger som de har redt. Skattetrykket er en helt anden diskussion :)
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175

+1

Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Theis Jensen » 12. feb 2019 10:17

Rechain skrev:Så ville jeg købe det til 299kr, og det er der ingen tvivl om fra min side. 150kr er for lidt for en ny stortitel. Hvis der var gået nogle år er prisen på de 150kr realistisk. Den butik der ville sælge til halv pris ville ikke have rent mel i posen efter min opfattelse. Og jeg syntes faktisk at visse spil kan være op til 5-600kr værd i min optik ;) hvad er jeres problem med min opfattelse af økonomi og priser? Jeg vil hellere betale en fair pris 9/10 gange medmindre der er tale om et realistisk tilbud hvor det er dejligt at spare nogle penge :lol:

/Rechain


Jeg tror bare at flere inkl. mig selv er forundret over, at du vil betale mere end hvad udvalgte forhandlere vil sælge dig spil til. Mit eksempel var måske dårligt. Man kunne også have sammenlignet at gamestop som regel sælger et nyt spil til 549-599 kroner (Seriøst, hvem køber stadig spil der til den pris?) mod elgiganten som ofte sælger nye spil til 399 kroner. Jeg tvivler på at elgiganten skulle have mindre rent mel i posen end gamestop. Gamestop må så have en ret loyal eller uvidende kundegruppe, siden de kan sælge spil så dyre.

Jeg er helt med på, at man kan tage en moralsk debat om det er okay at købe på udenlandske stores, men så længe spillene bliver købt på xbox storen, så regner jeg med at microsoft afregner det som udviklerne skal tjene.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Niki Lauda DK » 12. feb 2019 11:45

Er der betalt moms til Danmark på den måde eller er der tale om svindel ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Theis Jensen » 12. feb 2019 12:23

Niki Lauda DK skrev:Er der betalt moms til Danmark på den måde eller er der tale om svindel ?


Ligesom grænsehandel og andet udenlandsk køb, bliver der nok næppe betalt moms til Danmark, når der bliver købt på den argentinske store.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Rechain » 12. feb 2019 16:01

Jeg handler derimod aldrig hos GameStop, som jeg altid har ment er for dyre. Kan huske jeg handlede i EBgames for mange år siden, indtil den forsvandt (GameStop, right?), men det bliver primært Elgiganten hvor nye spil er til alm priser eller lidt besparelse :) og da jeg bor tæt ved Fields er det altid det primære sted for mig. Handler dog stadig en del online, men så er det enten CDON eller stadig Elgiganten.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Niki Lauda DK » 12. feb 2019 16:58

Theis Jensen skrev:
Niki Lauda DK skrev:Er der betalt moms til Danmark på den måde eller er der tale om svindel ?


Ligesom grænsehandel og andet udenlandsk køb, bliver der nok næppe betalt moms til Danmark, når der bliver købt på den argentinske store.


Nej sikkert ikke. Det hjælper da på prisen hvis der ikke er moms og skatten samtidig er lav i det pågældende land.

Gad vide om MS kan eller vil gøre noget ved dem slags, eller om det overhovedet har noget betydning for det beløb de selv får ud af salget ?!
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Theis Jensen » 12. feb 2019 21:06

Niki Lauda DK skrev:
Theis Jensen skrev:
Niki Lauda DK skrev:Er der betalt moms til Danmark på den måde eller er der tale om svindel ?


Ligesom grænsehandel og andet udenlandsk køb, bliver der nok næppe betalt moms til Danmark, når der bliver købt på den argentinske store.


Nej sikkert ikke. Det hjælper da på prisen hvis der ikke er moms og skatten samtidig er lav i det pågældende land.

Gad vide om MS kan eller vil gøre noget ved dem slags, eller om det overhovedet har noget betydning for det beløb de selv får ud af salget ?!


Nu har situation måske ændret sig siden 2013/2014, men dengang Xbox one blev forsinket i Danmark, der opfordrede microsoft selv til at kunder der havde købt en Xbox one alligevel, bare skiftede location til et land, hvor Xbox one var udgivet.
Microsoft får vel en procent af salget gætter jeg på, så der burde der ikke være et problem.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde

+1

Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf CaptainKicker » 13. feb 2019 16:09

Haha, vild fremgangsmetode du har fundet.

Den er fuldt ud lovligt efter som spillene ikke er regionslåste. Eneste man lige skal være opmærksom på er hvor man køber giftcards fra, og G2A er virkelig ude i en kæmpe risikozone.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+1

Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf citysleeps » 15. feb 2019 17:05

Hvis man har US dollars stående på sin konto allerede, bliver disse overført til den argentinske når man skifter?
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Justin_Anthony » 15. feb 2019 19:22

citysleeps skrev:Hvis man har US dollars stående på sin konto allerede, bliver disse overført til den argentinske når man skifter?


Nope
Justin_Anthony
Niveau 0
 
Indlæg: 19


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf citysleeps » 28. feb 2019 10:54

AliBabah skrev:Jeg bukker og takker i hvert fald for tippet Theis!

The Divison 2 ultimate udgaven til sølle 42 euro (315 kr), det er jo billigere end hvad standard udgaven vil koste på release dagen herhjemme.


Husk på, at selvom Division 2 Ultimate edition står til 40 euro (300kr), så vil vi ikke være i stand til at købe det til denne pris, da udbyderne af ARS gift cards sælger dem til overpris for at få profit.

Dvs Ultimate edition vil koste ca 500kr, ikke 300kr. De fleste giftcards på 500 argentinske peso bliver solgt til ca mellem 18-20 euro, selvom de i virkeligheden kun har en værdi af 11 euro.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf Theis Jensen » 28. feb 2019 22:09

citysleeps skrev:
AliBabah skrev:Jeg bukker og takker i hvert fald for tippet Theis!

The Divison 2 ultimate udgaven til sølle 42 euro (315 kr), det er jo billigere end hvad standard udgaven vil koste på release dagen herhjemme.


Husk på, at selvom Division 2 Ultimate edition står til 40 euro (300kr), så vil vi ikke være i stand til at købe det til denne pris, da udbyderne af ARS gift cards sælger dem til overpris for at få profit.

Dvs Ultimate edition vil koste ca 500kr, ikke 300kr. De fleste giftcards på 500 argentinske peso bliver solgt til ca mellem 18-20 euro, selvom de i virkeligheden kun har en værdi af 11 euro.


Det har du delvist ret i. De 170 kroner jeg nævner er hvad der gik ud fra min konto for at købe de 600ARS., men jeg kan godt se, at deres reele værdi er ca. 100 kroner. Hva pokker jeg fik metro exodus til 170 kroner, og det sted jeg købte tjente så også lidt mønter. win-win.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Metro exodus til ca. 170 kroner DOA6 endnu billigere..!

Indlægaf CvKM » 28. feb 2019 22:33

Nu er jeg nok voldsomt forsinket i denne her debat, men først: Det er en vild metode du har fundet, og så er den endda lovlig. Det er sgu godt gået. Dog lige lovlig mange krumspring til at jeg gider bøvle med det.

Sidstnævnte, af ovennævnte, er måske en del af grunden til at jeg tit og ofte stadig hælder til fysiske butikker og discs. Jeg gider simpelthen ikke bøvle med indstillinger og køben af diverse ting, for at få det billigere. Det er ren dovenskab, lige ud sagt.

Jeg er ikke ligefrem stolt af det fordi jeg godt ved, at jeg kan få spillene til langt under halv pris nogle gange... men samtidig kan jeg cykle hjem fra byen med mit spil i cykelkurven, med god samvittighed fordi jeg ved at jeg bidrager med penge til ikke alene GameStop, eller hvem der sælger spillet, men også via moms/afgifter/skat/pant/bompenge/gebyrer... Whatever. Ihvertfald noget til staten. Dermed ikke sagt, at folk der laver tricket her skal skamme sig...

Jeg er selv en af dem der nogle gange tager til Tyskland og køber massive mængder drikkelse, inkl. sprut, som jo i sig selv er hundedyrt herhjemme. Så i realiteten er jeg vel ikke bedre selv. Men det hænder da også at jeg køber drikkelse herhjemme, simpelthen fordi jeg ikke gider køre efter det. Det er vel det samme som med spil, jeg lige har nævnt for nogle linjer siden, går jeg ud fra. Jeg vil kort sagt hellere betale for face-to-face service, lokalt, og så betale en merpris end at skulle gå ad omveje. Det eneste punkt hvor jeg sprænger over, er når varen slet ikke er tilgængelig i Danmark - det er for det meste film. Selv nyere udgivelser. Der sidder jeg og tænker at der er et potentielt marked i Danmark, og alligevel vælger man ikke at udgive herhjemme og dermed er man så nødtaget til at købe produktet uden danske tekster. Jeg taler selvfølgelig om film og TV-serier.

Men det er vist også det. Eller... Jeg lavede faktisk et krumspring på Xbox Store for nogle uger siden. Jeg kunne ikke få fat på en film, og de eneste der havde den var Laserdisken og den var så NTSC. Fandt så ud af at leje den via den amerikanske store, ved at købe et US Gift Card, oprette oplysninger med adresse og indtaste koden - så kunne jeg leje og slå tilbage til min danske konto og se filmen på Xboxen (hvilket jeg glemte inden den udløb...), men det er også det.

EDIT: Delt op i bidder så indlægget er nemmere at læse.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.

+2

Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron